Gå til innhold

? Nettbrett-veksten blir kraftigere enn antatt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Å spå fremtiden slik er meningsløst, for er det en ting som er sikkert, så er det at hva som blir "populært" blant konsumere i fremtiden er veldig uforutsigbart.

 

Før iPad var "tablet" et nisjemarked, og flere forsøk på å lage en "tablet for alle", slik som HP Slate 500, demonstrerte at formfaktoren ikke var til å tjene penger på. Samme med BlackBerry-formfaktoren som alle var sikkre på aldri kom til å være av konsumerinteresse, men var mellomsteget før touch dominerte mobilmarkedet. Mange spådde iPhone-ens undergang fordi det var ingen som kom til å ville ha noe slikt komplisert og dyrt i telefon-formfaktoren.

 

innen vi er i 2016 er det mulig vi alle har "google-glasses" i kontaktlinseform og kommuniserer med PCene og hverandre gjennom tankene, (på kanten av det sannsynlige, men ikke teknisk umulig). Jeg for min del vi vente å se, og viser det seg at dette er rigtig blir jeg VELDIG overrasket!

 

-frank

Lenke til kommentar

Å spå fremtiden slik er meningsløst, for er det en ting som er sikkert, så er det at hva som blir "populært" blant konsumere i fremtiden er veldig uforutsigbart.Før iPad var "tablet" et nisjemarked, og flere forsøk på å lage en "tablet for alle", slik som HP Slate 500, demonstrerte at formfaktoren ikke var til å tjene penger på. Samme med BlackBerry-formfaktoren som alle var sikkre på aldri kom til å være av konsumerinteresse, men var mellomsteget før touch dominerte mobilmarkedet. Mange spådde iPhone-ens undergang fordi det var ingen som kom til å ville ha noe slikt komplisert og dyrt i telefon-formfaktoren.innen vi er i 2016 er det mulig vi alle har "google-glasses" i kontaktlinseform og kommuniserer med PCene og hverandre gjennom tankene, (på kanten av det sannsynlige, men ikke teknisk umulig). Jeg for min del vi vente å se, og viser det seg at dette er rigtig blir jeg VELDIG overrasket!-frank

 

Stemmer, det er alt for langt frem i tid å gjette frem til 2016.

Om vi ikke er på "retina"-stadiet eller google glasses,m.m., så må man uansett være åpen for at mye annet kan skje.

 

Andre OS kan komme på mobilmarkedet og få fotfeste (kanskje ubuntu eller chrome os?). Jeg vet en del produsenter har hatt ønske om "html 5"-os. Dvs at man lager APPS i HTML5, fremfor å kode spesifikt til android, ios m.m. Men dette forutsetter jo en fullverdig standardisering og bedre støtte av HTML5.

 

Slike ting kan gjøre at alt kan bli snudd på hodet og det kan føre til et marked der en app vil virke over alt (tv, mobil, nettbrett og pc).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det blir spennende å se hvordan nettbrett-markedet utvikler seg. Tror Microsoft håper det blir 1/3 dem, 1/3 Apple og 1/3 Android.

 

Mens Google heller satser på 50/50 mellom Android og Apple. Hva tror dere?

 

At Windods får 69 prosent i 2016 tror jeg ikke noe på.

 

Man har også glemt en annen viktig aktør som kan komme til å overraske: Amazon og deres Kindle Fire! Den er basert på Android, men er såpass annerledes at den kan sees på som en egen plattform, med sine egne butikker og apper.

Lenke til kommentar

De forventer at windows får 10,3 prosent av nettbrettmarkedet i 2016, noe som jeg tror er alt for lavt. 69% er vekstraten.

 

Aha, da misforsto jeg. Ja, det kan godt hende at de får 10.3 prosent, og mer enn det. Tror de brukte omkring over én mrd dollar på markedsføring, og de har et godt produkt. Så veksten kommer nok.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...