Gå til innhold

Opptil en halv million kan miste TV 2-kanaler


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Helt enig. Det er sikkert kjipt for de som bruker disse kanalene, men personlig er jeg glad for at Canal Digital tar denne fighten med TV2. Jeg synes kvaliteten på det tilbyr av eget innhold har gått rett vest, spesielt TV2 Nyhetskanalen har nærmest blitt en TV-sendt utgave av Se & Hør. Utenlandske serier og utenriksnyheter av langt høyere kvalitet kan man få via andre kanaler.

Lenke til kommentar

Har virkelig TV2 råd til å miste så mange seere?De vil vel på sikt også miste reklameinntekter da det jo ikke lenger er så attraktivt å kjøpe reklame tid av dem når de får sterkt redusert sitt seerantall.

 

De mister nok ikke så mange seere. Jeg ser ikke på noen av de nevnte kanalene fra TV2, og må nesten si at jeg ikke kjenner noen som gjør det heller.

 

Tror heller dette kan bli en tankevekker hos TV2 om at det faktisk ikke er så veldig mange som ser på nisjekanalene deres...

 

 

 

Lenke til kommentar

Jeg går vel ut fra at de fører seertall som alle andre, og dermed kan vite sånn cirka hvor de ligger ann til enhver tid?

 

Selv om jeg personlig kjenner tilnærmet ingen som ser på TV2, så ser jeg for meg at det kan være det i både yngre og eldre aldersgrupper. Bestemor må vel være nærmeste jeg kjenner til.

Lenke til kommentar

Helt enig. Det er sikkert kjipt for de som bruker disse kanalene, men personlig er jeg glad for at Canal Digital tar denne fighten med TV2. Jeg synes kvaliteten på det tilbyr av eget innhold har gått rett vest, spesielt TV2 Nyhetskanalen har nærmest blitt en TV-sendt utgave av Se & Hør. Utenlandske serier og utenriksnyheter av langt høyere kvalitet kan man få via andre kanaler.

Også enig. Snikinnføring av lisens liker jeg ikke. De er en reklamefinansiert kanal og ferdig med det!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Man mister ikke tv2. Bare nisjekanalene (les: reprizebra, kvasinyhetskanalen og klissbliss).

Tv2 har vel fått tilbud om å ha kanalene i den selvvalgte delen av grunnpakken, men det bar ikke bra nok for tv2, så da svarte de med å trekke kanalene sine fra CD. Det sier vel sitt om hvor stor tro de har på egne kanaler...

 

Bort med det...

Lenke til kommentar

Håper CD står på sitt istedet for å gå imøte med TV2 på deres krav - håper Get gjør det samme i neste omgang. Da blir det sannelig liten vits å kjøpe reklametid hos de. Dermed skyter TV2 seg selv i foten med sine høye krav. De bør være glad de får plass hos de store, for det er ikke så veldig stort tap å miste de kanalene syns jeg.

Ja til frihet for brukerne og til en ok pris - stå på CD.

Lenke til kommentar

Man mister ikke tv2. Bare nisjekanalene (les: reprizebra, kvasinyhetskanalen og klissbliss).

Tv2 har vel fått tilbud om å ha kanalene i den selvvalgte delen av grunnpakken, men det bar ikke bra nok for tv2, så da svarte de med å trekke kanalene sine fra CD. Det sier vel sitt om hvor stor tro de har på egne kanaler...

 

Bort med det...

 

Tror de også har fått muligheten til å ha de i de faste kanalene, men da med samme krav som TVN har gått med på, nemlig streaming i den nye streamingsløsningen til CD. Mener jeg såg noe slikt et eller annet sted.

 

I utgangspunktet mener jeg TV2 kan ryke og reise, fordi de må tåle at man får mere fleksibel kanalpakker, det er framtiden. Samtidig ligger det litt mer bak i denne saken enn bare det, men jeg har fortsatt ikke all verden til sympati for TV2.

 

AtW

 

Helt korrekt, det ligger nok mange elementer bak her. CD skal jo lansere en ny streamingløsning, og de vil jo ha kanaler inn der også. Fleksible kanalpakker er uten tvil framtiden, i realiteten bør kun formidlingspliktige kanaler ligge i den obligatoriske delen - resten bør man kunne velge fritt. I framtida bør man gjennom abonnement hos slike aktører også kunne velge hvilke kanaler man skal ha live og hvilke man vil ha gjennom en streamingløsning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...