Gå til innhold

Amobil spår hvordan mobilåret 2013 blir


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ang. punkt 10 så tror jeg at Lenovo også kommer på det norske markedet snart.

 

Flere av de overnevnte punktene er allerede på vei inn i markedet, spesielt mobilreklame som er mye brukt i Android OSet og gratisspillene til Gameloft.

 

Tror selv:

* At det blir ganske standard med full-hd skjermer på mobiler, iallefall på toppmodellene.

 

* USB 3.0 legger seg inn som standard, med unntak av Apple som lager en mindre Lightning-tilkobling.

 

* Mobilkamera med støtte for 4k video gjør sitt inntog med en eller flere modeller.

 

* Tizien gjør sitt inntog på markedet. Samtidlig viser Mozilla en prototypemodell med Gekko OS.

 

* Mobiller for bedre høytalere og medieprosessorer for avspilling

 

* Lumigon går konkurs før de greier å slippe noen modeller på markedet.

 

* Apple selger mindre mens Nokia og RIM gjør et opprykk.

Endret av secondarykid
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

"2013 vil bli et skoleår for mange aktører, når mobilreklame skal læres og gjøres på en skikkelig måte. Selv om reklamebransjen har hatt mange år på seg for å lære hva som er effektiv reklame – er vi likevel redd for at reklamebyråer vil forsøke å ødelegge brukeropplevelsen på mobil helt i starten."

 

Kanskje en liten dirgesjon, but here goes:

Det skjer nesten daglig at postkassen utenfor huset er full av reklameblader fra lefdal, elkjøp, jysk, bohus osv... Dette blir nermest direkte omgjort til fyll i den blå papirdunken.

 

Jeg synest det hadde vært greit å kunne få all den fysiske reklame som jeg i dag får postkassen, som en digital (e-?)post på pc/nettbrett i steden. Kunne sikkert spart miljøet og omgivelsene for mye unødvendig søppel.

 

Noe av reklamen blir bladd kjapt gjennom, men det kunne jeg like kjapt og enkelt gjort på en dippedutt som PC, TV, mobil og nettbrett.

 

Disse kronene/ørene som brukes på produksjon og distribusjon av disse fysiske reklamene kunne heller gått til en elektronisk tjeneste drevet av Posten eller andre. Forhåpentligvis tom for spam pga kontrollen (og eventuelt, kostnaden for utsender tilsvarende kostnaden av den fysiske utgaven) en slik tjeneste kunne hatt..

 

Et annet spørsmål: Hadde vi blitt kvitt mye spam mail om det kostet en minimal sum pr. sendte e-mail?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Google og andre produsenter har vel AirPlay-konkurrent på plass allerede:http://en.m.wikipedia.org/wiki/MiracastNå gjenstår det bare å få teknologien inn i flere nye enheter. En åpen standard som virker på tvers av enheter er svært ønskelig. Trolig får vi aldri se slikt fra Apple.
Allerede? About time spør du meg.

miracast er ikke klart ennå, og miracast skal bli en standard, slik at det funker på alle mobiler og tv'er som støtter det. Så det blir litt feil å si at miracast ligger etter airplay når det bare er en proprietær løsning

Endret av madmats
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...