Gå til innhold

Test: Wii U


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vi ville imidlertid se om Wii U kunne fungere som en medieboks i tillegg til spillkonsoll.

 

Dere mener, vi ville se om den kan kjøre filmer/serier vi har lastet ned ulovlig. Det er selvfølgelig en del som har HTPC system med gigantiske disker med rippa blu-ray filmer.

 

Men da snakker vi om noe helt annet en å sende signalet via en konsoll...så hvorfor ikke bare skrive det som det er? Alle skjønner jo hva dere mener.

 

 

Dermed er det bare å konkludere med at Wii U som et mediesenter faller kort. Det betyr imidlertid ikke at den ikke er et godt kjøp for deg som bare er ute etter en spillkonsoll

 

Bare en spillkonsoll? En kan bruke Netflix på den til å se filmer/serier og det kommer garantert flere apper som leverer innhold fremover som fks HBO Nordic om dem får fingeren ut av fua.

 

Den har også en bra Youtube app hvor en kan se ekstremt mye innhold, og ikke minst en nettleser på en konsoll som faktisk er skikkelig bra!

 

Ja laste tidene er noe trege men synes det har blitt litt bedre med siste firmware som dem slapp nå, og det blir nok optimalisert fortløpende.

 

Det at en ikke kan se bilder er nok noe som kommer som en app ville jeg tro, det burde ha vært på plass på dag 1 men jeg forstår godt dem har prioritert andre funksjoner.

 

Dere nevner ingenting om at du kan bruker Wii U padden som en tv kontroll heller...

 

Jeg vil nå si at Wii U er en allsidig maskin men skal du nyte ulovlig nedlasta innhold så er ikke dette maskinen en burde gå for.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

50 sekunder på å åpne Youtube-app, 17 sekunder å åpne innstillinger?! Dette bør være et softwareproblem som patches ganske raskt.

 

Nå er det vel uansett ingen som kjøper en Nintendo-konsoll for annet enn spill, men skuffende at den er såpass begrenset på mediefronten i 2012. Nytt med Wii U er at man kan kjøre nedlastede spill direkte fra en vanlig USB harddisk og det er nok frykten for piratkopiering på den måten som gjør at USB-enheter må formateres og ikke kjører uautoriserte filer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dere mener, vi ville se om den kan kjøre filmer/serier vi har lastet ned ulovlig. Det er selvfølgelig en del som har HTPC system med gigantiske disker med rippa blu-ray filmer.

 

Men da snakker vi om noe helt annet en å sende signalet via en konsoll...så hvorfor ikke bare skrive det som det er? Alle skjønner jo hva dere mener.

 

 

 

 

Bare en spillkonsoll? En kan bruke Netflix på den til å se filmer/serier og det kommer garantert flere apper som leverer innhold fremover som fks HBO Nordic om dem får fingeren ut av fua.

 

Den har også en bra Youtube app hvor en kan se ekstremt mye innhold, og ikke minst en nettleser på en konsoll som faktisk er skikkelig bra!

 

Ja laste tidene er noe trege men synes det har blitt litt bedre med siste firmware som dem slapp nå, og det blir nok optimalisert fortløpende.

 

Det at en ikke kan se bilder er nok noe som kommer som en app ville jeg tro, det burde ha vært på plass på dag 1 men jeg forstår godt dem har prioritert andre funksjoner.

 

Dere nevner ingenting om at du kan bruker Wii U padden som en tv kontroll heller...

 

Jeg vil nå si at Wii U er en allsidig maskin men skal du nyte ulovlig nedlasta innhold så er ikke dette maskinen en burde gå for.

 

Jeg er langt fra alltid enig i konklusjonene til Niklas Plikk, men her må jeg ta ham i forsvar: Han har rett, og du tar feil. Wii U duger ikke til mediesenter. Ikke litt engang. Gamle Wii er bedre, også på Netflix. Jeg tviler ikke på at det vil bli bedre ved fremtidige oppdateringer (verre kan det IKKE bli), men dette duger ikke i 2012.

 

Jeg innser at Nintendo ikke leder an i maskinvare-racet, og heller satser på spillbarhet (selv dette er under noe kritikk mtp. implementeringen av den nye kontrolleren), men 3500 kroner for en konsoll som ikke kan NOE annet enn å kjøre "egenproduserte" spill er ikke salgbart.

Endret av Ar`Kritz
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Fanboy rant...

Det var da svært så sint du skulle bli over at noen kritiserer Nintendos nye konsoll. Må vel gå ann å godta at ikke alt Nintendo gjør er perfekt? Dette er jo bare en test for å undersøke om WiiU kan benyttes som en mediaboks. Det er faktisk ikke alle som kun har lastet ned mediefilene sine ulovlig...

Endret av Pug
  • Liker 5
Lenke til kommentar

 

Det var da svært så sint du skulle bli over at noen kritiserer Nintendos nye konsoll. Må vel gå ann å godta at ikke alt Nintendo gjør er perfekt? Dette er jo bare en test for å undersøke om WiiU kan benyttes som en mediaboks. Det er faktisk ikke alle som kun har lastet ned mediefilene sine ulovlig...

 

Langt ifra en fanboy for å si det mildt, mulig jeg kom ut som sint fanboy tulling men det var ikke hensikten.

 

 

Lenke til kommentar

Vel, det var ikke så mye skryt her, og det burde vel strengt tatt være mindre. Jeg forstår ikke hva:

 

+ To skjermer kan by på mye moro

 

Har på pluss-siden når dere skriver spesifikt at det blir testet som mediasenter. Det skrives jo i artikkelen nettopp at den andre skjermen ikke kan brukes mens en spiller av en film.

Lenke til kommentar

@LarZen

 

Så denne supre Wii mediaspilleren kan altså spille av hele den flac-rippa cdsamlingen min som ligger på en server altså? Det å spille musikk må vel kunne sies å være et minimum når det kommer til et mediasenter eller ? Kanskje jeg må gå i garasjen og finne frem kassene med cd-plater igjen ? Er det poenget kanskje ?

Lenke til kommentar

Snip

 

Jeg forventer at et Media Center ikke skal ta avgjørelsen, om jeg skal spille av piratinnhold eller ikke. Om den gjør det vil ikke jeg kalle det et fullverdig MC, fordi den mangler den essensielle friheten et MC bør gi. Friheten til å spille av hva **** jeg vil. Om jeg allikevel kjøper Wii U er det fordi den virker som en innovativ spillkonsoll, og jeg synes det er helt på sin plass at artikkelforfatteren kaller den nettopp det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

HardwaredåttnoMediesenter, eller ikke?Har Nintendo annonsert Wii U som et mediesenter i tillegg til spillkonsoll?Jeg lurer fordi jeg ikke har fått med meg dette.

 

Jeg hadde fått med meg før den ble lansert at den ikke skulle være et mediesenter. Dette er fordi de mente at det ville komme ut "smart tv"-er med disse funksjoene, og da fokuserte de heller på det den faktisk skulle brukes som, en spillkonsol.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

For en merkelig artikkel.

 

Hvor mye media senter var det på xbox og ps3 når dem kom. Og når du får en boxee box eller apple tv til 1000 lappen eller mindre, for å spille alt du har liggende på NAS eller noe slikt.

 

Dere testet ikke engang hvor god nettleseren var.

 

Dette var ekstremt dårlig.

 

De skrev ikke at de skulle teste den som nettleser, eller at de skulle teste andre konsoller for mange mange år siden. De skrev de skulle teste den som media-senter, det har de gjort. Hva er problemet?

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så hvis man vil ha en mediekonsoll så kjøper man en spillkosoll? jeg trodde det var det vi hadde PC og DVD-spiller til jeg...

 

uansett skal det her være en test av Wii U som navnet på artikkelen sier, jeg ville heller ett en artikkel om spillkonsollen Wii U og med kommentarer på hvorfor den ikke duger som mediekonsoll (jeg jeg uansett mener at ikke hører hjemme i en spillkonsoll: bare fordi Microsoft og Sony gjør det betyr ikke at det er riktig)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...