Gå til innhold

Samsung pusser opp den attraktive 7-serien


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Forgjengeren til Radeon HD 8870M, 7870M, hadde 40-45W TDP og en regnekapasitet på 1024 Gflops SP. Nykommeren får litt redusert regneytelse med sine 896-992 Gflops SP.

 

Ser vi over til Radeon HD 8870 (ikke M) hadde den ca 50% høyere regnekapasitet per watt enn forgjengeren 7870. Dersom denne økningen i ytelse per watt er overførbart til M-versjonene så regner jeg med 8870M får ca 30W TDP. Nå aner jeg ingenting om kjøleløsningen på 7 Chronos og tykkelsen på 20,9 mm sier egentlig ikke så mye den heller, men jeg synes ikke det ser urealistisk ut med 30W TDP på Chronos. CPU-en får 45W TDP.

 

Lillebroren med 8570M er ennå mer mystisk siden grafikkortet ikke er lansert og specs ikke har lekket, men jeg regner med TDP blir en god del lavere enn 30W. Tykkelsen på 17,3 mm og 1,45 kg virker heller ikke urealistisk med tanke på kjølemuligheter. CPU blir antagelig i3-3217U, i5-3317U eller i5-3427U som alle har 17W TDP.

 

Flere detaljer om Radeon HD 8xxx-serien kommer vist mandag 7. januar.

Endret av Simen1
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Slettes ikke dum, men sikler også litt på 9-serien. Slik jeg kjenner XP, Vista og Win7, så er 1080p for høy oppløsning på en <15,6", men det er kanskje bedre i Win8? Også er jeg faktisk veldig i tvil om jeg bør gå for touch eller ikke. Liker matt skjerm, men er redd for at touch kan bli en bra greie med årene som kommer. Gøy å være med på bølgen :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor kan ikke Samsung få på plass IPS (eller PLS som de velger å holde seg til) panel på disse premium maskinene sine? Greit nok at de er lysstserke, men de har jo dårlig innsynsvinkel, begrenset fargespekter og ellers helt midt på treet paneler selv om oppløsningen heldigvis er ganske så god.

 

Og har de nå endelig byttet ut disse Sandisk SSDene sine med sine egne Samsung 830 serie SSDer eller liggende? Hvorfor gå for kjipe Sandisk SSDer når du produserer noe som er langt mer driftsikkert og gir bedre ytelse selv?

 

 

Mini-VGA er også litt tullete, hvorfor ikke Mini-Displayport og mer fleksibilitet og langt enklere tilgang på adaptere?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mini-VGA...? Bøt waaaai!? Har vurdert maskiner fra Asus og Samsung flere ganger, men Mini-VGA gjør de uaktuelle. Skjønner ikke helt logikken bak å bruke det fremfor Mini-DP, som gir mye mer fleksibilitet med tanke på adaptere til DP/DVI/HDMI/VGA.

Maskinen har HDMI. VGA er en ekstra bonus for de som må koble seg til diverse videokanoner eller videokonferanseutstyr rundt om i møterom og forelesningshaller.

 

Lenke til kommentar

Det store spørsmålet er om de har gjort noe med antenneplasseringen for trådløst nettverk. 7-serien har hatt store probøemer med signal på trådløst nett, noe som har gjort den ubrukelig for mange.

 

Intet nytt om 17.3"-versjonen? Har en 700Z7C-S03E på vei i posten og trenger egentlig bærbar PC i dag, men en oppgradert versjon kan få meg til å revurdere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...