Gå til innhold

OpenTV vil stoppe Netflix


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

merk at søksmålet er i usa, hvor netflix har eksistert en god stund.

Oh, well, right. Fikk ikke med meg det. I så fall er første setningen rimelig misvisende da det ikke har noe med Norge å gjøre:

 

Ikke før er Netflix på plass i Norge, så varsler OpenTV at de vil stikke kjepper i hjulene for selskapet. [...]

Lenke til kommentar

Hei, jeg tenkte at streaming av både filmer og musikk kunne fungere om nettet var raskt nok. Tnekte vel det på 90-tallet. Da saksøker jeg alle som driver med dette idag.

 

Saken er vel at dette er den nye måten å tjene penger på idag. Samtidig skal man huske på at patenter skal ikke brytes og skal man bruke en patent må man betale. Men så er det sikkert masse spekulering på dette også. Man finner opp sine "egne" løsninger som ikke er heeeeelt lik den som patentert..........

Lenke til kommentar

Denne artikkelen på theregister er ganske opplysende. Søksmålet handler om generelle softwarepatenter som sannsynligvis rammer alle videoavspillere på nett. At Netflix droppet ut av forhandlingene om å lisensiere patentene tyder på at de regnet det som ganske safe at et søksmål ikke ville føre fram.

 

For de som vil grave litt, her er patentoversikten for OpenTV. De har blant annet et patent som i praksis er patent på bufring av video.

Endret av olemars
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...