Gå til innhold

Test: Asus PadFone 2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skulle ønske fleire tenkte som Asus...

Rein Android, stor skjerm, mykje lagringsplass, og samtidig et batteri som er ok størrelse på.

 

Om Asus er flinke med oppdateringar framover, trur eg dei kan vere med å sette press på dei andre produsentane. :)

 

Edit: Ikkje minst pent design og konkurransedyktig pris.

Endret av medlem-156941
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Flott anmeldelse.

Da blir det julegave til meg selv og en stk S2 på finn.no

Love is in the air :love:

 

Tre minus er det riktignok med minnekortstøtte, spesiell usb og fast batteri.

At skjermen er på brett-delen er bare 720p som det skrives skal jeg jaggu kunne leve med. Om man går for 32GB-versjonen på kr 5995 (veiledende, som sikkert blir 4995 i butikker) er det jaggu et kupp for både mobil og nettbrett.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Elsker konseptet og etter fadesen med padpone1 så har asus gjort det riktig, synd at asus har mistet absolutt all tilitt hos meg etter hvor hardt brutalt tf201 bugget og hvor ille padpone1 egentlig var os/hardware messig.

 

Men dem har lært seg jeg, mitt største ankepunkt er at den ikke engang får 4.1 fra start. Men dette er genialt; android som plattform kan f.eks vise 1080p via youtube eller spille av filmer på mobilen; er du f.eks på bussen så er det bare å hooke mobilen opp i skjermen og du er i mål.

 

Faen jeg bestilte nexus 4 på lørdag og nå må jeg i tenkeboksen her!

Lenke til kommentar

6000 kr (nå som den er ny, kan bli enda billigere) for en mobil som er like bra som samsung gs3 og htc one x+, og det følger med et nettbrett som også er bra.

 

Hvis du tenker på hva andre bra mobiler koster når de kommer ut (ca 5000) så får du nettbrettet for bare 1000 kr.

 

I skrivende stund koster en ulåst iPhone5 32GB kr 7690 og en iPad(4) 32GB wifi kr 4590 på Komplett.

Do the math

Det blir tilsammen 12280 for å få samme funksjonaliteten, borsett fra at man må i tillegg drasse på to ting og ha to sim-kort :omg: (om man har 3G-versjon av iPad)

 

Edit: Faktisk mindre funksjonalitet siden iPaden er wifi only. Fant ikke prisen på 3G

Forskjell på 12280 minus 5000 (=7280) er helt absurd

 

Edit2: Ramguy påpekte en urettferdig prissammenligning i posten under siden man får varer billigere rett fra Apple enn fra Komplett. Jeg retter opp med priser fra Applestore:

iPhone5 32GB kr 6090 + iPad(4) 32GB 3G kr 5590 = 11680

 

Edit3: Kopierer inn innlegget mitt fra post 10 for å unngå misforståelser som allerede har dukket opp i senere post: Grunnen til at jeg tok iPhone pluss iPad som eksempel er at de ligger på ytterpunktet av pris. Det er kostbart å kjøpe f.eks en S3 pluss en android-tab også.

Alt jeg skulle frem til er at PadFone2 er et skikkelig kupp prismessig.

Endret av gammalerik
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Hvorfor ta Apple priser fra Komplett når du får det rett fra Apple til langt lavere priser? Følger ikke helt den logikken.. Spennende denne løsningen Asus leverer her, og at de leverer tilnærmet rein Android er også et kjempe pluss og prisingen av en såpass "unik" løsning i markedet stør det stor respekt av.

 

Men det å dra inn prissammenligninger mot iPhone 5 og iPad (4) blir smått tullete, spesielt om du skal dra inn priser fra tredjeparter som er dyrere enn Apple selv og du må jo ikke glemme at spesifikasjonene på de forskjellige løsningene er ganske så forskjellige både når det gjelder maskinvare og design (vekt, størrelse osv..).

Lenke til kommentar

Godt mulig at prisene er lavere annet stedenn sted enn Komplett, men er bra sikker på at poenget mitt om absurd prisforskjell er gyldig uansett.

Forskjellige løsningene løsninger når det gjelder maskinvare og design (vekt, størrelse osv..) men det jeg nevnte i post 7 er funksjonaliteten pr krone

Endret av gammalerik
Lenke til kommentar

Flott anmeldelse. Da blir det julegave til meg selv og en stk S2 på finn.noLove is in the air :love:Tre minus er det riktignok med minnekortstøtte, spesiell usb og fast batteri.At skjermen er på brett-delen er bare 720p som det skrives skal jeg jaggu kunne leve med. Om man går for 32GB-versjonen på kr 5995 (veiledende, som sikkert blir 4995 i butikker) er det jaggu et kupp for både mobil og nettbrett.

 

Du kan jo koble til en "lommeharddisk" via USB 2 ;)

 

Lenke til kommentar

Selv om det er litt kjipt at det ikke er standard micro-usb, så bør de nesten få pluss for å i alle fall ha laget noe som funker med micro-usb, i motsetning til å lage sin helt egen proprietære tilkobling.

 

Man kan benytte standard plugg for å lade når man er på besøk hos andre, men den støtter ikke bilde da og sitter litt løst.

Lenke til kommentar

Nei, dette så jammen meg stygt ut. Har ASUS i mitt hjerte fra den tida jeg bygde stasjonære PC-er, men jeg har ingen tro på at dette blir en salgssuksess. Kult dog å se at et såpass spesielt produkt hvertfall er såpass gjennomført at det fikk en sekser. Men dette virket mer som et produkt som havner på dealextreme ;)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...