Gå til innhold

NSB rullet ut nye apper


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hjelper fint lite med noe programmer (slutt å kall det "apper", for faen) når de ikke har tog som går.

Er faktisk en "app" og ikke et program. Forskjellen er ganske abstrakt, men en app er ikke like frittstående som en app, for appen bruker lokal ressurser i OSet framfor å ha alt i et frittstående program.

 

Og jeg bor i Kristiansand, og synes det går plenty med tog både til Stavanger og Oslo, og de har skjeldent mer enn 15 minutters forsinkelse.

 

-frank

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Liker virkelig appen til NSB, men savner noen funksjoner:

- Hvilken platform toget toget går fra.

- Kjøp av tilleggsbillett i Oslo/Akershus.

- Setereservasjon.

- Automatisk refusjon når toget er mer enn 30/60 minutter forsinket.

- Sanntidsinfo (eller har jeg oversett noe?).

 

Uansett hvor flott appen er/blir må det viktigste være at togene går når de skal. Noe de dessverre så alt for ofte ikke gjør!

Endret av Solaris
Lenke til kommentar

Da er det strengt tatt et script. "App" er fortsatt feil.

 

Språket utvikler seg som alt annet. Live with it. ;)

 

 

- Automatisk refusjon når toget er mer enn 30/60 minutter forsinket.

 

Får man refundert billetten ved å gå til en … kundebehandler hvis toget er 30/60 minutter forsinket?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fra NSB sine opplysningsider om Minipris:

Minipris

 

Kjøpte billetter kan ikke endres eller refunderes.

Minipris NSB Komfort

 

Kjøpte billetter kan ikke endres eller refunderes.

Minipris NSB Sove

 

Kjøpte billetter kan ikke endres eller refunderes. Alle reiser omfattes av NSBs reisebetingelser.

Lenke til kommentar

Kjøp av tilleggsbillett i Oslo/Akershus.

 

Dersom du tenker på overgang i oslo kan det fikses ved at du kjøper to billetter, en til bygrensa, og en derfra til hvorsomhelst innenfor bygrensa, så er billetten gyldig med overgang i hele oslo.

 

Eks. 1 En billett fra rygge i østfold til rosenholm i oslo, og en fra rosenholm til nationalteateret.

 

Eks. 2 Dersom du har en Periodebillett innenfor oslo og skal utenfor sone 1 eller 2 etc. tar du toget til siste stasjon innenfor din sone og kjøper billett derifra til destinasjonen. Du skal da ifølge samferdselsministeren ha lov til å ta regiontoget direkte fra osloS til din endestasjon og slipper å bytte lokaltog imellom på f.eks ski dersom du skal til en av østfoldbyene

 

 

 

 

Lenke til kommentar

Dette er angående avbestilling av billetten, selvsagt får man refundert om toget blir avlyst (Og også delvis om det blir forsinket, avhengig av forholdene rundt)

 

Grunnen til at jeg spurte var for å få svar på om det er noen automatikk i å få refundert penger hvis toget er forsinket, og hvor forsinket toget isåfall må være. Hvis det ikke er klare regler for dette, men tas en vurdering ved hvert tilfelle, blir det vanskelig for appen å automatisk refundere billetten hvis toget er X minutter forsinket.

Lenke til kommentar

Grunnen til at jeg spurte var for å få svar på om det er noen automatikk i å få refundert penger hvis toget er forsinket, og hvor forsinket toget isåfall må være. Hvis det ikke er klare regler for dette, men tas en vurdering ved hvert tilfelle, blir det vanskelig for appen å automatisk refundere billetten hvis toget er X minutter forsinket.

 

Det er forsåvidt ganske klare regler for refusjonen i seg selv (man får refundert etter hvor mye det er forsinket, men dette avhenger også av planlagt reiselengde, samme som med fly egentlig), men vet ikke om man har implementert dette i appen, man har jo også andre spissfindigheter som dekke av transport, følgeforsinkelse, osv som appen ikke vil ordne.

 

AtW

Lenke til kommentar

Får man refundert billetten ved å gå til en … kundebehandler hvis toget er 30/60 minutter forsinket?

Man kan kreve erstattet 50 % av billetten verdi, ved forsinkelse. Det nøyaktige regnestykket er avhengig av reisens lengde og type billett.

http://www.nsb.no/reisebetingelser/prisavslag-og-erstatning-article37567-4360.html

 

Med billett via appen og den innebygde GPSen burde appen vite hvilket tog man reiser på, hvor mye dette er forsinket og automatisk refundere erstatning.

 

Hvis du har ordinær billett, ja. Minipris er et balltre opp rektum hvis toget skulle bli forsinket eller kansellert.

Det stemmer ikke. Man skal få erstattet halve billettprisen på minipris også!

Lenke til kommentar

Dersom du tenker på overgang i oslo kan det fikses ved at du kjøper to billetter, en til bygrensa, og en derfra til hvorsomhelst innenfor bygrensa, så er billetten gyldig med overgang i hele oslo.

 

Eks. 1 En billett fra rygge i østfold til rosenholm i oslo, og en fra rosenholm til nationalteateret.

 

Eks. 2 Dersom du har en Periodebillett innenfor oslo og skal utenfor sone 1 eller 2 etc. tar du toget til siste stasjon innenfor din sone og kjøper billett derifra til destinasjonen. Du skal da ifølge samferdselsministeren ha lov til å ta regiontoget direkte fra osloS til din endestasjon og slipper å bytte lokaltog imellom på f.eks ski dersom du skal til en av østfoldbyene

Jeg har allerede Ruters 365-dagers kort for Sone 1 (Oslo).

La oss si jeg skal fra Oslo til Lillestrøm med tog, altså trenger jeg da å kjøpe en tilleggsbillett på kr. 20,- for én ekstra sone. Denne tilleggsbilletten kan jeg per nå ikke kjøpe via appen. Jeg må sitte i bemannet vogn og kjøpe den av konduktøren...

 

Dersom jeg kjøper enkeltbillett for sone 2 koster den 30 kroner, altså totalt sett 10 kroner mer enn korrekt pris siden jeg skjøter.

Lenke til kommentar

Jeg har allerede Ruters 365-dagers kort for Sone 1 (Oslo).

La oss si jeg skal fra Oslo til Lillestrøm med tog, altså trenger jeg da å kjøpe en tilleggsbillett på kr. 20,- for én ekstra sone. Denne tilleggsbilletten kan jeg per nå ikke kjøpe via appen. Jeg må sitte i bemannet vogn og kjøpe den av konduktøren...

 

Dersom jeg kjøper enkeltbillett for sone 2 koster den 30 kroner, altså totalt sett 10 kroner mer enn korrekt pris siden jeg skjøter.

 

Ser problemet, Du kan kjøpe en billett fra oslos til lillestrøm med appen for 50, men det blir kanskje noe poengløst da det er dyrere enn å kjøpe billetten på toget..

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...