Gå til innhold

Nå betaler vi endelig for Android-appene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg tror grunnen her er ganske enkel:

 

- Mange, inkludert meg selv, har en gammel android mobil med ekstremt intern plass. Totalt sett har jeg kanskje 15 mb som jeg kan bruke på andre programmer enn akkurat de mest nødvendigste som google maps etc. Etter hver som android brukerene bytter ut mobilen sin tror jeg betalingsviljen vil øke.

 

I tillegg vil du nok få en liten effekt av at android brukere generelt sett er mer prisbevisste enn eplebrukere.

Lenke til kommentar

Betaler for apps jeg liker hele tiden jeg!

Mulig jeg tar feil nå, men føler at Android har flere gratis/prøveversjoner av apps enn på App store til iOS. Mulig det bare ser slik ut, men føler det er en fin ting. Å få prøve appen først, liker man den så kjøper man den såklart for å slippe reklame, få flere funksjoner, og evt. støtte skaperen.

 

Så lenge de er priset riktig. Applikasjoner som koster over 25-30 kroner skal være sabla gode for å være verdt det.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

I tillegg tar det jo også litt tid før økte salgstall faktisk fører til at de telefonene som er ute hos folk er byttet ut med moderne android-telefoner. At det selger 70% i dag betyr ikke at 70% av telefonene der ute er android.

 

Men det er ikke så veldig overraskende at dette bildet endrer seg. Enkelte har vel trodd dette ikke vil endre seg og er androids undergang, men det er en underlig antakelse i mine øyne.

 

AtW

Lenke til kommentar

Jeg føler dette er en naturlig utvikling som følge av hvordan Android har utviklet seg den siste tiden.

 

De to siste versjonene av Android har skapt et mye bedre grunnlag for å gi brukere en mer "ferdig og gjennomført" opplevelse og utviklere har kunnet dra nytte av optimalisert teknologi som fungerer bedre for flere telefoner.

 

Når appene når et visst kvalitetsnivå som nå faktisk er mulig å oppnå, vil de kunne ta betalt fordi de har et "Premium" produkt.

 

Dette sammen med at hardware har blitt bedre og at kansje mange begynner å gå lei av lite innovasjon hos Apple (iOS).

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Mange gode poenger fra folk her.Samtidig tror jeg det har noe med at Android fra starten ikke hadde betalbare apps i mange land. Det tar dermed litt tid før android-brukere forstår at de faktisk må betale for kvalitetsapps nå.

Du bommer litt på poenget: SIden mange land gikk lenge uten betalapps, har de fleste utviklere vendt seg til å lage reklamefinansiere apps. Dermed TRENGER man ofte ikke å betale for kvalitetsapp. I tillegg er det mange frivillige geeks som lager sære apps som er nyttige for mange likevel helt gratis.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du bommer litt på poenget: SIden mange land gikk lenge uten betalapps, har de fleste utviklere vendt seg til å lage reklamefinansiere apps. Dermed TRENGER man ofte ikke å betale for kvalitetsapp. I tillegg er det mange frivillige geeks som lager sære apps som er nyttige for mange likevel helt gratis.

 

Det kan være noe i det du sier, nå har ikke jeg utviklet til iOS før, men etter min mening har google gjort en veldig god jobb med androidplattformen for utviklere, og i tillegg bruker de java, som "nesten alle" utviklere kan.

Lenke til kommentar

Jeg har til dags dato kun kjøpt 1 enkelt app på android plattformen, og det er det mest poengløse jeg noen gang har snublet over. iBoobs.. Ellers har jeg fått alt gratis, men om appen gir meg noe som jeg virkelig er fornøyd med, så tar jeg det gjerne. Enn så lenge har jeg dessverre bare snublet over helt greie apps, som hverken gjør meg forbanna eller strålende fornøyd.

 

Den dagen kvaliteten på appene når et høyt nok kvalitetsnivå så kjøper jeg.

Lenke til kommentar

Du bommer litt på poenget: SIden mange land gikk lenge uten betalapps, har de fleste utviklere vendt seg til å lage reklamefinansiere apps. Dermed TRENGER man ofte ikke å betale for kvalitetsapp. I tillegg er det mange frivillige geeks som lager sære apps som er nyttige for mange likevel helt gratis.

 

Deg om det. Etter min erfaring er gratisapps fylt med irriterende reklame, pop ups, og har generelt lavere produksjonsverdier enn apper som koster 7 kroner f.eks.

 

Nå skal det nevnes at jeg hovedsaklig kjøper spill. Det finnes et par gratis nytte-apper som er OK.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...