Gå til innhold

Jelly Bean til Samsung Galaxy S II


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jaaaa! Endelig!

 

De har utsatt det fra oktober til november, til desember til januar.

Men utsettelsene kan tilgis dersom de har gjort skikkelig arbeid, og telefonen blir merkbart raskere og mer stabil.

 

Jeg er lei av apper som kræsjer.

Håper på bedre stabilitet og raskere reaksjon.

 

 

EDIT:

Selv om jeg vet at den ikke er tilgjengelig ennå, lastet jeg ned Kies til Macen bare for å sjekke.

Det står at jeg har nyeste fastvareversjon når jeg kobler til telefonen.

Nå er det bare å vente.

Endret av Mannen med ljåen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jaaaa! Endelig!De har utsatt det fra oktober til november, til desember til januar.Men utsettelsene kan tilgis dersom de har gjort skikkelig arbeid, og telefonen blir merkbart raskere og mer stabil.Jeg er lei av apper som kræsjer.Håper på bedre stabilitet og raskere reaksjon.EDIT:Selv om jeg vet at den ikke er tilgjengelig ennå, lastet jeg ned Kies til Macen bare for å sjekke.Det står at jeg har nyeste fastvareversjon når jeg kobler til telefonen.Nå er det bare å vente.

Du er kanskje på 4.0.1? Den var litt ustabil, var innom den med SGSIII før jeg fikk 4.0.4 og så 4.1.1 og 4.1.2 som jeg har nå.

 

4.0.1 var som sagt ustabil også på SGSIII. 4.0.4 var stabil, 4.1.1 gjorde den veldig mye kjappere (project butter), samt div nye hurtigsnarveier,m.m. 4.1.2 gav delt skjerm og en del annet snacks.

 

Lenke til kommentar

Jeg kjører bare den versjonen som Samsung tilbyr, ingen rooting eller slikt.

Jeg laster alltid det nyeste som tilbys "over the air", men denne må du visst ha Kies for å installere.

 

Kjører nå 4.0.4, og det er nyeste versjon som er tilgjengelig :(

 

 

Bør jeg gjøre som Kies sier, eller bør jeg gjøre noe annet for å tømme den for gamle apps og slikt?

Vil gjerne ha en ren og pen telefon, uten gammelt slagg.

Appene kan jeg installere selv, men hvordan gjør jeg for å beholde kontaktlista, bildene og musikken? Bare å krysse av for det i Kies?

Tar den vare på mye slagg fra appene også da?

Lenke til kommentar

Bør jeg gjøre som Kies sier, eller bør jeg gjøre noe annet for å tømme den for gamle apps og slikt?

Vil gjerne ha en ren og pen telefon, uten gammelt slagg.

Appene kan jeg installere selv, men hvordan gjør jeg for å beholde kontaktlista, bildene og musikken? Bare å krysse av for det i Kies?

Tar den vare på mye slagg fra appene også da?

 

Kontaktlista syncer du vel mot Google? Hvis ikke må du bare fikse det med en gang, så har du backup på den. Da trenger du ikke tenke mer på kontaktlista di, ever. Bildene og musikken har du vel syncet med Kies?`Jeg har ikke annen musikk enn Spotify, så det gjør det jo veldig enkelt. Og bildene mine synces automatisk mot Googles opplastingstjeneste, "direkteopplasting". Det som kan være greit, om du, som meg, er avhengig av gamle sms'er i trådene på telefonen, er å laste ned SMS Backup & Restore (eller et lignende program) som enkelt tar backup av alle sms'er, gjerne en gang om dagen om du vil, og tar vare på dem f.eks på sd-kortet. Easy peasy.

 

Nå skal det sies at det er ikke sikkert du trenger å reinstallere noe spesielt, telefonen tar som regel vare på det meste. Men backup er alltid kjekt å ha! Vil du ha telefonen mest mulig ren og pen er det vel bare å ta backup og fabrikkinnstille den...

Lenke til kommentar

Jeg har i lengre tid kjørt CyanogenMod 10.1 Nightly på min SII og det fungerer absolutt strålende. Var enkelte ting jeg savnet med en gang jeg gikk fra Touchwiz til plain Google Android, men med CyanogenMods egne tweaks og JB sine funksjoner tror jeg nok aldri jeg vil se tilbake. Det at jeg kan endre menyknappen til å bli appswitcher og tvinge programmer til å legge til menyknapp f.eks. er helt fantastisk. Og alt jeg kan endre på av hurtigfunksjoner ? helt fantastisk. I tillegg oppdateres det nesten daglig for å holde det stabilt, noe det allerede er.

 

Så jeg anbefaler å legge inne dette på det sterkeste!

Lenke til kommentar

Har s2 med Jelly Jean 4.2.1, heter SuperNexus 2.0 og kan lastes ned fra Xda-developers.com under Samsung i9100. Husk Odette er ikke ofisiell ROM of at telefonen må rootes. Du finner info hvordan du installerer custom rom på xda-developers.

 

NB gjør på ditt ansvar bricker du telefonen er ille ute:(.

 

Etter at du har installert supernexus, du verden hvor rrsponsiv telefonen blir, du slipper også samung bloatwear og det hele er stock jelly bean 4.2.1. Er så fantastisk fornøyd at jeg har gått over fra iPhone 4s som main telefon til s2 og iphonen er telefon 2 :).....

Lenke til kommentar
Prøv å koble fra telefonen, aktivere "USB-debugging" under innstillingene og koble den til på nytt igjen - det hjalp iallefall meg :)

 

Takk for tips, men jeg ble ikke så mye klokere. Jeg finner ikke noe "USB-debugging". Jeg får beskjed om at jeg må koble til i modusen Samsung Kies (PC Studio). What?

Lenke til kommentar

Jeg har i lengre tid kjørt CyanogenMod 10.1 Nightly på min SII og det fungerer absolutt strålende. Var enkelte ting jeg savnet med en gang jeg gikk fra Touchwiz til plain Google Android, men med CyanogenMods egne tweaks og JB sine funksjoner tror jeg nok aldri jeg vil se tilbake. Det at jeg kan endre menyknappen til å bli appswitcher og tvinge programmer til å legge til menyknapp f.eks. er helt fantastisk. Og alt jeg kan endre på av hurtigfunksjoner ? helt fantastisk. I tillegg oppdateres det nesten daglig for å holde det stabilt, noe det allerede er.

 

Så jeg anbefaler å legge inne dette på det sterkeste!

 

Har nå installert Cyanogen Mod 10.1 med jelly bean 4.2.1 og må si meg mektig imponert. Bedre batterilevetid og custom themes / fargevalg / menysøk går mere smooth. Er som en helt ny telefon :wee:

 

Pluss at jeg endelig fikk case cover i posten fra han gjøken på finn, pluss at jeg har installert gba emu. Det beste av alt er batterilevetiden.

Lenke til kommentar

Takk for tips, men jeg ble ikke så mye klokere. Jeg finner ikke noe "USB-debugging". Jeg får beskjed om at jeg må koble til i modusen Samsung Kies (PC Studio). What?

 

Hei, du finner menyvalget under "innstillinger - utvikleralternativer - USB Feilsøking". Krysser du av dette alternativet før du kobler mobilen til Kies så er det mulig det hjelper. Ender opp med å gjøre dette selv hver gang jeg installerer Kies på en ny PC og hittil ser det ut til å hjelpe :)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...