Gå til innhold

Anmeldelse: Hitman: Absolution (PC, X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser ut som at samtlige anmeldere sier det samme, men at forskjellen mellom mange anmeldelser er at noen tilgir svakhetene og roser de positive aspektene mer, mens andre straffer problemene og bryr seg mindre om det gode

 

Personlig tror jeg at jeg står over dette spillet. Eller, om jeg ikke står over, så venter jeg i alle fall til det kommer på salg. Hitman 1, 2 og 4 er noen av mine favorittspill gjennom tidene, og det ser ut som at de har endret på alt for mye i Absolution, til at jeg kan like det særlig godt. Endring er ikke feil, men når endringen involverer en dårligere og dummere AI, mer restriktive missions og et spill som ikke oppfordrer til (eller i det hele tatt krever) noen form for utforsking og tenking for å fullføre et oppdrag... da mangler spillet rett og slett alt det som gjorde de forrige Hitman-spillene så sterke for meg.

 

Det virker som at Absolution følger trenden med å "dumme ned" (begrepet har allerede blitt en klisjé, men det er lite annet man kan bruke her), simplifisere og konvensjonalisere - i form av regenererende helse, "X-ray vision" og et cover-system - kjente og kjære spillserier som har sin rot i stealth sjangerem som en gang blomstret på PC. La oss bare håpe at utviklerne av Thief 4 ikke er like feige.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

jaja ,sitter med pc versjonen her men kan ikkje begyne fordi steam har ikkje aktivert det endåg ^^

 

får håpe man får i det minste utfordringen som andre hitman på proffejonal i det minste da, savner snikmorder spill (ac teller ikkje og vil aldri gjøre det heller) dei senere tid som krever faktisk tenke litt og ikkje bare løpe som ein tulling i fylla

Endret av BonBattery
Lenke til kommentar

Regner med du er en person som lett blir manipulert.

Du regner feil. Det stod mellom Halo og Hitman, og nå virker det som at det som gjorde Hitman: Blood Money så fantastisk har blitt fjernet for å gjøre spillet mer aktuelt for en større gruppe spillere. Jeg håper selvfølgelig at jeg tar feil, men nå tror jeg at Halo hadde gitt meg en bedre opplevelse. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

jeg skal komme med en endelig dom når jeg har spillt gjennom det, gjerne et par ganger. skal innrømme at jeg bare har lest konklusjonen, men io interactive har vel aldri produsert en god ai...

Lenke til kommentar

min karrakter er 5/10, hitman har utspilt sin rolle... første spillet som kom til pc var gøy. resten etter på, ble bare det samma oppigjenn og oppigjenn... er ikke så mange måter å spille hitman på i et spill egentlig..

 

Har du spilt spillet?

 

Hitman-spillene er en type spill det egentlig aldri kan lages nok av, bare det blir gjort bra nok. Nye byer, nye settinger og nye og spennende steder snikingen foregår i gjør at serien kan bringe med seg masse moro, iallefall om du liker sjangern.

 

Jeg vil ha mer av det samme gode - og grunnen til at de lager oppfølgere er nok at veldig mange er enig med meg i det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Synest dette var ei omtale som svarte på fleire av spørsmåla eg hadde enn Furevik sin gjorde: http://www.rockpapershotgun.com/2012/11/18/wot-i-think-hitman-absolution/#more-132250

 

Var på gjerdet etter å ha lese omtala på Gamer.no tidlegare, men no er eg ganske sikker på at Absolution rykka ned på Steam-sal-lista. Kortversjonen er at dei går vekk frå Magnum Opus-formen med Blood Money, og mot SC: Conviction eller (ikke overraskende) Kane & Lynch.

 

IO treng å reddast frå seg sjølve.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Diskusjon er jo fylt med "haters" så langt øye ser. Skal lete lenge for å se en "positiv" kommentar. Er jo lange remser med negativitet, der det kommenteres med "liker ikke, kommer til å bli dårlig" and so on. Etter å ha lest gjennom én anmeldelse.

 

Først må du prøve spillet og ikke gå ut ifra det anmelder sier. Alle har jo forskjellige smaker.

 

Anmelder gir deg bare en pekepinne, og ikke fasiten. To forskjellige ting.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg gjør det maks en gang i året, og dette var jeg sikker på ble et fantastisk spill. Alt håp er dog ikke ute, og jeg klarer kanskje å få Hitman-feelingen om jeg spiller på høyeste vanskelighetsgrad. :)

 

Nja. Jeg prøvde å gjøre det med XCom: Enemy Unknown. Da ble bare spillets problemer enda mer åpenbare. Vanskelighetsgraden kom ikke i form av flere/smartere fiender eller lignende ting, nei. Den kom i form av statistikk. Nå treffer ikke mine soldater, EVER. 100% sjanse til å treffe? Pff. BOM! Og fiendene treffer selvfølgelig hver eneste gang. Og det medfører nesten alltid et umiddelbart dødsfall. For ikke å snakke om at fiender bare kan "teleportere" seg inn i brettet, med en latterlig "faller fra himmelen" animasjon. Spillet forventer faktisk at du skal akseptere at aliens bare faller fra himmelen, lander på beina og begynner å skyte deg i ryggen.

 

Enemy Unknown er ikke et dårlig spill. Men det har åpenbare svakheter, og er svært "billig" i hvordan det prøver å gi spilleren en utfordring. Det kan ikke sies å være særlig taktisk når fiender bare kan "hoppe inn" i brettet helt tilfeldig, når som helst. Da kan planleggingen til selv den smarteste strateg, gå rett i vasken. Og når det er så urettferdig som det, så er det lite kult og lite tilfredsstillende når du spiller på høy vanskelighetsgrad, hvor ett skudd fra fienden er nok til å drepe din beste soldat.

 

Jeg ser for meg at Hitman Absolution er slik på veldig mange vis. Det beste tipset jeg kan gi deg, er at du prøver å nyte Absolution som sitt eget spill, og ikke en Hitman-oppfølger. Da er det større sjanse for at du vil kunne finne mye glede i det.

 

 

Folk må slutte å bare hørre på èn anmeldelse!!!

ign ga det 9 av 10 http://www.ign.com/a...solution-review

Folk må slutte å høre på IGN. Er det et spill de IKKE gir 9/10, så er det enten det dårligste spillet noen sinne, eller et spill som ikke er gjennomsyret av konsoll-klisjeer.

Endret av Hr. Jenssen
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...