Gå til innhold

Har du Live Messenger må du bytte nå


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

MSN / Live Messenger har vært betydelig i internett-delen av mitt liv! Gud hvor mye morro man har hatt der oppi gjennom årene. Etter Facebook kom har det blitt overflødig dessverre. Video/stemme-chat tas over av Skype (I alle fall nå som MS eier de, og legger ned msn).

 

En ting er jeg sikker på, hadde MSN/Live messenger/Skype vært fremste kommunikasjonsformen på nett hadde jeg nok ikke brukt Facebook i det hele tatt. 95% av det jeg bruker tiden til der er å chatte. Ellers trykker jeg litt liker, kommenterer litt og kanskje linker til noe. Ikke noe jeg ikke hadde klart meg uten.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Er vel uansett Trillian som gjelder nå for tiden... (evnt. Pidgin e.l.) MSN er bare en av mange nettverk, og det trenger ikke ha noe å si i praksis at det forsvinner. Bare alle kommer seg på gtalk, yahoo eller astra.

 

Hvis Skype også får god integrasjon i Trillian, kan jo dette ende opp med å bli bare positivt. Men foreløpig litt skeptisk til det.

Endret av Visjoner
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Synes det var greit å separere MSN og Skype, så jeg slipper å bli oppringt i hytt og pine, om man er online, som heg kunne være på MSN, der vi for det meste bruker chat-funksjonen... ;) Når kommer IRC og Bittorrent i ett? (Det HAR vel kommet allerede....) :-) Azureus *hadde* IRC-støtte tror jeg.... Men ing sløst? ;)

Lenke til kommentar

Er vel uansett Trillian som gjelder nå for tiden... (evnt. Pidgin e.l.) MSN er bare en av mange nettverk, og det trenger ikke ha noe å si i praksis at det forsvinner. Bare alle kommer seg på gtalk, yahoo eller astra.Hvis Skype også får god integrasjon i Trillian, kan jo dette bare ende opp med å bli bare positivt. Men foreløpig litt skeptisk til det.

 

Ja, tipper jeg hopper over på GoogleTalk istedenfor Skype, faktisk. ;)

Lenke til kommentar

Henger fortsatt på MSN med Trillian, og blir der til dørene lukkes.

Men blir ikke til å ta ID'en over til Skype, så her blir jeg registrert som tap av bruker i MS sin statestikk.

Skype blir jeg nok rugende på en stund enda, så lenge min gamle klient fortsatt funker, kjører fortsatt en versjon av Skype som var før MS kom og kjøpte seg inn.

Lenke til kommentar

Arg.. Da må noen få plass en patch som lar deg fjerne reklame og ikke minst muliggjøre det å kjøre flere Skype prosesser samtidig på maskinen...

 

Har alltid brukt A-Patch på Live Messenger / MSN til å fjerne idiotiske ting som nudging, unødvendige elementer i programmet, reklamen og ikke minst gjort sånn at jeg kan kjøre flere prosesser samtidig så jeg kan blant annet ha en egen "privat" bruker med folk jeg faktisk bryr meg om, en annen til "jobb" og kanskje en tredje til jalla ting som jeg ikke er helt sikker på hva er som jeg helst ikke vil ha på min private kontaktliste osv osv..

 

 

Irriterer meg grønn når du ikke kan kjøre flere Skype prosesser samtidig, slike begrensninger er helt høl i hue når vi skriver år 2013. Ellers så har brukergrensesnittet til Skype bare blitt dårligere og dårligere, det tar jo stadig opp større og større plass på skjermen helt uten mulighet for å skalere det ned. I siste versjon som du da må ha for å kunne benytte deg av Live Messenger i Skype så kan du jo ikke lenger separere hovedvindu og samtalevindu.. Hva faen skjer med at utviklingen går baklengs?!

 

De skal ha skryt for at video og samtaler generelt fungerer veldig bra, men selve "chatte" biten er temmelig laber med snodige smiler og generelt stygg tekst som du vell strengt tatt har null mulighet for å endre på via innstillingene? Veldig rotete kontaktliste som du har generelt lite kontroll over er det jo også.

 

 

Også har vi jo hele den tragiske optimaliseringen mot Mac OS X hvor Skype får maskinen til å pumpe ut mer varme og sluke strøm raskere enn Diablo 3 på maksimale innstillinger så fort du begynner med videosamtaler.

 

 

Ser ikke helt vitsen med å fjerne en populær tjeneste, som strengt tatt fokuserer på et annet området enn det som det blir erstattet med (Live Messenger = fokus på tekst og IM, Skype = fokus på samtaler og video), med totalt annerledes brukergrensesnitt og som stiller seg helt annerledes når det kommer til innstillingsmuligheter.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...