Gå til innhold

Versting-SSD dukker opp for ultrabooks


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

jeg tror det er den beste ultrabooken jeg har sett. Apple kan ta seg et eple. :p den ser bra ut og yter som et monster. nice :D

 

Helt imponert over hvor bra jobb Apple tydligevis må gjøre når folk på død og liv må påpeke hvor mye bedre alt annet er enn Apple utstyr. Og dette skjedde allerede på den andre kommentaren! :)

  • Liker 5
Lenke til kommentar
4K random ytelsen stod ikke helt i stil da ;)
Nesten 300 MB/s (75 000 IOPS) ved QD4 i ATTO synes nå jeg er ganske respektabelt. QD32 (Chrystaldiskmark) er ganske irrelevant for bruksmønsteret på ultrabærbare PCer.

 

Genialt at de har laget Raid0 i så kompakt format. Håper dette blir standard på langt flere maskiner fremover.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nesten 300 MB/s (75 000 IOPS) ved QD4 i ATTO synes nå jeg er ganske respektabelt. QD32 (Chrystaldiskmark) er ganske irrelevant for bruksmønsteret på ultrabærbare PCer.

 

Genialt at de har laget Raid0 i så kompakt format. Håper dette blir standard på langt flere maskiner fremover.

 

Er enig i at ytelse ved QD 32 i CDM er irrelevant ( i dette tilfellet var den da urovekkende lav , ca 4800 IOPS read) , men hvordan i all verden har du målt deg frem til at den er god for 75 000 IOPS read ved QD 4 ?

Endret av johome
Lenke til kommentar

Hvordan er denne ytelsesmessig sammenlignet med ASUS U500VZ Ultrabook 15.6" IPS?

 

To ganske så forskjellinge maskiner. Asus har en "bedre prosessor og skjermkort". Men er også større. Acer S7 er 13.3 og har en raskere SSD og har touchscreen samt bakrunds belyst keyboard, men ikke noe skjermkort i tillegg til Intelkortet. S7 har nok noe bedre batteritid også. Da den bruker en ultrabook prosessor.

Lenke til kommentar

sammenligner kun fordi dette er et betydelig bedre kjøp en macbook air. mac er god kvalitet men du betaler 25% mer for et stygt eplemerke.

 

Hmm.. Kommer den med OS X? Har jeg full støtte for AirPlay mot Apple TV og / eller AirPort Express? Du betaler ikke utelukkende for eplemerke på baksiden, men for den integrasjonen og de løsningene Apple tilbyr mellom enhetene sine.

 

Hvorvidt dette er verdt noe for deg blir din vurderingssak, men å si det er null verdt for alle andre blir ikke helt riktig. To forskjellige programvareløsninger til forskjellig bruk.

 

 

Det å sammenligne Acer mot Apple er jo temmelig hårreisende uansett da, et av de rimeligste merkene på markedet med veldig høy feilprosent mot et av de mer eksklusive premium merkene med relativt lav feilprosent. Sier ikke at akkurat denne modellene fra Acer kommer til å slite, men de har ikke akkurat noen god statistikk å vise til.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Er enig i at ytelse ved QD 32 i CDM er irrelevant ( i dette tilfellet var den da urovekkende lav , ca 4800 IOPS read) , men hvordan i all verden har du målt deg frem til at den er god for 75 000 IOPS read ved QD 4 ?

Det er ren matematikk. 300 000 000 B/s delt på 4 000 B = 75 000 /s. Merk at dette er opprundede circa-tall.

Lenke til kommentar

Du kan da ikke måle IOPS av Atto på denne måten.

Atto måler sekvensiell ytelse.

IOPS av sekvensiell ytelse er da mye lavere , gjerne noen få hundre IOPS.

 

 

Her er Atto av 2 Seagate 7200.12 500 GB i RAID 0 :

 

13550229.png

 

Ifølge ditt regnestykke skulle altså de to harddiskene være god for ca 25 000 IOPS read ....

Ingen harddisker klarer så høye tall.

Vanlige harddisker er god for ca 3 - 400 IOPS read.

 

 

Se hva ASU viser av Samsung 840 Pro :

 

anvil-incompressible-samsung-840-pro-series-256gb-ssd-custom-pc-review.jpg

 

 

Her er SSD'en målt til ca 35 000 IOPS read ved 4K QD4 , og Random ytelse.

 

At det brukes 2 Marvell kontrollere i dette tilfellet hjelper ikke.

Vanligvis er det nesten ingen forskjell på så lav QD. Det er først ved høyere QD at forskjellen kommer frem.

Endret av johome
Lenke til kommentar

Komplett har denne maskinen på lager også..http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=761827

 

13k for en PC med dobbelkjerne er drøyt. Feiltrykte en liker isteden for svar på iPod Touch-en. Mobilsidene har tydeligvis blitt oppdatert med nye knapper. Jeg liker ikke innlegget. Tilgi meg.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

13k for en PC med dobbelkjerne er drøyt. Feiltrykte en liker isteden for svar på iPod Touch-en. Mobilsidene har tydeligvis blitt oppdatert med nye knapper. Jeg liker ikke innlegget. Tilgi meg.

 

Når den i tillegg bare har 4 GiB ram som max, mangler Displayport og sikkert har andre mangler er det i realiteten en dårlig handel. Da legger jeg heller noen tusenlapper til i potten for en godt spekket Lenovo X1 Carbon.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Helt imponert over hvor bra jobb Apple tydligevis må gjøre når folk på død og liv må påpeke hvor mye bedre alt annet er enn Apple utstyr. Og dette skjedde allerede på den andre kommentaren! :)
sammenligner kun fordi dette er et betydelig bedre kjøp en macbook air. mac er god kvalitet men du betaler 25% mer for et stygt eplemerke.

 

Nå koster Acer Aspire S7 (kr 12..995 hos Komplett) like mye som en sammenlignbar MacBook Air (kr 12.490), så du kan ta deg en bolle.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...