Gå til innhold

Nvidia deler ut dask til konkurrentene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Markedsandel statistikken her er noe skjev. Jeg regner med at de teller hver eneste integrerte GPU selv om de ikke brukes pga dedikert GPU i systemet. Det er greit nok å se på det fra et økonomisk perspektiv, siden produsentene tar seg betalt for integrerte GPUer, men som indikasjon på bruk er det en skjev statistikk.

 

Jeg synes heller tall fra Steam er interresante, der kan man se hva som er vanlig med en veldig stor sample size, og alle er gamere i større eller mindre grad.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Markedsandel statistikken her er noe skjev. Jeg regner med at de teller hver eneste integrerte GPU selv om de ikke brukes pga dedikert GPU i systemet. Det er greit nok å se på det fra et økonomisk perspektiv, siden produsentene tar seg betalt for integrerte GPUer, men som indikasjon på bruk er det en skjev statistikk.Jeg synes heller tall fra Steam er interresante, der kan man se hva som er vanlig med en veldig stor sample size, og alle er gamere i større eller mindre grad.

 

Heller ikke det er representativt for hele markedet, men bare gamere som bruker Steam.

 

Finnes mange der ute som enten ikke har Steamkonto, eller ikke har vært logga inn på årevis, men som fremdeles bruker penger på skjermkort. Folk som driver med bilde og videoredigering, trenger ikke nødvendigvis være gamere.

 

De som driver mest med lydredigering har ikke store behovet for kraftige skjermkort, men de er da fremdeles i markedet, da noe må sende skjermbildene til en skjerm.

 

Det er dessuten ikke toppkorta de tjener mest penger på, men lav og mellomsegmentet. Så vil tro at disse tallene beregnet ut fra de forskjellige selskapenes regnskaper er nok mer representativt enn fra en fløy av markedet, som nok gir en veldig skjev fordeling i forhold til totalen.

Lenke til kommentar

Et par hundre kroner i forskjell på det billigste 670-kortet og det billigste 7970-kortet på Prisjakt.no.

 

Vanskelig å forsvare et kjøp av 670 da...

 

670 er over 300 kr billigere..og yter like bra eller bedre...åssen kan du mene at 7970 er et bedre kjøp. når man i tillegg legger til at 670 bruker mindre strøm, er kjøligere, mer stabilt...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...