Gå til innhold

Hardware.no har fått nye mobilsider


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+8713

Om dere skal ha mobilsider, så må dere fjerne reklamen. Ikke aktuelt å kaste vekk båndbredde når man sitter på edge-hastighet.

Det tar aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaalllllllllttttttt for lang tid og man tror sidene er ødelagt.

Bruker man Chrome og fjerner reklamen, så går det an å lese nyhetene på en fornuftig måte.

Lenke til kommentar

Hmm,får bare opp desktopsida på min Lumia 920 (WP8).Hvis jeg går inn med m.hardware.no får jeg opp en mobil-tilpasset side, men uten venstre-meny ...

 

Hei

 

Løsningen vi bruker i dag krever at vi setter vi en grense for hvilken oppløsning mobilsidene skal slå inn.

 

Grensen vi har satt er 768 px i bredden, slik at nettbrett som iPad ikke blir sendt til mobilsider når de fint klarer å vise fullstørrelses sider. Dessverre fører dette til at nye mobiler med det helt råeste av skjermoppløsning, deriblant Lumia 920 og LG Nexus 4, også får servert fullversjons sider.

 

Slike mobiler er ikke så utbredt ennå, men den raske utviklingen gjør at vi etterhvert må løse dette på en smartere måte.

 

Forhåpentligvis vil det komme på plass nye løsninger for responsiv webdesign fremover, slik at vi f.eks kan detektere om du sitter på en trang mobilskjerm eller et stort og romslig nettbrett.

Endret av SiR0
Lenke til kommentar

Forhåpentligvis vil det komme på plass nye løsninger for responsiv webdesign fremover, slik at vi f.eks kan detektere om du sitter på en trang mobilskjerm eller et stort og romslig nettbrett.

 

Det er jo nettopp derfor man skal bruke meta-viewport taggen. For å slippe å sjekke klientens DPI og skjermoppløsning.

Lenke til kommentar
Forhåpentligvis vil det komme på plass nye løsninger for responsiv webdesign fremover, slik at vi f.eks kan detektere om du sitter på en trang mobilskjerm eller et stort og romslig nettbrett.
Det er jo nettopp derfor man skal bruke meta-viewport taggen. For å slippe å sjekke klientens DPI og skjermoppløsning.

 

Takk for tips! Vi jobber visst allerede med å implementere dette hører jeg fra teknisk avdeling. :)

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...