Gå til innhold

Alvorlig sikkerhetshull i Internet Explorer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-Pqy3rC

IE8... og T-Ford mangler sikkerhetsbelter.

 

Jeg synes synd på MS når de sitter i saksa for slik gammal morro hvor folk har hatt anledning til å oppgradere i lang tid (unntaket er IE6 hvor MS la opp til mye av galskapen selv).

 

Lenke til kommentar

IE8... og T-Ford mangler sikkerhetsbelter.Jeg synes synd på MS når de sitter i saksa for slik gammal morro hvor folk har hatt anledning til å oppgradere i lang tid (unntaket er IE6 hvor MS la opp til mye av galskapen selv).

Hvorfor MS ikke gjorde IE9/IE10 tilgjengelig på windows xp er noe jeg lurer veldig på. Alle andre moderne browsere kjører fint på windows xp.

 

Kanskje det er fordi de har integrert IE så nært opptil operativsystemet? Et elendig designvalg i såfall. - som brukerne får svi for.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Kanskje det er fordi de har integrert IE så nært opptil operativsystemet? Et elendig designvalg i såfall. - som brukerne får svi for.

Tja, ... eller et markedsmessig fremstøt for å øke sjansen for at folk oppgraderer hele OS'et, de gjør jo det samme med f.eks. DirectX.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8713

Skjønner ikke hvorfor noen velger å bruke noe så ræva som IE når det finnes så mange bedre alternativer...

 

Det er fordi at for majoriteten av de som er på Internett, så er Internett den blå e'en.

Helt utrolig at det finnes folk som ikke skjønner det.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Spørsmålet er da hvorfor de ikke bryr seg.

...og hvorfor skal egentlig MS bry seg når brukerne ikke gjør det.

 

Det plagsomt mye folk som ikke ofrer ting en kalori inntil fraværet av hjernevirksomhet går ut over dem selv, så blir de brått helt hysteriske og legger skylda på alle andre. Makalaust.

Lenke til kommentar

Skjønner ikke hvorfor noen velger å bruke noe så ræva som IE når det finnes så mange bedre alternativer...

 

IE 9 (og oppover) er faktisk ikke så ille, og ligger på nivå med de andre populære nettleserne. Problemet er de eldre versjonene, som har ødelagt ryktet fullstendig.

Lenke til kommentar

Skjønner ikke hvorfor noen velger å bruke noe så ræva som IE når det finnes så mange bedre alternativer...

 

Tenk på bedrifter hvor du jobber på dataer som er låst ned og bare må leve med å bruke IE8 (eller eldre versjoner). Det er her det virkelig store problemet ligger.

Lenke til kommentar

Tenk på bedrifter hvor du jobber på dataer som er låst ned og bare må leve med å bruke IE8 (eller eldre versjoner). Det er her det virkelig store problemet ligger.

Både chrome og firefox kan installere seg selv og kjøre fra brukermappen du har tilgjengelig hos de aller fleste bedrifter.

Største problemet er vel i såfall ansvarspolicy for bruk av bedriftsmaskiner, men noen ganger er det et større sikkerhetsproblem å følge en slik policy enn å ikke gjøre det.

Lenke til kommentar
Skjønner ikke hvorfor noen velger å bruke noe så ræva som IE når det finnes så mange bedre alternativer...
IE 9 (og oppover) er faktisk ikke så ille, og ligger på nivå med de andre populære nettleserne. Problemet er de eldre versjonene, som har ødelagt ryktet fullstendig.

 

Ikke hver dag jeg hiver meg på og er enig med deg Runar ;) men siste versjon av IE er faktisk blitt veldig bra, både med tanke på sikkerhet og hastighet, selv om ikke alle webutviklere liker den helt enda fordi den ikke oppfører seg helt som chrome...

 

På enkelte områder ligger IE ganske mye forran.

http://www.tomshardware.com/news/ie10-firefox-chrome-safari-secure-browser,18719.html

 

Ikke for å lage en min browser er bedre diskusjon, men synes IE får mye tyn som ikke lenger fortjenes.

 

Videre er Chrome fra og med midten av 2012 like utbredt som IE og det ser ut til å ha jevnet seg ut på 30/30% litt i favør til Chrome. En posisjon som i stadig større grad gir chrome et like bredt nedslagsfelt som IE. Det er ikke før dette skjer at en browser blir skikkelig dissekert og vi ser hvor sikker den faktisk er. Den gamle trygghet vs sikkerhet diskusjonen. Men vi får nok ikke det fulle resultatet av dette før enda noe tid, forutsatt at markedsandelen holder seg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...