Gå til innhold

Her er Black Ops II-driveren


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg må bare spørre deg. er TXAA bra? hva er så spesielt med den driveren annet enn at bf3 går som det burde ha gjort fra start?

De aller fleste spill har fått mellom 10 og 15% økning i ytelse med 12.11-driveren for meg.

 

Av det jeg har sett av TXAA er det som å kjøre 2xSSAA + (LOD +0.5) + en særdeles kraftig form for FXAA så alle detaljer viskes ut. Personlig hadde jeg heller foretrukket vanlig MSAA da, men det er kanskje de som liker at spill ser ut som grøt.

 

EDIT:

BF3 kjører dessverre ikke som det burde enda, men det er DICE sin skyld når de har klart å implementere MSAA såpass håpløst at det kun fikser geometri som ikke påvirkes av effekter.

Endret av arni90
  • Liker 1
Lenke til kommentar

TXAA vil i likhet med andre post-processing-AA-metoder blurre og viske ut detaljer, samtidig som bildet i seg selv kan bli anstengende å se på (pga. det er ute av fokus), men det er effektivt til å fjerne kanter. MSAA er klart å foretrekke, eventuelt CSAA dersom det er mange gjennomsiktige flater. MSAA og CSAA er ofte relativt "billige" også, så jeg ser ikke hensikten med alle disse "hurtigmetodene".

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nå må du ta deg sammen , sjekk hvor mange "verdensnyheter" HW.no har hatt om AMD-sine drivere sammenlignet med NVidia , så holder du nok kjeft ;)

Etter hvor mye ståhei det var i andre medier om Never Settle er det rart jo.

Du kan jo sammenligne hva Anandtech gjorde:

Never Settle

Nvidia 310.54

Eller hva med Hardwarecanucks som er en av de mest pro-Nvidia-sidene?

http://www.hardwarec...ce-improvement/

http://www.hardwarec...erformance.html

Hvorfor HW.no ikke lagde en artikkel om Never Settle er for meg et mysterie av to grunner:

  1. Driveren og særlig Never Settle-salgskampanjen har blitt blåst opp med stor skrift på mange andre nettsider.
  2. Hardware.no tjener penger på reklame, man skulle tro en artikkel som sier at om du kjøper X skjermkort får du med Y spill ville fått en del visninger.

 

Av de siste 50 nyhetene på HW.no er det også 4 flere artikler som omhandler Nvidia enn AMD, men du kan gjerne telle opp de neste sidene så vi får et fullt bilde, jeg tror ikke HW.no har skrevet et utall flere AMD- eller Nvidia-artikler for det ;)

Endret av arni90
  • Liker 2
Lenke til kommentar

TXAA vil i likhet med andre post-processing-AA-metoder blurre og viske ut detaljer, samtidig som bildet i seg selv kan bli anstengende å se på (pga. det er ute av fokus), men det er effektivt til å fjerne kanter. MSAA er klart å foretrekke, eventuelt CSAA dersom det er mange gjennomsiktige flater. MSAA og CSAA er ofte relativt "billige" også, så jeg ser ikke hensikten med alle disse "hurtigmetodene".

Dessverre er det spill som ikke støtter MSAA, der det gir stort ytelsetap eller ikke fungerer skikkelig. I disse tilfellene kan post-processing AA metodene være greit å ha, eller i spill som gir masse aliasing av en type som MSAA/CSAA/MSTSAA etc ikke tar.

 

TXAA har vel som hovedmål å ta temporal aliasing.

http://timothylottes.blogspot.no/2012/03/unofficial-txaa-info.html

Lenke til kommentar

Etter hvor mye ståhei det var i andre medier om Never Settle er det rart jo.

Du kan jo sammenligne hva Anandtech gjorde:

Never Settle

Nvidia 310.54

Eller hva med Hardwarecanucks som er en av de mest pro-Nvidia-sidene?

http://www.hardwarec...ce-improvement/

http://www.hardwarec...erformance.html

Hvorfor HW.no ikke lagde en artikkel om Never Settle er for meg et mysterie av to grunner:

  1. Driveren og særlig Never Settle-salgskampanjen har blitt blåst opp med stor skrift på mange andre nettsider.
  2. Hardware.no tjener penger på reklame, man skulle tro en artikkel som sier at om du kjøper X skjermkort får du med Y spill ville fått en del visninger.

 

Av de siste 50 nyhetene på HW.no er det også 4 flere artikler som omhandler Nvidia enn AMD, men du kan gjerne telle opp de neste sidene så vi får et fullt bilde, jeg tror ikke HW.no har skrevet et utall flere AMD- eller Nvidia-artikler for det ;)

 

Men ta en titt på hvor mange driver-artikler det er , HW.no lager jo alltid store greier av at AMD kommer med ny driver mens vi bare har hatt sporadiske artikler om Nvidia-drivere :) Dette har vi snakket om før :)

Lenke til kommentar

Men ta en titt på hvor mange driver-artikler det er , HW.no lager jo alltid store greier av at AMD kommer med ny driver mens vi bare har hatt sporadiske artikler om Nvidia-drivere :) Dette har vi snakket om før :)

OK, først var det antall verdensnyheter HW.no skriver om, så er det antall artikler om drivere?

Jeg finner 3 artikler (GHz Edition + 12.7 tatt med) om AMDs drivere blant de siste 50 nyhetene om skjermkort på HW.no tilbake til april, mens Nvidia har 2 artikler i samme tidsperiode. Igjen kan du gjerne gå gjennom arkivet og telle videre om du ønsker: http://www.hardware.no/artikler/?at%5B0%5D=7&t%5B0%5D=41

 

Uansett er ikke antall artikler en god måte å vurdere om det er balansert eller ikke, poenget er at Never Settle + 12.11 er en langt viktigere nyhet enn en BETA-driver fra Nvidia.

Du kan jo se tilbudene selv på komplett: http://www.komplett.no/k/kcf.aspx?id=9451

  • Liker 1
Lenke til kommentar

De aller fleste spill har fått mellom 10 og 15% økning i ytelse med 12.11-driveren for meg.

 

Av det jeg har sett av TXAA er det som å kjøre 2xSSAA + (LOD +0.5) + en særdeles kraftig form for FXAA så alle detaljer viskes ut. Personlig hadde jeg heller foretrukket vanlig MSAA da, men det er kanskje de som liker at spill ser ut som grøt.

 

EDIT:

BF3 kjører dessverre ikke som det burde enda, men det er DICE sin skyld når de har klart å implementere MSAA såpass håpløst at det kun fikser geometri som ikke påvirkes av effekter.

 

på mitt nvidia kort er det klart bedre med MSAA enn uten da :p du sier alltid at det er håpløst implementert, har du sett det på andre oppsett enn AMD?(ikke kritikk bare nysgjerrig om det er forksjeller)

Lenke til kommentar

på mitt nvidia kort er det klart bedre med MSAA enn uten da :p du sier alltid at det er håpløst implementert, har du sett det på andre oppsett enn AMD?(ikke kritikk bare nysgjerrig om det er forksjeller)

Den enkleste måten å se hvorfor MSAA ikke fungerer som det skal i Frostbite 2 er når man ser en metallstang mot en bakgrunn av en eksplosjon, det ser ikke bra ut.

 

MSAA hjelper så absolutt, men det fikser ikke alt MSAA skal fikse. Det er rimelig irriterende at jeg må aktivere SSAA i CCC for at Frostbite 2-baserte spill ikke skal få massiv aliasing, heldigvis har både Nvidia og AMD automatisk fiksing av LOD-nivå med SSAA aktivert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...