Gå til innhold

Guide: Mekaniske tastaturer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå er det 1 mnd siden dere fikk inn MADCATZ S.T.R.I.K.E. 7 GAMING KEYBOARD USB til testing, kordan e det egentlig mulig? har vært 20 dager hvor dere faktisk jobber (forhåpentlig vis) hva gjør dere egentlig med tastaturet? xD tester dere om det tåler en atombombe eller bruker dere en laser på tastaturet ?

 

Når det gjelder mekaniske tastaturer, så bråker de for mye :S

Lenke til kommentar

Nå er det 1 mnd siden dere fikk inn MADCATZ S.T.R.I.K.E. 7 GAMING KEYBOARD USB til testing, kordan e det egentlig mulig? har vært 20 dager hvor dere faktisk jobber (forhåpentlig vis) hva gjør dere egentlig med tastaturet? xD tester dere om det tåler en atombombe eller bruker dere en laser på tastaturet ? Når det gjelder mekaniske tastaturer, så bråker de for mye :S

 

http://www.wasdkeyboards.com/index.php/cherry-mx-rubber-switch-dampeners.html

 

Er helt genialt.

Lenke til kommentar
Key Blocking er omtrent så enkelt som det høres ut som, og oppstår når tastaturet ikke klarer å registrere flere tastetrykk. Hvis du for eksempel trykker to taster inn samtidlig, og så trykker ned et tredje uten at det skjer noe, har du opplevd "Key Blocking". I dette eksempelet hadde tastaturet bare 2KRO, forklart nærmere under.

 

Og vis man er ute etter en enkel test?

Shift+Shift+ å skrive "The quick brown fox jumps over the lazy dog".

Lenke til kommentar
Key Blocking er omtrent så enkelt som det høres ut som, og oppstår når tastaturet ikke klarer å registrere flere tastetrykk. Hvis du for eksempel trykker to taster inn samtidlig, og så trykker ned et tredje uten at det skjer noe, har du opplevd "Key Blocking". I dette eksempelet hadde tastaturet bare 2KRO, forklart nærmere under.
Og vis man er ute etter en enkel test?Shift+Shift+ å skrive "The quick brown fox jumps over the lazy dog".

 

+ caps lock på.

Lenke til kommentar

Har et Steelseries 6G V2 her hjemme som ligger å samler støv. Når man bruker det høres det ut som om man voldtar et par med stilett sko. Klakk,klakk,klakk. Visste ikke at det fantes "stille" mekaniske tastatur. Uansett føles det virkelig unormalt når man trykker ned taster og de spretter liksom opp etterpå som om de satt fast i fingrene. Mulig det finnes alternativer her også da..

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte Logitech G710+ til meg selv til jul, og hentet det 27. des. (straks en uke siden). Dette var som en oppgradering fra G15, og jeg er veldig fornøyd.

Jeg har ikke helt vent meg til det ennå, så det hender jeg treffer dobbelt opp av noen taster, men jeg skriver allerede raskere enn jeg gjorde på G15 og synes det er mye deiligere å skrive på. Følelsen av kvalitet er også mye høyere.

Profilene jeg hadde på G15 kunne overføres direkte til G710+ bare ved å installere nyeste utgave av Logitech Gaming Software, så det var tilnærmet null arbeid å gjøre denne overgangen.

 

Jeg sitter nå og funderer om jeg skal bytte keymap til Dvorak eller noe lignende. Jeg har litt lyst til å prøve det.

EDIT: er det noen her som bruker eller har prøvd Dvorak eller andre alternative mer optimale layouts?

Endret av GullLars
Lenke til kommentar

Personlig spiller jeg ikke merkbart bedre med et mekanisk tastatur enn vanlig rubber dome. Jeg klikker på en tast og får samme respons på skjermen. Jeg må kanskje trykke tasten 1-2mm lenger inn, men jeg klarer ikke å omforme denne fordelen med et mekanisk tastatur til bedre resultat i spillet.

 

Jeg irriterer meg imidlertid over mine "team mates" som klikker i vei slik at det plukkes opp av deres mic og forsterkes høyt og tydelig inn i øret mitt. Utrolig anoying.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg kjøpte Logitech G710+ til meg selv til jul, og hentet det 27. des. (straks en uke siden). Dette var som en oppgradering fra G15, og jeg er veldig fornøyd.Jeg har ikke helt vent meg til det ennå, så det hender jeg treffer dobbelt opp av noen taster, men jeg skriver allerede raskere enn jeg gjorde på G15 og synes det er mye deiligere å skrive på. Følelsen av kvalitet er også mye høyere.Profilene jeg hadde på G15 kunne overføres direkte til G710+ bare ved å installere nyeste utgave av Logitech Gaming Software, så det var tilnærmet null arbeid å gjøre denne overgangen.Jeg sitter nå og funderer om jeg skal bytte keymap til Dvorak eller noe lignende. Jeg har litt lyst til å prøve det.EDIT: er det noen her som bruker eller har prøvd Dvorak eller andre alternative mer optimale layouts?

 

Jeg brukte Dvorak i noen år, men det er liten tid å spare. Dessuten må du uansett kunne to typer oppsett hvis man bruker flere PCer, ev. låner den bort, eller hjelper andre :p Det ble til slutt veldig tungvindt, så jeg beholdt til slutt QWERTY. Den største fordelen jeg hadde med dvorak var vel at : og P lå rett ved siden av hverandre siden jeg skriver :p altfor ofte:P Dog er det også en liten fordel om man skriver svært mye, man får et litt mer avslappet skrivemetode og fingrene er litt mer sentrert.

 

Mao. jeg anbefaller dvorak hvis man skriver svært mye (ikke facebook og twitter liksom :p). Men til vanlig og typisk bruk, er det ingen vits. Merk også at du må gjøre om alle taster i spill, eller velge en QWERTY-profil før du starter det. Men dette kan bli litt keitete hvis man chatter in-game. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...