Gå til innhold

Ballmer hamret løs på konkurrentene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er forsåvidt enig med det han sa om Android og Apple selv om Android har bedret seg en god del i det siste og Google er veldig på hogget etter å forbedre.

Men syns og han bør komme med positive utsagn om eget OS istedenfor å komme med negative utsagn om andre OS.

Ikke kast stein i glasshus osv.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hadde nå ihvertfall bare Balmers argumenter vært i nærheten av fornuftige, så kunne man kanskje lettere godtatt utspillene.

 

Apple er ganske dyrt! Vi glemmer at vi lever i et land der nesten alle mobiltelefoner er subsidiert. Jeg var i Russland forrige uke, der folk må betale 1000 dollar for en iPhone, og da kommer du ikke til å selge like mange iPhone-er.

 

iPhone er ikke subsidiert i Norge heller (når du kjøper fra Apple Store), men jeg tør påstå at det selges et godt antall telefoner likevel gitt.

 

Androids økosystem virker litt vilt, i alle fall fra et app-kompatibilitetsperspektiv.

 

Nå har ihvertfall Google løst fragmenteringsproblematikken på en ganske god måte ved å tilby et fleksibelt rammeverk hvor det er lett for utviklere å lage gode applikasjoner som skalerer bra og som har solide muligheter for bakoverkompabilitet osv. Windows Phone derimot er basert på et økosystem der det er et ganske markant skille mellom 7.5 og 8.0, noe som skaper en del hodebry for utviklere og brukere.

 

Tror Ballmer mer fordel kan tone seg ned litt og kanskje prøve å fokusere på egne rekker fremfor å hamre på konkurrentene. Windows Phone fremstår ikke akkurat som et helgodt produkt for øyeblikket heller. Til og med Amobil påpeker hvordan det føles noe uferdig ut, selv med WP8.

Endret av Untouchab1e
Lenke til kommentar

Hadde nå ihvertfall bare Balmers argumenter vært i nærheten av fornuftige, så kunne man kanskje lettere godtatt utspillene.

Apple er ganske dyrt! Vi glemmer at vi lever i et land der nesten alle mobiltelefoner er subsidiert. Jeg var i Russland forrige uke, der folk må betale 1000 dollar for en iPhone, og da kommer du ikke til å selge like mange iPhone-er.
iPhone er ikke subsidiert i Norge heller (når du kjøper fra Apple Store), men jeg tør påstå at det selges et godt antall telefoner likevel gitt.

 

De fleste solgte iPhone i Norge er vel også subsidiert.?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ballmer må ta inn over seg at selv om BMW er dyrt er det ingen BMW-eiere som gråter seg i søvn fordi de ikke kjøpte seg en Fiat eller Toyota. Og det er får som ble gift etter at de spurte gullsmeden: "Har du ikke noe billigere?" mens dama satt ved siden av. Pris er ikke alt.

 

Han har vel heller aldri påstått at "pris er alt".

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hadde nå ihvertfall bare Balmers argumenter vært i nærheten av fornuftige, så kunne man kanskje lettere godtatt utspillene.

 

 

 

iPhone er ikke subsidiert i Norge heller (når du kjøper fra Apple Store), men jeg tør påstå at det selges et godt antall telefoner likevel gitt.

 

 

Norge er ett høykostland, er erfaringer herfra så relevant for å motbevise en slik påstand? Tror du salgstallet ikke hadde økt om iphone var billigere?

 

AtW

Lenke til kommentar

 

 

Norge er ett høykostland, er erfaringer herfra så relevant for å motbevise en slik påstand? Tror du salgstallet ikke hadde økt om iphone var billigere?

 

AtW

 

Jeg vet ikke. Mitt inntrykk er at iPhone selger ganske så godt verden over. Var i Japan for en liten stund tilbake og det var iPhone å se overalt. Nå er fylt med velstand også, men dog

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...