Gå til innhold

Refleksjon: Lomografi fyller 20 år


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vet ikke helt om jeg synes det er spesielt gledelig at flere fremkaller film, men det er jo en artig historie om ikke annet.AtW

 

Det blir gjerne en annen måte å fotografere på - i stedet for å blåse av gårde 3-500 bilder tar man en film eller to-tre. Da blir det gjerne til at man bruker mer tid på hvert bilde, og det kan totalt sett bli bedre eller i alle fall anderledes bilder.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Studentene var overbegeistret, og fant ut at effektene kunne forsterkes ved å fremkalle fargebildene i fremkallingsvæske beregnet på sort/hvitt-film.

 

Eh? jeg antar at du mener kryssfremkalling?

 

  • Processing positive color reversal film in C-41 chemicals, resulting in a negative image on a colorless base
  • Processing negative color print film in E-6 chemicals, resulting in a positive image but with the orange base of a normally processed color negative

 

 

Francis

Lenke til kommentar

Jeg ble litt inspirert av denne artikkelen, takk :w00t:

Siden jeg er drittlei framkalling og skanning kjøpte jeg meg en Fujifilm Instax 210. Fikk den idag med EMS frakt fra Korea. Den kostet meg 915kr. inkl. 4 pakker film (10bilder pr. pakke). Null moms ;)

 

Bildene er på 6,2*9,9cm. Ca. samme størrelse som jeg hadde på mellomformat negativene på Fuji GW690III, 6*9cm.

 

Bare plæstikk fæntæstikk, men mye morro...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...