Gå til innhold

Valve og Xi3 avduker Steam-basert mini-PC


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Flotte saker, ser virkelig fram til dette! Gleder meg til å kunne spille på stortven etterhvert, håper bare de greier å tweake den veldig bra så den kjører de fleste spill. I tillegg til å være ok kjølt i et rom på 22 grader, så hadde jeg vært veldig fornøyd.

 

Oppgraderbar er også flott.

Håper bare ikke den blir så fryktelig liten hvis det går ut over kjøling og maskinvare, om den er litt stor gjør det ikke meg personlig noe, mye plass i tva hylla foreløpig...

 

Gleder meg!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

@ThomasM: "Men det er jo STEAAAAM! Vi forbrukere forguder steam uansett hva de måtte foreta seg så lenge de med jevne mellomromm kjører ZUPER-DUPER-MEGA-SALG! TAKE MY MÅNNEY!"

 

Jeg klarer heller ikke å se helt poenget. Kanskje valves markedsposisjon kan ha en positiv innvirkning på flere spillutviklere i den grad at utviklingen skjer på flere platformer enn kun windows.

 

edit:

Ps3, i likhet med x360, er jo fremdeles kapabel til å kjøre nye spill betraktelig mye bedre enn det 6 år gamle pc-er er i stand til.

Endret av Slettet-77do0b
Lenke til kommentar

@ThomasM: "Men det er jo STEAAAAM! Vi forbrukere forguder steam uansett hva de måtte foreta seg så lenge de med jevne mellomromm kjører ZUPER-DUPER-MEGA-SALG! TAKE MY MÅNNEY!"Jeg klarer heller ikke å se helt poenget. Kanskje valves markedsposisjon kan ha en positiv innvirkning på flere spillutviklere i den grad at utviklingen skjer på flere platformer enn kun windows.edit:Ps3, i likhet med x360, er jo fremdeles kapabel til å kjøre nye spill betraktelig mye bedre enn det 6 år gamle pc-er er i stand til.

 

Mye av poenget er vel å lage en enkel stue pc som kjører de fleste og nyeste spill ok på 1080p, noe som er attraktivt for mange som vil ha en stuepc. Klart man kan bygge selv men hele ideen er at den er bygd for deg fra før, og få flere til å kjøpe stuepcer. Jeg ser et marked selv, en stuepc som kjører de fleste spill koster lett over 5000,-.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
@ThomasM: "Men det er jo STEAAAAM! Vi forbrukere forguder steam uansett hva de måtte foreta seg så lenge de med jevne mellomromm kjører ZUPER-DUPER-MEGA-SALG! TAKE MY MÅNNEY!"Jeg klarer heller ikke å se helt poenget. Kanskje valves markedsposisjon kan ha en positiv innvirkning på flere spillutviklere i den grad at utviklingen skjer på flere platformer enn kun windows.edit:Ps3, i likhet med x360, er jo fremdeles kapabel til å kjøre nye spill betraktelig mye bedre enn det 6 år gamle pc-er er i stand til.
Mye av poenget er vel å lage en enkel stue pc som kjører de fleste og nyeste spill ok på 1080p, noe som er attraktivt for mange som vil ha en stuepc. Klart man kan bygge selv men hele ideen er at den er bygd for deg fra før, og få flere til å kjøpe stuepcer. Jeg ser et marked selv, en stuepc som kjører de fleste spill koster lett over 5000,-.

 

Pluss at spillutviklere kan stemple på: "Funger /flott/bra/ok/dårlig med steambox". Slik kan folk lett vite at spillutviklere blir å optimisere for steambox, hvis den selger nok, så er den jo en standarisert plattform, akkurat som xbox/ps3.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

Mye av poenget er vel å lage en enkel stue pc som kjører de fleste og nyeste spill ok på 1080p, noe som er attraktivt for mange som vil ha en stuepc. Klart man kan bygge selv men hele ideen er at den er bygd for deg fra før, og få flere til å kjøpe stuepcer. Jeg ser et marked selv, en stuepc som kjører de fleste spill koster lett over 5000,-.

 

http://www.komplett.no/k/ci.aspx?sku=10723

Endret av Slettet-80wCWpIM
Lenke til kommentar
Mye av poenget er vel å lage en enkel stue pc som kjører de fleste og nyeste spill ok på 1080p, noe som er attraktivt for mange som vil ha en stuepc. Klart man kan bygge selv men hele ideen er at den er bygd for deg fra før, og få flere til å kjøpe stuepcer. Jeg ser et marked selv, en stuepc som kjører de fleste spill koster lett over 5000,-.
http://www.komplett.no/k/ci.aspx?sku=10723

 

lenken funker ikke?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

lenken funker ikke?

 

Ballemost! Mystifisk.

 

Komplett Gamer Mini

 

Det eksisterer allerede en rekke pcer bygd for stuebruk som kan brukes til gaming. Det eneste som skiller denne ut er at den er i samarbeid med valve og forhåndsinstallert med steam

Lenke til kommentar

5500 kr? Egentlig ikke verst, når jeg tenkter på prisen til PS3, da den ble lansert: rundt 6000kr? husker jeg rett?

Jup virker kraftig overpriset, du trenger noe som har en I5 og et greit skjermkort, 8gb ram og en hardisk. kan godt være større, ville nesten foretrekket noe større og flatere som kan stå oppå dekoderen.

 

Lenke til kommentar
lenken funker ikke?
Ballemost! Mystifisk.Komplett Gamer MiniDet eksisterer allerede en rekke pcer bygd for stuebruk som kan brukes til gaming. Det eneste som skiller denne ut er at den er i samarbeid med valve og forhåndsinstallert med steam

 

Ser poenget ditt, men det jeg mener er at spillutviklere etterhvert kan tyne ut hvert dråpe av steamboxen, slik at den blir optimal på gaming, i tillegg kan det bli opp mot garantert at spill vil fungere på den, hvis ( det skjer ) at alle har samme maskinvare.

 

Da blir det som xbox og ps3, og man kan spille de fleste spill. Noe som blir problematisk hvis du har en selvbygd pc.

 

Det blir som å skulle prøve å kjøre assassins creed 3 på en 6 år gammel pc istedet for playstation 3. Det blir vanskelig nærmest umulig. Men når utviklere vet hvordan systemet er fullt ut, kan de tyne hver dråpe ut av det og få det til å fungere.

 

Derfor ser jeg på steambox som en flott mulighet for stuepc markedet, mer spesifikt til gaming da.

Lenke til kommentar
@ThomasM: "Men det er jo STEAAAAM! Vi forbrukere forguder steam uansett hva de måtte foreta seg så lenge de med jevne mellomromm kjører ZUPER-DUPER-MEGA-SALG! TAKE MY MÅNNEY!"Jeg klarer heller ikke å se helt poenget. Kanskje valves markedsposisjon kan ha en positiv innvirkning på flere spillutviklere i den grad at utviklingen skjer på flere platformer enn kun windows.edit:Ps3, i likhet med x360, er jo fremdeles kapabel til å kjøre nye spill betraktelig mye bedre enn det 6 år gamle pc-er er i stand til.
Mye av poenget er vel å lage en enkel stue pc som kjører de fleste og nyeste spill ok på 1080p, noe som er attraktivt for mange som vil ha en stuepc. Klart man kan bygge selv men hele ideen er at den er bygd for deg fra før, og få flere til å kjøpe stuepcer. Jeg ser et marked selv, en stuepc som kjører de fleste spill koster lett over 5000,-.

 

ikkje nødvendig viss, du får ganske grei pc til 5000 til spill om du tar vekk mus,tastatur og kjerm (siden er bare boksen her vi snakker om) og tviler sterkt steam vil selge deg bedre ein heime bygd pc til 5000 kr

 

tipper den blir hardware over konsoler (som ikkje er direkte vansklig på selv 3000 kr ferdig kjøp) men er vell mer du får noe "spesial" designet til steam oppsettet , siden stue pc markedet er ganske mye aleredet

 

men mangler mer spefic info om boksen til og utale meg mer. akkurat nå i minne øyner er bare ein pc som steam gir ut.med rykter med steam OS

Endret av BonBattery
Lenke til kommentar

Flotte saker, ser virkelig fram til dette! Gleder meg til å kunne spille på stortven etterhvert, håper bare de greier å tweake den veldig bra så den kjører de fleste spill. I tillegg til å være ok kjølt i et rom på 22 grader, så hadde jeg vært veldig fornøyd.Oppgraderbar er også flott.Håper bare ikke den blir så fryktelig liten hvis det går ut over kjøling og maskinvare, om den er litt stor gjør det ikke meg personlig noe, mye plass i tva hylla foreløpig...Gleder meg!

 

du veit at du fint kan koble din egen PC opp mot TVen, du treng ikke å har en konsoll, eller konsoll aktig dings. Just so you know.

 

Er vel en interessant dings, men ser ikke helt vitsen. Kan like godt bygge sjøl.

Lenke til kommentar
Mye av poenget er vel å lage en enkel stue pc som kjører de fleste og nyeste spill ok på 1080p, noe som er attraktivt for mange som vil ha en stuepc. Klart man kan bygge selv men hele ideen er at den er bygd for deg fra før, og få flere til å kjøpe stuepcer. Jeg ser et marked selv, en stuepc som kjører de fleste spill koster lett over 5000,-.
http://www.komplett.....aspx?sku=10723

 

Gå inn på den kilden de linker til og se på størrelsen på den boksen.

Den er jo ikke stort større en en (stor) knytteneve! :ohmy:

 

Edit:

mer info her:

http://www.polygon.com/2013/1/7/3849284/piston-valve-steam-box-xi3

Endret av Stagga89
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Gleder meg til å se hva steam har som plan her, hvordan dem skal skille seg ut ifra xbox/ps/wii.

Lander dem på trynet, eller greier dem å klemme ut noe av interesse for massene her?

Tipper vi vil se HL3 og den nye motoren annonsert sammen med denne.

 

Den boksen var forresten latterlig liten stagga :o

 

*edit*

 

Mesteparten av oss her husker vel hvor vanvittig dårlig steam var i beta, hvor forbanna folk var over at det skulle ta over for WON.

Endret av jihn
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...