Gå til innhold

Test: Spillytelse i Windows 8


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bare synd Windows 8 har kompatibilitetsproblemer med mange eldre spill.

 

I motsetning til Windows 7, Vista eller XP, mener du?

XP hadde svære kompabilitetsproblemer når det kom ut, omtrent som Vista. Etter hva jeg vet, er det ingen spill som kan spilles på Vista og senere, som ikke kan spilles i Windows 8?

Endret av Leifen18
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Bare synd Windows 8 har kompatibilitetsproblemer med mange eldre spill.
I motsetning til Windows 7, Vista eller XP, mener du?XP hadde svære kompabilitetsproblemer når det kom ut, omtrent som Vista. Etter hva jeg vet, er det ingen spill som kan spilles på Vista og senere, som ikke kan spilles i Windows 8?

 

This.

 

Har ikke støtt på noen problemer i W8 som jeg ikke hadde i W7. Egentlig færre problemer faktisk. Som feks om man mangler en redist. pakke som VisualC++ eller .NET så sier Windows ifra istedet for at programmet gir en error som mange synes er obskur.

 

It's the little things.

  • Liker 9
Lenke til kommentar

I motsetning til Windows 7, Vista eller XP, mener du?

XP hadde svære kompabilitetsproblemer når det kom ut, omtrent som Vista. Etter hva jeg vet, er det ingen spill som kan spilles på Vista og senere, som ikke kan spilles i Windows 8?

Både Cod4 og Bioshock 2 (noen av mine absolutte favorittspill) kræsjer nærmest konstant i Windows 8. Det at to av mine fire spill installert på datamaskinen ikke fungerer, har bidratt til å gi meg et svært dårlig inntrykk av Windows 8.

Endret av Brekar
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ikke dårlig å ha tilnermet lik ytelse på ett operativsystem som kom ut for en håndfull uker siden, som på ett godt etablert og finpusset motstykke som har vært ute i lang tid :)

 

Jeg snur på "problemstillingen" , og setter spørsmål ved at et flunk nytt os, som har vært testet i lang lang tid, ikke yter bedre enn steinalder oset, som mange w8 fans liker å kalle det :green:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Her er en test der de også kommer frem til at gjennomsnittlig FPS er ganske lik mellom Windows 7 og 8, men Windows 8 leverer bilder jevnere og med mindre microstuttering enn Windows 7.

http://www.hardcorew...-performance/5/

Kommer an på, Radeon-kortene får verre ytelse i Windows 8 ser det ut til.

FX-8350 ser derimout ut til å kjøre en god del bedre, og Geforce-kortene ser ut til å være samme greia.

Lenke til kommentar

Artikkelforfatter fremstår her som kjøpt og betalt av MS. Han:

 

1. Presenterer faktafeil: Påstår at de nyeste spillene er låst til Windows 8.

2. Anbefaler ubegrunnet: Følger opp med å anbefale Windows 8, når testen viser at det ikke gir noen forbedring i spill.

3. Villeder: Later som det å beholde det OS'et man allerede har er likestilt med å først kjøpe, dernest installere et nytt OS.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Windows 8 er nemlig et veldig annet operativsystem i bruk enn det Windows 7 er.

Nja, er ikke helt enig. Bruker det både på jobb og på pad. På jobb merker jeg faktisk ikke mye forskjell i det hele tatt, men det er også sikkert pga jeg bruker mye tastatur-snarveier og mye i "Run"

 

På touch med metro er det annerledes, men sett bort i fra det er det ganske likt. Og jeg bruker så vidt metro på jobbstasjonæren.

Lenke til kommentar

Nei jeg velger heller Win XP eller Win 7 for spill bruk.

Kort og greit, på å få ting gjort og multitasking blir Win 8 utdanket.

 

Ikke at feiltrinnet er unikt MS, Gnome gutta har gjort samme tabben og begynner å innse det nå også, bare at Canonical fucket det opp enda mer, men ikke på langt nær så mye som MS.

Lenke til kommentar

Det står ikke at nye spill er låst til Windows 8, det står at hvis du vil kjøre spill med Direct X 11.1, (som er en fordel, og kan påvirke mange faktorer med spillet, vet ikke så mye om direct X bortsett fra at det får alt til å snakke sammen). Uansett, vil du ha direct x 11.1 så må du ha windows 8, du kan fortsatt kjøre spill på Win 7 med direct x 11 da.

Lenke til kommentar

Artig at denne artikkelen kom akkurat nå (:thumbup:) siden jeg jobber med å løse kompabilitetsproblemer med noen av spillene jeg bruker ift. Windows 8. Riktignok ser det ut til å hovedsaklig ligge i skjermkort og lydkort drivere og at siste fra hw produsent løser problemene.

 

Jeg var selv skeptisk til Win8 med bakgrunn i "fiaskoer" som ME og Vista, men jeg må si at med unntak i "Metro" (som er en bitteliten detalj) så virker jo OSet å være en solid og god forbedring/videreutvikling fra Win7. Jeg begynner også å tro at bedrifter som ennå ikke har oppgradert til Win7 nok vil ser på Server 2012/13 kombinert med Win8. De som i nær fortid har gått til Win7 vil nok muligens vente til neste iterasjon av økonomiske og administrative årsaker.

 

Ellers hører man mange "MS har fucked up" uttalelser men jeg har ennå til gode å se konkrete eksempler på hva som er dårlig? Man må gjerne fylle på med det under her --->

1. ?

2. ?

3. ?

etc.

 

Fremtiden i overskuelig horisont er økosystemer bygget opp slik som Apple har tråkket veien for. Google har allerede gått samme vei og MS er nå "full speed ahead" denne veien. Windows 8 er ingangsbilletten til dette. Dermed tror jeg det blir vesentlig vanskligere med tiden å sitte på forrige OS enn tidligere. Time will tell.

 

EDIT:

Hvor fikk man kjøpt denne 40$ oppgraderingen igjen? Jeg har flere maskiner som skal oppgraderes. Win8 virker å være ennå bedre enn Win7 på maskiner med lite ressurser.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Det står ikke at nye spill er låst til Windows 8, det står at hvis du vil kjøre spill med Direct X 11.1, (som er en fordel, og kan påvirke mange faktorer med spillet, vet ikke så mye om direct X bortsett fra at det får alt til å snakke sammen). Uansett, vil du ha direct x 11.1 så må du ha windows 8, du kan fortsatt kjøre spill på Win 7 med direct x 11 da.

 

Finnes det en grunn til at 11.1 ikke kommer på W7 (da tenker jeg på begrensninger i OSet og ikke MS strategi for å få folk over på W8)?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...