Gå til innhold

Her er første 4K-TV med THX


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bra. Få opp pixeltettheten. En ser jo pixlene på en 46" 1080p omtrent og når iPad har 2560xNoe så skjønner jeg ikke hva som skal være så vanskeli med å bare lage et større panel?

 

En annen ting er THX-standarden som jeg aldri har skjønt poenget med. Jeg har hatt THX-sertifiserte PC-høytalere og lyden fra de to forskjellige merkene har over hodet ikke vært lik, verken i topp eller bunn. I følge Wikipedia skulle THX sørge for at lyden ble reprodusert slik den innspilt..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bra. Få opp pixeltettheten. En ser jo pixlene på en 46" 1080p omtrent og når iPad har 2560xNoe så skjønner jeg ikke hva som skal være så vanskeli med å bare lage et større panel?En annen ting er THX-standarden som jeg aldri har skjønt poenget med. Jeg har hatt THX-sertifiserte PC-høytalere og lyden fra de to forskjellige merkene har over hodet ikke vært lik, verken i topp eller bunn. I følge Wikipedia skulle THX sørge for at lyden ble reprodusert slik den innspilt..

 

Det funker bare visst du veit hva du holder på med :p

Det er ikke bare å skru det på også er det perfekt lyd..... du må tweake litt selv :D

Lenke til kommentar

THX har vell knapt noen som helst betydning lenger, en rekke halvdårlige Creative lydkort ble jo plutselig "THX Certified", du har en rekke hodetelefoner som ble "THX Certified" og som du nevner så har de jo knapt noe som helst til felles og kan være alt fra billige til ganske så dyre enheter.

 

Det som gjerne er felles med "THX Certified" utstyr er at det kommer med egne verktøy og kalibreringsmuligheter levert av THX. De fleste Creative lydkort med "THX stempel" har jo et eget THX kontrollpanel du kan leke deg litt med, det samme skal vell forsåvidt gjelde de fleste høyttalere og hodetelefoner med THX stempel, de skal som oftest ha en eller annen mulighet for "fintuning" levert av THX (eller som hvertfall er levert med en eller annen THX logo..).

 

 

På TV-er så har jo derimot THX vært et kvalitetsstempel, men det skyldes vell stortsett at du nærmest utelukkende har funnet det på Panasonic sine Plasma toppmodeller, som igjen er noen av de best kalibrerte skjermene fra fabrikk og som generelt har vært de beste TV-ene på markedet siden Pioneer kastet inn årene i 2008 / 2009.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...