Gå til innhold

Elkjøp: - Vi burde hatt bedre mobilsider


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg skulle virkelig likt å se kildene til at nesten HALVPARTEN av all internett-trafikk går over mobile enheter. Hadde det faktisk skjedd, hadde telenor sitt datanett gått ned for lengst! xD

Tror heller det artikkel-forfatteren mener er at nesten halvparten av antall SIDESPØRRINGER nå går over mobile enheter, noe som er vesentlig annerledes! ;) Kanskje tanke å reformulere seg?

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Hvis jeg ikke husker feil så var det nesten 40% av trafikken til Finn.no kommer fra mobil / nettbrett. Så det er ganske mange.

 

@Celeborn Man kan jo ikke bruke datamengde, nettopp fordi sider bruker responsivt design eller tilpasset innhold som gjør at man bruker mindre. Også når man ser streamer video så får man ofte en versjon i lavere kvalitet.

 

Jeg tror og håper at mobiltelefonen blir så kraftige og skjermene så gode at man slipper å lage flere nettsider. Det blir jo litt mye arbeid og ikke minst veldig krevende å lage flere sider utifra enhet. Gammel mobiltelefon, nyere mobiltelefon, store mobiltelefon, liten nettbrett, store nettbrett, ulike skjermoppløsninger, TV osv ... det blir mange å forholde seg til. Og jeg som bruker har ikke lyst til å lære meg forskjellige grensesnitt på samme nettside.

 

Og det mest irriterende er jo at den informasjonen jeg ser etter i farten er strippet vekk fra mobilversjonen, og jeg må gå via "full webversjon". Og dette valget ikke blir lagret og jeg må gjøre det hver gang jeg ser etter den informasjonen.

Lenke til kommentar

Jeg skulle virkelig likt å se kildene til at nesten HALVPARTEN av all internett-trafikk går over mobile enheter. Hadde det faktisk skjedd, hadde telenor sitt datanett gått ned for lengst! xDTror heller det artikkel-forfatteren mener er at nesten halvparten av antall SIDESPØRRINGER nå går over mobile enheter, noe som er vesentlig annerledes! ;) Kanskje tanke å reformulere seg?

 

Trur dei meiner halvparten av all internet trafikk på derres sider (elkjop.no) er i fra mobile enheter

 

Lenke til kommentar

Hvorfor er det slik at man har litt tilbakestående (iPhone) venner som poster mobil-linker på sosiale medier, som man da klikker på og åpner med en vanlig full browser så klarer ikke disse å bytte tilbake til full versjon?? Mobilversjonene ser veldig spartanske ut i en vanlig nettleser. Og hvorfor ha to helt separate løsninger, nar man f.eks. heller kan lage en dynamisk mal som passer for alle typer nettlesere og enheter kun basert på visningsbredde??

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

i tillegg kan man nevne at:

  • Bilder og video på nettsiden burde være av et format telefonen støtter. (feks IKKE flash/silverlight overalt på mobile websider)
  • Ikke bruke for mye og tung javascript så browseren begynner å slite
  • Ikke støtte seg KUN på touch-events som er kun for webkit, fordi utvikleren/kunde bare tester nettsiden med iPhonen sin (tenk bildekaruseller osv)

Endret av EnvyAndroid
Lenke til kommentar

Så lenge en vanlig nettside også fungerer i mobile nettlesere (som EnvyAndroid nevner), ser jeg ikke det store problemet. Værre er det når de på liv og død skal servere deg mobilsidene sine som stinker (ribbet for info, obskur navigering osv).

 

De nye sidene til xxl på mobil er for meg et skrekk-eksempel, så mye merkelig oppførsel har jeg ikke sett fra et nettsted på lenge.

Endret av mandela
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...