Gå til innhold

Ekstra skarpt fra Sharp


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er en spennende utvikling og ettersom 4K og 8K er på vei til TV markedet må det jo også skje noe med PC skjermer, men det er nok en stund til dette blir vanlig og at vi får maskinvare som yter godt nok til å spille på en sånn oppløsning med en "fornuftig" pris.

 

Ellers er jeg litt skeptisk til at de pusher størrelsen. 27" syns jeg er perfekt størrelse, 30 er på kanten til å bli stort. og nå 32? Da ender vi til slutt med å smelte sammen PC monitorer og TV skjermer. Noe som produksjonsmessig og prismessig kunne vært gunstig, men jeg er redd det vil påvirke skjermkvaliteten.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

WANT!

Men jeg ville egentlig heller hatt 3840x2400 i 27" størrelse.

Er godt fornøyd med størrelsen på Ultrasharp 27", men liker ikke 16:9 ratio så godt. Likte bedre 16:10 som jeg hadde på forrige hovedskjermen (24). Jeg har jo en 24" Ultrasharp med 16:10 ratio også, men den står på høykant.

Det kunne vært morro med en slik, og en U2412M på høykant på hver side. Med prisen som nevnes her er det helt uaktuelt, men når prisene synker blir det nok ny(e) skjerm(er) etterhvert.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det forklarer det :-P

 

Hva skal til for 120 Hz 4k skjermer da? :S

 

Og hva med DVI? Dual link DVI-I skal vel takle endel?

 

Dual DVI støtter 2560x1600 på 60Hz (WQXGA) eller 3840x2400 på 33Hz (WQUXGA).

Displayport 1.2 støtter overføringshastighet opptil 17.28Gbit/s. Hvor høy oppløsning du kan sende avhenger av blant annet fargedybden. Det finnes flere displayport versjoner akkurat som med HDMI, men dagens standard takler fint 3840x2160 på 60Hz og med en fargedybde på 30 bits per kanal. Altså ser det ut til at displayport er fremtiden :)

 

EDIT: så nå at du skrev 120Hz 4K... Jeg tipper det vil forgå på en nyere versjon displayport.

Endret av EvenAug
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Dual DVI støtter 2560x1600 på 60Hz (WQXGA) eller 3840x2400 på 33Hz (WQUXGA).

Displayport 1.2 støtter overføringshastighet opptil 17.28Gbit/s.

Jeg lurer på om Displayport 2.0 med støtte for 15360x9600 på 60Hz (WTFQQXGA) blir annonsert i månedskifte til april 2014.

(the pixels in the height... they are... OVER 9000!!!)

 

Optisk fiber fra GPU til skjerm, for så å splitte til 16x 3840x2400 interne inndelinger.

Endret av GullLars
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Synd den ikke kom i tide til å bli julepresang :-)

 

Har i en del år hatt et oppsett med 2 stk 30-tommere med 2x 2560x1600, som fungerer utmerket. Får klaus hvis jeg må bruke laptop eller PC med 24-tommer.

Disse skjermene må være det jeg har kjøpt soom har holdt seg best i pris -- tilsvarende modeller koster omtrent det samme nå som jeg ga den gang for flere år siden, og det er sjelden når det gjelder datautstyr.

 

Jeg vil uten tvil kjøpe en eller to av denne nye skjermen når den dropper under 20kNOK. Spennende. Sikle...

Lenke til kommentar

Når tilsvarende skjermer etter hvert blir tilgjengelig for under 10k blir det spennende for de som multiinstancer MMORPG på heftige flerskjermsoppsett.

 

Hvorfor trenger de så høy oppløsning? Eller for å omformulere, hvorfor er det spesielt viktig for de,kontra mange andre bruksområder

 

Uansett er det bra om det kommer flere skjermer med høy oppløsning, denne er i største laget, og tydeligvis i dyreste laget, men kanskje starten på en ny utvikling?

 

AtW

Lenke til kommentar

Mange piksler å arbeide med er deilig. Selv har jeg 7,75 Megapiksler til sammen fordelt over 3 skjermer (3,69 Mp på den største), mens denne vil gi 8,29 Megapiksler på bare én skjerm. Om jeg bytter ut 22" min med en U2412M til vil jeg ende på nøyaktig like mange Mp som denne, men det hadde vært gøy å hatt det på én skjermflate, og et par små skjermer i tillegg for multitasking (også i fullskjerm, for å kunne se fremdrift/beskjeder)

Lenke til kommentar

Spennende!

 

Eneste som ikke var spennende var prisen, men hva kan man forvente av et sånt produkt i starten?

 

Jeg skal definitivt ha en QFHD-skjerm når prisen synker litt og økonomien øker.

 

Bildekvaliteten og responstid virker som å være bra. Ellers frykter jeg for inngangsforsinkelsen, og skjermen har ikke pivot. Får håpe at den i det minste har VESA-fester. Doblle DisplayPort-innganger kunne jeg også tenke meg, for å muliggjøre 120 Hz.

 

Jeg skal ha 120 Hz, om jeg så blir nødt til å leve med 1080p!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...