Gå til innhold

Er dette Olympus' nye gromobjektiv?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Olympus har jo en 17mm f/2.8 pancake, men denne falt raskt i skyggen av panasonic sin relativt glimrende 20/1.7 som har mer eller mindre samme brennvidde, men som er over et helt trinn lysere.

... samt at panasonic sine objektiv ikke alltid er like gode på Olympus utstyr - tenker da spesielt på fokushastigheten til 20/1.7, men har også hørt andre tilfeller.

Lenke til kommentar

Olympus har jo en 17mm f/2.8 pancake, men denne falt raskt i skyggen av panasonic sin relativt glimrende 20/1.7 som har mer eller mindre samme brennvidde, men som er over et helt trinn lysere.

... samt at panasonic sine objektiv ikke alltid er like gode på Olympus utstyr - tenker da spesielt på fokushastigheten til 20/1.7, men har også hørt andre tilfeller.

Pana sin 20mm er treig til å fokusere, det er ikke unikt for Oly-hus. Det er vel kanskje hovedgrunnen for å gå for olys objektiv, men jeg tror neppe jeg gjør det til den prisen og størrelsen.

 

AtW

Lenke til kommentar

Dette objetivet kommer ikkje undet julatre hos meg men have rett på eit av Pen kamera husene, og vil nok være der ca. 50% av tiden. Grunnen til eg selde 17mm F2.8 pancake no på søndag er ikkje berre på grunn av att dette nye som kommer, men også på grunn litt treg auto fokus som også lager ein del lyd og så saver eg denn glimrene manuele fokus funsjonen som er på 12mm F2 som eg og har.

Også det eg har sett av bilde kvalitet er også glimrene, og spesielt syns eg bokè`n er flott.

Lenke til kommentar

"OK, now I am sure that Olympus will soon announce one more thing along the already coming 17mm f/1.8 prime lens! I am working on the specs..." - 4/3rumors.com

 

Ahhh... lurer på hva det er!?! Hva tror dere?

 

Jeg håper på 25mm 1.2 :D, men tror absolutt ikke det er det.

Endret av theGreatest
Lenke til kommentar

"OK, now I am sure that Olympus will soon announce one more thing along the already coming 17mm f/1.8 prime lens! I am working on the specs..." - 4/3rumors.comAhhh... lurer på hva det er!?! Hva tror dere?Jeg håper på 25mm 1.2 :D, men tror absolutt ikke det er det.

 

På direkte spørmål, så hinnta vell "Admin" om at det var snakk om ein zoom ! då er det nærligende å tru at det er noke rundt 50-200mm som er støv og vann tett, som er ein mach for 12-50mm, og sikkert med den same filter størrelsen 52mm også.

Lenke til kommentar
"OK, now I am sure that Olympus will soon announce one more thing along the already coming 17mm f/1.8 prime lens! I am working on the specs..." - 4/3rumors.com Ahhh... lurer på hva det er!?! Hva tror dere? Jeg håper på 25mm 1.2 :D, men tror absolutt ikke det er det.

 

Kanskje en M.Zuiko 50-250 zoom ?, eller surprize, surprize en ny speilrefleks f.eks. en E-40 (med noe a lâ sensoren fra OM-D E-M5), eller en E-7 (med en helt ny og "sensasjonell" sensor på ca. 16-20MP! :omg:

Lenke til kommentar
43rumors.com er knappe med utfyllende detaljer om objektivet, men kommentarfeltet til artikkelen er allerede fylt opp av siklende mFT-brukere som ikke kan vente på at produktet annonseres.

Vel, det jeg kan se er at kommentarfeltene til innlegg om det kommende 17/1.8 består like mye av sutrende brukere som avskriver objektivet som for dyrt og uskarpt uten å ha tatt i det en gang, kun basert på noen raske bilder tatt med et pre-produksjonsobjektiv...

 

Uansett, så tror jeg dette objektivet kommer til å bli bra, selv om det vil bli litt klaging over pris (igjen...) som det var med 12/2 og 75/1.8...

Lenke til kommentar
En 40-150mm f/2.8 er mye mer interessant enn en 35-100mm f/2.8. Ulempen er at den blir uten IS; så da håper jeg at Olympus også hoster opp et hus med samme ergonomi som Panasonic GH3.

Da har jeg egentlig mer tro på at det blir en 40-150 f2.8-3.5. Vil vel kanskje være mer fornuftig, med tanke på størrelse og vekt, og ikke minst pris. Hvis de klarer å skvise noe slikt inn i noe på størrelse med Panasonic 35-100/2.8, med samme gode bildekvalitet som den gamle 50-200, til en rimeligere pris enn Pana'en så blir det nok en sånn, ja... ;) En 14-50 og 40-150, begge med lysstyrke på f2.8-3.5 og samme optiske kvalitet som det gamle paret 14-54 og 50-200, bare i mye mindre innpakning hadde virkelig gjort mye, tror jeg...

Lenke til kommentar
En 40-150mm f/2.8 er mye mer interessant enn en 35-100mm f/2.8. Ulempen er at den blir uten IS; så da håper jeg at Olympus også hoster opp et hus med samme ergonomi som Panasonic GH3.
Da har jeg egentlig mer tro på at det blir en 40-150 f2.8-3.5. Vil vel kanskje være mer fornuftig, med tanke på størrelse og vekt, og ikke minst pris. Hvis de klarer å skvise noe slikt inn i noe på størrelse med Panasonic 35-100/2.8, med samme gode bildekvalitet som den gamle 50-200, til en rimeligere pris enn Pana'en så blir det nok en sånn, ja... ;) En 14-50 og 40-150, begge med lysstyrke på f2.8-3.5 og samme optiske kvalitet som det gamle paret 14-54 og 50-200, bare i mye mindre innpakning hadde virkelig gjort mye, tror jeg...

 

Eg trur egentig at det er ein telezoom til 12-50, og at det også er vann, støv tett og størrelsen er nokelunde like, med samme filter størrelse 52mm, og at lys styrkken er noke lunde like også.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...