Gå til innhold

Test: HTC Windows Phone 8S


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-376f9

Sannsynligheten taler for at den støtter 64 GB kort... Samtlige av mine HTCer har gjort det, inkludert en over to år gammel Desire og billigmodellen Explorer (kr 699 på NetCom-butikken). Er det noen med erfaring der ute?

Lenke til kommentar

Sannsynligheten taler for at den støtter 64 GB kort... Samtlige av mine HTCer har gjort det, inkludert en over to år gammel Desire og billigmodellen Explorer (kr 699 på NetCom-butikken). Er det noen med erfaring der ute?

 

Vi har ikke testet dette på denne telefonen - og jeg har dessverre ikke telefonen her akkurat nå. Men som du sier er det stor sannsynlighet for at det virker. 64 GB-kort pleier nesten alltid å fungere på nyere mobiltelefoner og nettbrett, selv om 32 GB vanligvis oppgis som maksstørrelse. Det du må gjøre er å formatere kortet i nettbrettet eller telefonen, evt. formatere det som FAT32 i en PC.

 

Vi har for øvrig en guide til minnekort som går inn på nettopp dette: http://www.amobil.no/artikler/kjop-riktig-minnekort-til-mobilen/111483

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Regner med at os'et er likt med den jeg har på min Lumia 920. Med den forutsetningen, er det noen feil i den testen:

 

Man kan enkelt linke flere kontoer til en innboks. Når man er inne på mailen trykker man de 3 prikkene nederst og velger Link inboxes

Web Browseren kan enkelt switches til hente desktopversjon. Bare velg innstillinger og velg Desktop istedenfor Mobil versjon

Hva slags nettbank app savnes? Ikke mange apper som savnes på denne platformen lengre. Topo kart finnes i MoreMaps. For ViewRanger kan kanskje Outdoors Navigation benyttes

Lenke til kommentar

Det du må gjøre er å formatere kortet i nettbrettet eller telefonen, evt. formatere det som FAT32 i en PC.

 

 

Man trenger sannsynligvis ikke formatere det engang... Jeg kjøpte nettopp 64SDXC kort til min Nokia 808, puttet det rett i mobilen (kortet kom ExFat formatert) og det fungerer strålende :)

Når minnekort er blitt så billig som nå (betalte 498,-) så er det ikke noe å stusse på å hive inn 64GB etter min mening, altid godt å ha ledig diskplass :)

Endret av leirdueredet
Lenke til kommentar

Synd at alle tester for windowstelefoner trekker så mye ned for manglende apps. Det skrives mye om at win 8 både på PC, nettbrett og mobilt ikke kommer ut av startgropa. Hvem vil bruke ressurser på å lage apps om en samlet presse advarer mot å kjøpe?

Jeg har en win 7.5 telefon med bortimot samtlige av de apps som nevnes som mangler i denne teste så de kommer snart til win 8 også. Jeg har et win 8 RT nettbrett og i går kom den offisielle dropboxappen, Jeg savner igrunn ingenting til win 8 og det er en fryd og bruke både på mobil og nettbrett.

Så jeg håper pressen slutter å advare mot disse produktene sik at de får den plassen de fortjener blant forbrukerene.

Butikkene må også skjerpe seg og få produktene ut i hyllene.

Windows 8 telefonene er de klart mest brukervennlige telefonene blant smartmobiler. Har også en Note 2 og en Iphone 4s, så jeg er godt dekket for å kunne uttale meg om akkurat dette.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Har en Lumia 920, opplever ingen problemer med apps. Finnes uoffisielle apps der det ikke finnes offisielle. Enig med Miothehunk om at apps er tilgjengelig.

 

Testen nevner noe om smale taster (men at det fortsatt er lett å bruke). Se videoen her:

http://www.youtube.com/watch?fv=3k4ZdafcVxY

Artikkel her: http://blogs.windows.com/windows_phone/b/windowsphone/archive/2012/12/06/the-secrets-of-the-windows-phone-8-keyboard.aspx

Det WP8 tastaturet gjør er at den spår hvilke knapper du kommer til å trykke på, og utvider området for disse. Kan være vanskelig å se på videoen, stopp den, f. eks. etter den har skrevet "jump" (22 sek) og se hvordan E og S har et større trykk-område.

Fungerer glimrende, bedre enn noen tastatur jeg har vært borti på Android.

Lenke til kommentar

På hvilket tidspunkt vil dere slutte å trekke for "Begrenset utvalg av apper" bare sånn for refeanse.

 

Grunnen til at f.eks. Spotify ikke er på WP8 er sannsynligvis Spotify fikk lov til å "spesialutvikle" appen sin for WP7 med native code. Og pga av dette så har den ikke kompabiliteten som apper som ikke har native code.

 

Anngående banker:

 

Nordea har app.

DNB har app og mobile nettsider

Skandiabanken har mobile nettsider

 

Bankene bør først og fremst få seg mobile nettsider.

 

Ellers så er det synd at dere fortsatt gjør slike elementære feil som det "showdevice" retter på.

Endret av hvakrg
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...