Gå til innhold

Anmeldelse: Paper Mario: Sticker Star (3DS)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Og for oss som leter etter julegaver til kidsa?

Funker dette for en 7 åring eller er det for vanskelig?

 

Ingen voksne shopper vel dette spill til 3ds til seg selv, så litt rart at det ikke er kommentert i anmeldelsen.

Jeg er 32 år og har spilt spill så langt tilbake jeg kan huske. Dette blir nok et kjøp først og fremst til ungene, men også av høyst egoistiske grunner. :)

Lenke til kommentar

Og for oss som leter etter julegaver til kidsa?

Funker dette for en 7 åring eller er det for vanskelig?

 

Ingen voksne shopper vel dette spill til 3ds til seg selv, så litt rart at det ikke er kommentert i anmeldelsen.

 

Hvorfor skulle dette være nødvendig å kommentere? Aldersgrensen på spillet taler for seg selv.

Lenke til kommentar
Og for oss som leter etter julegaver til kidsa?Funker dette for en 7 åring eller er det for vanskelig?Ingen voksne shopper vel dette spill til 3ds til seg selv, så litt rart at det ikke er kommentert i anmeldelsen.
Hvorfor skulle dette være nødvendig å kommentere? Aldersgrensen på spillet taler for seg selv.

 

Aldersgrensen er kun relatert til sex, narko og vold. Den sier ikke noe om spillet funker for en 7-åring.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Og for oss som leter etter julegaver til kidsa? Funker dette for en 7 åring eller er det for vanskelig? Ingen voksne shopper vel dette spill til 3ds til seg selv, så litt rart at det ikke er kommentert i anmeldelsen.

 

Aldersgrensen er en nedre grense, ikke øvre. Skjønner det kan være vanskelig å forstå for noen.

 

Men ja, spillet burde generelt funkere helt fint til en syvåring. Det er en del tekst, så det er en fordel at h*n behersker nok engelsk til å lese det, eller i det minste forstå meningen med en setning.

Lenke til kommentar

Nå har ikke jeg spilt dette spillet spesielt, men generelt er jeg nok av det inntrykk at en syvåring er for ung til tekst-tunge rpg-er som Paper Mario-serien vanligvis er. Det skal jo være litt lettere i denne, men tror heller jeg ville gått for et av de rene plattformspillene som New Super Mario Bros 2 eller Super Mario 3D Land om jeg skulle kjøpt til en syvåring.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå har ikke jeg spilt dette spillet spesielt, men generelt er jeg nok av det inntrykk at en syvåring er for ung til tekst-tunge rpg-er som Paper Mario-serien vanligvis er. Det skal jo være litt lettere i denne, men tror heller jeg ville gått for et av de rene plattformspillene som New Super Mario Bros 2 eller Super Mario 3D Land om jeg skulle kjøpt til en syvåring.

 

Takker :) Jeg tror også dette blir litt for komplisert. Og er ikke mange 7 åringer som kan engelsk skriftlig altså...

 

Og til dere andre som raget litt her, så har kidsa allerede 3d land som jeg har prøvd, og jeg fant det litt kjipt i min alder....syns 3ds er litt crap i seg selv også, sorry, men sånn er det bare. Da henter jeg heller fram min gamle Snes (<3) og har litt nostalgi med originalene.

Lenke til kommentar
Og for oss som leter etter julegaver til kidsa?Funker dette for en 7 åring eller er det for vanskelig?Ingen voksne shopper vel dette spill til 3ds til seg selv, så litt rart at det ikke er kommentert i anmeldelsen.
Jeg er 32 år og har spilt spill så langt tilbake jeg kan huske. Dette blir nok et kjøp først og fremst til ungene, men også av høyst egoistiske grunner. :)

 

HAHA tenkte å skrive det samme - er også 32 og syns dette er et verdig kjøp til meg selv :) gleder med til ungene er store nok; enn så lenge får jeg kose meg :)

Lenke til kommentar

Nå har ikke jeg spilt dette spillet spesielt, men generelt er jeg nok av det inntrykk at en syvåring er for ung til tekst-tunge rpg-er som Paper Mario-serien vanligvis er. Det skal jo være litt lettere i denne, men tror heller jeg ville gått for et av de rene plattformspillene som New Super Mario Bros 2 eller Super Mario 3D Land om jeg skulle kjøpt til en syvåring.

Det kommer da alt ann på ungen? Da jeg var syv satt jeg og programmerte på en Commodore 64.
Lenke til kommentar
  • 5 år senere...

Paper Mario: Sticker Star er eit spel som eg e' delt mellom bra og dårleg.

 

Det dårlege med Paper Mario: Sticker Star er at battle systemet bruker klistremerker (engelsk: stickers). Men det er greit det også. Det brae med Paper Mario: Sticker Star er at dette spelet har okay historie, er koseleg og er veldig kul.

 

Eg veit at denne serien har to spel som er veldig bra nemleg Paper Mario (på japansk: マリオストーリー Mario Sutōrī - Mario Story) på N64 og Paper Mario: The Thousand-Year Door (på japansk: ペーパーマリオRPG Pēpā Mario ĀruPīJī - Paper Mario RPG) på Nintendo GameCube. Det tredje spelet er delt og heiter Super Paper Mario (スーパーペーパーマリオ Sūpā Pēpā Mario) nokon liker den og nokon liker den ikkje.

 

Paper Mario: Sticker Star og Paper Mario: Color Splash liker nokon og nokon liker desse ikkje.

 

Men uansett so er min konklusjon at eg elsker Paper Mario: Sticker Star og Paper Mario: Color Splash 1000% veldig mykje på grunn av at desse spelane passer til dei to konsollane 3DS og Wii U, har okay historie, er koselege og er veldig kule. Toad-figurane er kule pga at dei gjer og sei forskjelege ting som at ei Toad bader i ein stor badebaseng ute i ørkenen. Eg elskar at man må følge Toad figurane til sin plass og at dei kan vere sinte og slå på Paper Mario når dei ikkje er fornøgd

 

Men uansett håpar eg at Nintendo lager eit Paper Mario spel på Nintendo Switch som går tilbake til dei to fyrste Paper Mario spel-stilane eller lager HD-remakes av dei to fyrste Paper Mario-spelane.

 

MVH Anders.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...