Gå til innhold

Test: Samsung Ativ Tab


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det dummeste jeg leser på tester med Windows RT er "Lite apps i applikasjonsbutikken". Hva slags reinspikka idioti er dette? OS'et er helt helt ferskt og til å være så nytt er det en god del apps allerede. De fleste viktige apps'ene fra tidligere Windows versjoner og Android/iOS er jo porta. Jeg holder meg heller til en app-butikk med 8000 apps enn en butikk med 500k apps der 98% av de er tulleapper og søppel.

 

Ja OS'et er jo nytt, men å ha lite app utvalg er for meg helt grusomt. Jeg klarer det rett og slett ikke... Derfor holder jeg meg til Android / iOS.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tror også applikasjonsutvalget vil vokse raskt. Bare se hvor mye som er kommet bare siden lansering for < én måned siden. Det er selvfølgelig kjekt å ha tilgang til 50+ forskjellige fartbutton-apps, men til syvende og sist har det kanskje ikke så mye å si :) Det samme gjelder nok driverstøtte for USB-enheter, og her har hverken Android eller iOS noe som helst å stille opp med.

 

Er det noe som virker litt skuffende er det at Office-grensesnittet ikke fungerer bedre enn det gjør. Det skal ikke være nødvendig å bruke mus som ekstrautstyr på et nettbrett!

Endret av Judaz
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det dummeste jeg leser på tester med Windows RT er "Lite apps i applikasjonsbutikken". Hva slags reinspikka idioti er dette? OS'et er helt helt ferskt og til å være så nytt er det en god del apps allerede. De fleste viktige apps'ene fra tidligere Windows versjoner og Android/iOS er jo porta. Jeg holder meg heller til en app-butikk med 8000 apps enn en butikk med 500k apps der 98% av de er tulleapper og søppel.

 

Flere av disse 8000 appsa, er dritt apps -.-

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ser jo ut som en årleit tab.

 

Litt morro at omtrent alle minus egentlig er samme minus. Det må jo tyde bra så fort Store kommer med mer utvalg:

– Dårlig utvalg av apper

– Få applikasjoner i Microsoft Store

– Begrenset tilgang til programvare

– Støtter foreløpig ikke Wimp eller Spotify

– Litt dårlig videoformatstøtte

 

Bortsett fra:

– Ikke støtte for SIM-kort

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Det dummeste jeg leser på tester med Windows RT er "Lite apps i applikasjonsbutikken". Hva slags reinspikka idioti er dette? OS'et er helt helt ferskt og til å være så nytt er det en god del apps allerede. De fleste viktige apps'ene fra tidligere Windows versjoner og Android/iOS er jo porta. Jeg holder meg heller til en app-butikk med 8000 apps enn en butikk med 500k apps der 98% av de er tulleapper og søppel.
Flere av disse 8000 appsa, er dritt apps -.-

 

Til opplysning så skal det nå være 20 000 apps i Windows Store men selvfølgelig ikke så mange tilgjengelig i Norge.

Lenke til kommentar

Det dummeste jeg leser på tester med Windows RT er "Lite apps i applikasjonsbutikken". Hva slags reinspikka idioti er dette? OS'et er helt helt ferskt og til å være så nytt er det en god del apps allerede. De fleste viktige apps'ene fra tidligere Windows versjoner og Android/iOS er jo porta. Jeg holder meg heller til en app-butikk med 8000 apps enn en butikk med 500k apps der 98% av de er tulleapper og søppel.

 

Mås i meg enig, OS-et inneholder alle de viktigste appene en kan trenge og en god del flere allerede, de som syter etter de 8x10^5 ekstra appene er nesten som unger med de største Pokemon-kortpunktene; drittunger.

Lenke til kommentar
Det dummeste jeg leser på tester med Windows RT er "Lite apps i applikasjonsbutikken". Hva slags reinspikka idioti er dette? OS'et er helt helt ferskt og til å være så nytt er det en god del apps allerede. De fleste viktige apps'ene fra tidligere Windows versjoner og Android/iOS er jo porta. Jeg holder meg heller til en app-butikk med 8000 apps enn en butikk med 500k apps der 98% av de er tulleapper og søppel.
Mås i meg enig, OS-et inneholder alle de viktigste appene en kan trenge og en god del flere allerede, de som syter etter de 8x10^5 ekstra appene er nesten som unger med de største Pokemon-kortpunktene; drittunger.

 

Beklager dårlig grammatikk i denne kommentaren, men litt av poenget var at derom en kjøper en bunke pokemon kort er sjangsen svart lav for at en får en "glins" de fleste kortene er dritt kort, slik som de fleste av appsene på Apple-appstore og "google play" er, beklager å i det, men begge de app-butikkene er full søppelapps allerede, og de blir ikke ryddet i, beklagelig kommer dette til å skje med microsoft sin også, ta det med ro, de fleste apps kommer til å bli webbaserte HTML 5 så en kan åpne de i nettleseren også. Eks. Spotify

Lenke til kommentar

Helt enig med de som hevder at Google Play og Appstore stort sett inneholder dritt. Jeg er så møkk lei av å lete med lykt og forstørrelsesglss for å finne gode apps.

En app skal tilføre en ekstra verdi til produktet mitt og det er det jaggu ikke lett å finne. Siden jeg har både Android, Iphone og win 7.5 telefon mener jeg å vite hva jeg snakker om. Det finnes allerede masse gode apps for widowsmiljøet og heldigvis ikke fult så mye ubrukelig dritt enda.

Når det gjelder tilgang på apps på Marketplace skal det gå an å skifte location i oppsettet for å f tilgang til apps fra andre markeder/land uten at jeg har testet dette selv

Lenke til kommentar

One man's trash is another man's treasure

 

Det mange av dere kanskje ser på som "dritt" er ikke nødvendigvis dritt for alle andre. Og det er viktig å ha et godt og bredt utvalg så du alltid har noe tilgjengelig for alle nisjer der ute. Hvordan kan godt utvalg plutselig være en så utrolig negativ ting?

 

Skal dog være enig i at forskjellen på å ha 800'000 og 1'200'000 apps gjerne er minimal, spesielt om begge to har 99% av de samme populære og mest bruke applikasjonene på markedet.

 

 

Det som trekker Windows RT ned per i dag er at de mangler ganske så mange av de generelt brukte applikasjonene, av de jeg har på telefonen (som jeg ikke ser på som dritt) så finner du vell verken Blizzard Authenticator (viktige for alle oss som spiller Blizzard spill), Draw Some, Telenor Faktura, Filmweb, Tapatalk, Kindle, Meny, MinFotball, Skandiabanken MobilBank, REMA 1000, Nike Running, RuterReiser, Posten Sporing, TeamViewer, GET TV Guide, Canal Digital, TV2 Sporten, OurGroceries, MatPrat og Jamie Oliver Recipes og ikke minst Spotify.

 

 

Jeg bruker ikke det bredeste utvalget av applikasjoner, og jeg bruker ingen supersære men brorparten av disse mangler på Windows RT og det er et stort minus hvertfall for min bruk og min hverdag. Så enkelt er det, og så lenge Microsoft mangler endel utvalg her så vil brukere som her vant med et bredere app utvalg fort føle det som et minus.

 

Her er det ikke snakk om å kunne velge mellom x-antall fart ditt, og fart datt applikasjoner, vi snakker om applikasjoner som faktisk har en viss nytteverdi for brukere og ikke kom her å si at Windows Store er fri for dritt og meningsløse applikasjoner.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det dummeste jeg leser på tester med Windows RT er "Lite apps i applikasjonsbutikken". Hva slags reinspikka idioti er dette? OS'et er helt helt ferskt og til å være så nytt er det en god del apps allerede. De fleste viktige apps'ene fra tidligere Windows versjoner og Android/iOS er jo porta. Jeg holder meg heller til en app-butikk med 8000 apps enn en butikk med 500k apps der 98% av de er tulleapper og søppel.

 

Det er fortsatt en bakdel? Det er ingen som sier at det for alltid kommer til å være 8000 apps. Men for øyeblikket er det få. derfor er dette minus.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Det dummeste jeg leser på tester med Windows RT er "Lite apps i applikasjonsbutikken". Hva slags reinspikka idioti er dette? OS'et er helt helt ferskt og til å være så nytt er det en god del apps allerede. De fleste viktige apps'ene fra tidligere Windows versjoner og Android/iOS er jo porta. Jeg holder meg heller til en app-butikk med 8000 apps enn en butikk med 500k apps der 98% av de er tulleapper og søppel.
Det er fortsatt en bakdel? Det er ingen som sier at det for alltid kommer til å være 8000 apps. Men for øyeblikket er det få. derfor er dette minus.

 

Uten at jeg skal ta diskusjonen om hvilke applikasjoner som er der, men utifra din kommentar så mener du at kvantitet er viktigere enn kvalitet?

Lenke til kommentar

 

Det som trekker Windows RT ned per i dag er at de mangler ganske så mange av de generelt brukte applikasjonene, av de jeg har på telefonen (som jeg ikke ser på som dritt) så finner du vell verken Blizzard Authenticator (viktige for alle oss som spiller Blizzard spill), Draw Some, Telenor Faktura, Filmweb, Tapatalk, Kindle, Meny, MinFotball, Skandiabanken MobilBank, REMA 1000, Nike Running, RuterReiser, Posten Sporing, TeamViewer, GET TV Guide, Canal Digital, TV2 Sporten, OurGroceries, MatPrat og Jamie Oliver Recipes og ikke minst Spotify.

 

 

Telenor er der, det samme gjelder Filmweb, Kindle, TeamViewer, det finnes alternativer til RuterReiser og Posten Sporing. Jeg fant også en app som het "Board Express for Tapatalk" men jeg vet ikke om det er et reelt alternativ.
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...