Gå til innhold

Sigma imponerer bloggerne


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå er det så lite å skrive om at dere henter/"stjeler" fra bloggere.

 

"Sigma imponerer bloggerne"?? NYHET: To bloggere liker et objektiv...

 

Først henter dere informasjon fra bloggerens tester og så undergraver dere hva han har å si pga at han leier ut optikk. :thumbdown:

Roger Cicala og Lensrentals tjener selvsagt penger på utleie av objektiver, så man bør ta hans ord med en klype salt.

Lensrentals leier ut Canon, Nikon, Sigma, Tamron, Olympus osv.... De lager ikke noe, de produserer ikke optikk. Hvorfor skal man ta Roger Cicala's ord med en klype salt? Hvorfor har dere oversatt hva han har å si når man ikke skal bry seg om hva han har å si?

 

 

 

Ble ikke særllig imponert av dette...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er heller ikke korrekt at Sigma ikke viser fram MTF-diagrammer. Dette ligger helt åpnet og tilgjengelig på den nye siden, Sigma-global.com

http://sigma-global....html#features03

 

Der finner dere også diagram over vignettering og det meste annet av informasjon om dette objektivet og alle kommende Sigma-objektiver.

 

Erik

FotoVideo

Endret av faaeri
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor skal man ta Roger Cicala's ord med en klype salt? Hvorfor har dere oversatt hva han har å si når man ikke skal bry seg om hva han har å si?

 

Såså, ta det litt penere på julebordet neste gang:-)

 

Jeg antar at Lensrentals tjener mer på å leie ut Canon og Nikon tilsvarende objektiver, så jeg synes det er all grunn til å ta det seriøst, og setter pris på at Akam siterer dette.

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Roger Cicala er vel den eneste som tar forbehold når han har hatt mulighet til å teste bare et eksemplar av et objektiv, og framstår for meg som veldig etterettelig.

 

Men med hensyn til Sigmaen sin bokeh er jeg uenig med han, utfra de eksempelbildene jeg har sett og testen under foretrekker jeg Sigmaen sin bokeh.

 

http://lcap.tistory....anon-35mm-f14-L

 

I tillegg gruser Sigmaen 35L mht. hjørneskarphet på store blender og fargebrytningsfeil.

Endret av twoeyes
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Roger Cicala er vel den eneste som tar forbehold når han har hatt mulighet til å teste bare et eksemplar av et objektiv, og framstår for meg som veldig etterettelig.

 

Men med hensyn til Sigmaen sin bokeh er jeg uenig med han, utfra de eksempelbildene jeg har sett og testen under foretrekker jeg Sigmaen sin bokeh.

 

http://lcap.tistory....anon-35mm-f14-L

 

I tillegg gruser Sigmaen 35L mht. hjørneskarphet på store blender og fargebrytningsfeil.

wow. just wow.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke noe 35mm, og sikler litt, men jeg skal prøve å roe kjøpetrangen denne gang.

 

Hvis fargegjengivelse og bokeh er like pen her som hos Sigma 50mm f/1.4, og de har fiksa den omdiskuterte autofokusen, må dette være et godt kjøp. Skarpt ser det også ut til å være, og nærgrense på 30cm er ikke verst.

 

Men Canon 35mm f/2 IS har nærgrense på 24 cm og IS ... Det er faktisk et litt vanskelig valg. All den tid jeg har en 50mm f/1.4 lurer jeg på om jeg kanskje burde prioritere IS her. Ikke at jeg tror jeg skal ha noen av dem på en god stund ...

 

Ser forresten at FotoVideo har fått inn dette objektivet nå (Canons 35mm), så da er det vel bare et spørsmål om tid før vi får se tester her også.

 

Edit: Det står at fotovideo har 6 på lager, men det kan ikke stemme. Store fotobutikker rundt om i verden ser ikke engang ut til å vite når de får inn objektivet.

Endret av Keyzer28
Lenke til kommentar

 

Det er vel mer et objektiv for det som enda ikke har skaffet seg en 35mm f/1.4 enda.

Både ja og nei: Er det menneskelig merkbart bedre enn originalene og til så mye lavere pris er det jo mulig mange som vil "oppgradere" samtidig som de kan tjene noen kroner. Dette forutsetter selvsagt at andre kvaliteter som AF og byggekvalitet er tilnærmet like god / bedre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Både ja og nei: Er det menneskelig merkbart bedre enn originalene og til så mye lavere pris er det jo mulig mange som vil "oppgradere" samtidig som de kan tjene noen kroner. Dette forutsetter selvsagt at andre kvaliteter som AF og byggekvalitet er tilnærmet like god / bedre.

 

Min 35L er solgt og vil nok etterhvert bli erstattet av Sigmas 35mm eller Canon 35mm f2 IS. 35L ble av meg svært lite brukt på full åpning, og bokehen synes jeg var så som så. Farger, kontrast og skarphet var alltid bra, men tror begge alternativene matcher 35L her.

Endret av twoeyes
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har ikke hatt noen problemer med mine Sigma objektiver på hverken fokus eller generell kvalitet.

 

De virker litt kjipere enn Nikon sine på finish, men så får man vel stort sett det man betaler for. Eneste som er litt synd er at har blitt så fokusert på en sjanger med bilder at de blir knapt brukt lenger.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...