Gå til innhold

Denne boksen gjør smart-TV-en så god som ny


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser absolutt ut som en 8005 fra Samsung. Med Samsung-logo nederst og kamera på toppen...

Men er det så mange som faktisk bruker smart-tv-funksjonene? Jeg har (dessverre) en D7005, og kan ikke huske forrige gang jeg brukte noen av de tullete funksjonene. Nettleser er som å gå tilbake til IE6, treigt, støtter veldig lite, sider ser rare ut... Nevnte jeg treigt?

Er da myyyye bedre å kjøpe en HTPC og koble den til tv'n. Da får man en fullverdig PC ihvertfall.

Endret av newman221
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Ser absolutt ut som en 8005 fra Samsung. Med Samsung-logo nederst og kamera på toppen...Men er det så mange som faktisk bruker smart-tv-funksjonene? Jeg har (dessverre) en D7005, og kan ikke huske forrige gang jeg brukte noen av de tullete funksjonene. Nettleser er som å gå tilbake til IE6, treigt, støtter veldig lite, sider ser rare ut... Nevnte jeg treigt?Er da myyyye bedre å kjøpe en HTPC og koble den til tv'n. Da får man en fullverdig PC ihvertfall.

 

Bruker det stadig vekk med Netflix, Viaplay og AllShare Play.

Lenke til kommentar

Vil grine, kan de ikke gi oss bedre bildekvalitet? Er en helvettes TV, ikke PC, Hjemmekino anlegg +++ i ett.... Gi meg bilde, DONE DEAL!

 

En strøken skjerm, 4K, med 2-3 HDMI innganger, 60" og 3D funksjon. Kjøper med en gang!

 

Men, den må ikke ha SmartTV, den må IKKE ha høytalere!

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Dette minner veldig om da mobiler begynte å få kamera innebygget. Den gang var det også mange som fnøs av dette, meg selv inkludert, ettersom det hverken hørte hjemme der eller var bra nok. I dag står mobiler for majoriteten av bilder som knipses og deles. Fortsatt er kvaliteten så som så på de fleste modeller, men svært få klager over at det er der.

 

Jeg har en såkalt smart-tv. Jeg benytter bare en brøkdel av apper den tilbyr, men jeg bruker det. En egen stuepc hadde selvsagt vært bedre, og det kommer nok, men det koster det også. Jeg har neppe betalt noe ekstra for at tv'en er smart, mest sannsynlig tvert imot. Jeg bruker jevnlig Netflix, Youtube og et par andre apper på tv, og ville kanskje brukt flere om det ikke var for pc'en og mobil.

 

Det er rimelig å anta at en såkalt Smart-tv selger i større kvanta enn en uten, så prisen man betaler for dette er nok neglisjerbar. Jeg er heller ikke overbevist om at dette går på bekostning av godt bilde, all den tid det også knives om tilby nettopp best bilde. Lyd derimot er ødelagt på moderne tv'er grunnet hvor smale de skal være.

Lenke til kommentar

Noen som har sett pris på den oppgraderingsboksen? Jeg har en UE55D7005, ca ett år gammel, og etter hva jeg har lest støtter ikke den Netflix. Da må jeg kjøpe en 2012-modell. Blir jo litt håpløst hvis man må oppgradere tv'n hvert år for å støtte smart-tv-funksjonene. Nei, tror jeg foretrekker HTPC med vesentlig større bruksområder.

 

Det helt perfekte hadde vært en ren monitor med én HDMI-inngang, ingen høytalere og ingen smart-tv-funksjon. 3D kunne vært kjekt å ha, bare for moro skyld. Men resten tar anlegget og HTPC'n seg av. En server i boden, gigabit lokalnett, XBMC og Netflix kommer man langt med.

Lenke til kommentar

Noen som har sett pris på den oppgraderingsboksen? Jeg har en UE55D7005, ca ett år gammel, og etter hva jeg har lest støtter ikke den Netflix. Da må jeg kjøpe en 2012-modell. Blir jo litt håpløst hvis man må oppgradere tv'n hvert år for å støtte smart-tv-funksjonene. Nei, tror jeg foretrekker HTPC med vesentlig større bruksområder.

 

Det helt perfekte hadde vært en ren monitor med én HDMI-inngang, ingen høytalere og ingen smart-tv-funksjon. 3D kunne vært kjekt å ha, bare for moro skyld. Men resten tar anlegget og HTPC'n seg av. En server i boden, gigabit lokalnett, XBMC og Netflix kommer man langt med.

 

Man får kjøpt rene monitorer uten tuner og annet dilldall, public displays, men disse ligger et stykke over vanlige TV'er i pris og er gjerne ikke utstyrt med den nyeste teknologien. Man slipper riktig nok lisens, men det finnes billigere måter å sno seg unna på.

 

Har selv en Samsung UE55ES8005 som kun blir brukt til HTPC, konsoller og bluray. Pga. dette, samt at jeg ikke har tilgang til kabeltv, slipper jeg lisens. Kvalitetsmessig har edge LED kommet seg voldsomt siden min første samsung TV, men en kan lure på hvor mye bedre bildet hadde vært hvis man satset på dette og kuttet R&D for 3D og smartTV.

Lenke til kommentar

Smart TV - smak litt på det ordet.

Det er jo ren gimmick jo! Svindel og lureri.

 

Koble TV'n til en HTPC og det blir aldri porblemer med trege browsere eller utrangert teknologi. TV'n varer sålenge bildet er godt nok og HTPC lever sitt eget liv uavhengig av å kjøpe noen oppgraderingsboks fra produsenten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ser absolutt ut som en 8005 fra Samsung. Med Samsung-logo nederst og kamera på toppen...Men er det så mange som faktisk bruker smart-tv-funksjonene? Jeg har (dessverre) en D7005, og kan ikke huske forrige gang jeg brukte noen av de tullete funksjonene. Nettleser er som å gå tilbake til IE6, treigt, støtter veldig lite, sider ser rare ut... Nevnte jeg treigt?Er da myyyye bedre å kjøpe en HTPC og koble den til tv'n. Da får man en fullverdig PC ihvertfall.

 

Nettleser, Facebook, Skype osv synes jeg er bare tull på en TV. Det eneste jeg bruker på min Smart-TV er Netflix, det er ganske høvelig å ha. Men som sagt synes jeg alt det andre, spesielt "spillene", er unødvendig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...