Gå til innhold

Telenor og Microsoft samarbeider


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Telenor + Nokia = sant

Nokia + Microsoft = sant

og nå: Telenor + Microsoft = sant

 

Ringen er sluttet, disse tre kommer til å dytte ut på løpende bånd Microsoft programvare/nettløsninger i kombinasjon med Nokia maskinvare og Telenor infrastruktur/kundebase.

 

Selv har jeg ikke vært noen fan av Telenor på grunn av hvordan de bruker sin dominante stilling og eierskap av kabelinfrastrukturen i Norge, samt naive/trofaste kunder som betaler fast overpris. Jeg har heller ikke vært noen fan av Microsoft av omtrent samme grunn. At Nokia er så desperate at de går i samarbeid med disse bandittene får meg ikke til å se lysere på de. Jeg har likt Nokia for deres nordiske suksesshistorie, men etter at produktene deres ikke lengre klarte å holde tritt med konkurransen og ydmykheten gikk over til arroganse og desperasjon så klarer jeg ikke å like de heller. Jeg vil ikke synke så lavt at jeg vil ønske denne trioen alt vondt. Jeg håper heller de klarer å riste av seg sine uheldige sider og kommer opp på oppløpssiden med gode løsninger som fungerer godt sammen med andre leverandørers løsninger og som inviterer til en friere konkurranse. Konkurranse er utrolig viktig og derfor vil jeg ikke miste disse av lasset.

Lenke til kommentar

@AllFather

Synes det er synd folk bruker stemmene sine på slike tulleinnlegg som diskuterer person og ikke sak.

 

Sånn, fikset den for deg :thumbup:

Ja, er nok subjektivt at det er den beste. Men at de er med i gamet igjen kan man ikke si noe på. Har f. eks. alt iPhone har, pluss trådløs lading, NFC mm.

Endret av Matsemann
Lenke til kommentar

En iPhone 5 og en Nokia Lumia 920 er nå to ganske så forskjellige telefoner;

 

Apple vs Microsoft

Slank og lett vs relativt stor og tung

Apple A6 vs Qualcomm-Atheros MSM8960 "Snapdragon"

PowerVR SGX 543MP3 vs Adreno 225

iOS 6 vs Windows Phone 8

4.0" 16:9 vs 4.5" 16:10

Null bildestabilisator vs Optisk bildestabilisator

Relativt god lydforsterker vs middels lydforsterker

 

Osv.. Osv.. Å si at de er identiske for utenom trådløs ladning og NFC blir helt feil, de kjører først og fremst to helt forskjellige operativsystemer, har to forskjellige SoC's og har to ganske så forskjellige formfaktorer osv.. Begge gode telefoner, til hvert sitt bruk og hver sin smak.

 

Men at Nokia absolutt har kommet med en habil og god telefon er det ingen tvil om, så vil jo tiden vise hvor godt det slår an over tid og hvor godt fotfeste Windows Phone får i markedet.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...