Gå til innhold

Anmeldelse: ZombiU (WiiU)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er glad for at spillet får så gode tilbakemeldinger.. Er ikkenden største fan-en av zombiespill, og eneste grunnen til at jeg eier spillet var fordi jeg det fulgte med i Premium Pack-en.. Men, jeg gleder meg til å sette meg mer inn i dette spillet, til nå har det så godt som bare gått i Mario! :)

Lenke til kommentar

"Jeg vet fortsatt ikke om det var meningen at jeg skulle dø så kjapt, eller om jeg egentlig skulle klare å komme meg i trygghet på egenhånd. Det ble i hvert fall en brå start på min tilværelse som overlevende i zombieapokalypsens London."

 

Beklager å si det, men det var ikke meningen at du skulle dø. Jeg overleve i tyve minutter med min første karakter og kom meg gjennom den introen uten å dø. ;) Helt enig i karakteren, for øvrig. Meget bra spill. Noen svakheter er det jo, men det retter de vel opp i neste spill.

Lenke til kommentar

Jeg prøvde det på SpillExpo i dag. Jeg har ingen nevneverdige erfaringer med Wii, så det å gå rett på dette spillet overrasket meg. Det er nyskapende, enkelt og skummelt som faen! Det er massevis av skrekkmomenter som er der kun for å tyne ut av deg det lille motet du trodde du hadde. Det morsomme er at du blir avhengig av skjermen på den nye kontrollen. Du blir faktisk litt glad i den fordi du vet alltid hvor fiendene, hint og lootet befinner seg. Plutselig faller du ned i kjelleren og skjermen blir fylt av "snø/static" på grunn av manglende dekning. Stemning i akkurat det øyeblikket da du forstår at du er helt alene i mørket, og må skru av lommelykten for å regenerere strøm, er helt ulikt alt annet jeg har spilt. Jeg ble oppriktig vettaskremt gang på gang og banket løs med det stakkars balltreet i mørket. Det er ikke ofte at ett spill alene får meg til å kjøpe en konsoll, men her er altså unntaket.

 

Grafikken er blitt veldig mye bedre i forhold til Wii. Både på TV-skjermen og på kontrollen blir du servert fine og detaljerte bilder. Noen mener kanskje det er sent, men jeg mener at dette er et meget gjennomtenkt produkt fra Nintendos side, og i tide til julestria.

 

Blir å finne i min TV-benk snarest!

Lenke til kommentar

Er det slikt at du kan "rense" et område med zombier, eller respawner de hele tiden som i Dead Rising?

 

Jeg har ingenting imot at de repawner når du er vekke, men det er idiotisk når spill bare forsetter å mate fiender mot deg.

 

Det virket som om du kunne rense områder helt, men det var veldig lett å overse en walker i bekmørten. Walkerne kunne i tillegg slå i stykker dører, noe som for min del gjør at jeg ikke kan slappe av noengang :p

Lenke til kommentar

Er det slikt at du kan "rense" et område med zombier, eller respawner de hele tiden som i Dead Rising?

 

Jeg har ingenting imot at de repawner når du er vekke, men det er idiotisk når spill bare forsetter å mate fiender mot deg.

 

Slik jeg opplevde det kan du i prinsippet renske et område for zombier, men når du forlater det området kan det ha kommet nye der igjen.

 

Når du følger historien blir må du ofte komme deg tilbake gjennom et område du tidligere har rensket og da er nye fiender spawnet.

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Har fått testet spillet nå, og ble ganske skuffet.

 

Scanneren ødlegger hele stemningen. Altfor gimmick.

 

Dessuten føler jeg at et "survival" spill bør heller være et gigantisk åpen kart ala DayZ enn dette her, blir fort kjedlig å måtte spille igjennom samme senario om og om igjen når du spiller Hardcore.

 

Skulle jeg kjøpe Wii U ville dette være spillet som avgjørte, men nei. Blir ikke kjøp.

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...