Gå til innhold

Rom for nytt stativmerke?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Focus Nordic burde heller fokusere på de stativmerkene de allerede har. Jeg har ventet i flere måneder på at Focus Nordic skal få ut fingeren sånn at nettbutikken til FotoKnudsen Pro kan få deler til Velbon-stativ i sortimentet ? i mitt tilfelle en hurtigkoblingsplate. Jeg har purret på FotoKnudsen Pro, som i sin tur har purret på Focus Nordic, men det ser ikke ut til å skje noe som helst.

 

 

Lenke til kommentar

Focus Nordic burde heller fokusere på de stativmerkene de allerede har. Jeg har ventet i flere måneder på at Focus Nordic skal få ut fingeren sånn at nettbutikken til FotoKnudsen Pro kan få deler til Velbon-stativ i sortimentet ? i mitt tilfelle en hurtigkoblingsplate. Jeg har purret på FotoKnudsen Pro, som i sin tur har purret på Focus Nordic, men det ser ikke ut til å skje noe som helst.

 

Er det en ekstra plate du trenger ?, jeg har kjøpt disse fra MKAU på eBay.

Lenke til kommentar

Du burde sjekke med flere detaljister/Kjeder og kanskje også importøren, for å få ett enkelt utsagn verifisert.

 

Er det nødvendig?, det er sikkert irriterende for en importør at en forhandler ikke klarer jobben sin.

 

Som en kunde burde det holde med og forholde seg til sin butikk som selger spesifikke vare som man trenger deler til, spesielt hvis butikken sier de kan skaffe reservedelen, det skal ikke være nødvendig og kontakte/bestille spesifikke reservedel fra flere butikker for å se om en av de faktisk klarer og fremskaffe spesifikke reservedel. Tror heller at det er kommunikasjonen/rutinene mellom importøren og salgsleddet som trenger en gjennomgang.

 

Ikke noe negativt om FokusNordic, men sålenge en representant kommenterer et innlegg fra en missfornøyd kunde vil det komme anbefalinger til løsninger fra flere andre brukere på dette forumet..

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Er det nødvendig?, det er sikkert irriterende for en importør at en forhandler ikke klarer jobben sin.

Jeg kjenner hverken Focus Nordic eller Fotoknudsen Pro godt, men ser relativt ofte at noen butikker klarer å skaffe produkter mens andre ikke gjør det, eller bruker uker og månder ekstra. Tror rådet om å (alltid) sjekke flere leverandører og eventuelt importør er veldig fornuftig.

Lenke til kommentar

Jeg kjenner hverken Focus Nordic eller Fotoknudsen Pro godt, men ser relativt ofte at noen butikker klarer å skaffe produkter mens andre ikke gjør det, eller bruker uker og månder ekstra. Tror rådet om å (alltid) sjekke flere leverandører og eventuelt importør er veldig fornuftig.

 

Kjenner ikke til FocusNordic jeg heller men sånn generelt så må man i utgangspunktet stole på at butikken klarer og fremskaffe varen når de sier at de klarer det, om det er rutinene i butikken eller dårlig kommunikasjon med importør som er problemet er vanskelig å si.

Om man skal forhøre seg hos andre er ikke like lett bestandig og er man uheldig skjer akkurat det samme i neste butikk "at man blir lovet en vare", avstander, tilgjengelighet, etc. kan også være faktorer man må ta hensyn med. Tid er relativt, noen synes 2 dager er lang tid mens andre synes 2 uker er greit, men igjen hvis butikken lover en vare så må man i utgangspunktet stole på det.

 

Jeg personlig stoler på min butikk "hvis ikke er det ikke min butikk lengre", sålenge de ikke kan gi med en plausibel forklaring. Og klarer ikke butikken/ne i nærheten og fremskaffe varen er nettet lett tilgjengelig og da kan man like grei kjøpe fra utlandet hvis prisen er rimelig nok.

 

Det jeg vil frem til er at kommunikasjonen imellom butikk/importøren er veldig viktig så man slipper denne type problemer.

Lenke til kommentar

Noe offtopic, dog relevant i forhold til tidligere utskeielser i tråden (admin får evt flytte, takk).

 

--

 

Helt klart i en optimal verden burde man kunne stole på sin forhandler og den man har kontakt med, men dessverre verden er ikke perfekt og vi mennesker er kjent for å feile :-)

 

Stadig oftere ser man at folk velger å henvende seg til media, forum, eller på andre måter "henge ut" firmaer (eller andre) de ikke er fornøyd med.

 

Det er klart irriterende at man ikke opplever å få et fornuftig svar eller mottar varen i tide, men er man selv feilfri og har alt sitt på det tørre ?

 

F.eks i denne saken har "pjacklam" tatt seg bryet med å sjekke direkte med Focus Nordic via telefon eller epost, bare for å sjekke at det FK-Pro sier stemmer?

 

Trenden med å legge skyld på, eller oute firmaer er en uting man kanskje uansett burde forholde seg for god til. Husk at en pendel kan svinge to veier og i dagens "digitale samfunn" kan man risikere å bli sittende igjen som svarteper selv.

 

 

Både som kunde og forhandler opplever jeg selv ofte lignende problemer.

 

Varer som ikke kommer i tide eller som ikke dukker opp i det hele tatt.

 

Av og til er det ingen fornuftig grunn, andre ganger er det transport problemer hvor varen havner i Finnmark istedet for østfold, eller bare er en enkel missforståelse over telefon.

 

Igjen slik burde det ikke være, men feil skjer og vi er nå engang ikke feilfrie noen av oss.

Lenke til kommentar

Focus Nordic har en webshop som er tilgjengelig for alle registrerte forhandlere.

Der har forhandler tilgang til lagerstatus og forventent ankomst på varer som ikke er på lager.

At en webshop ikke har en reservedel på lager og ei evner å fremskaffe denne betyr ikke at produktet ikke er tilgjengelig. Eg repetarar: varen er på lager, men en "plate" er mest sannsynelig skaffevare hos ALLE forhandlere, og har en leveransetid på mellom 2 og 5 dager i Norge (nord for Trondheim og vest for Voss, beregn 3-5 dager).

Poenget er at INGEN forhandler kan ha total dekning med sitt varelager, og rene webshops som f.eks. FKPRO har ikke fysisk varelager men baserer seg på sin leverandørs varelager, forutsatt at produktet er registrert i den aktuelle butikkens vareregister ( og det er ikke en selvfølge når det gjelder reservedeler)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...