Gå til innhold

Tilbakeblikk: Ultima VII: The Black Gate (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fin artikkel om et fantastisk spill.

Til tross for alle timene jeg brukte foran spillet brydde jeg aldri meg om å runde det. Jeg bare ravet rundt og så etter nye steder, mer stilig utstyr og nye folk som kunne rekrutteres.

Dette var for øvrig på samme tid som jeg begynte å lære engelsk på skolen. Frøken stusset litt over innslaget av shakespeareaktig gammelengelsk i barneskolestilene.

Endret av Tuff
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg vokste opp med Ultima 8, som jeg elsket. I senere tid har jeg funnet ut at spillet ansees som en av de svakere spillene i serien. Men det er vanskelig å se særlig kritisk på det når man er under ti år gammel. Jeg syntes spillet var fantastisk. Som Tuff sa om U7, så brydde jeg meg aldri om å gå gjennom det. Det var morsomt å bare reise rundt, drepe monstre og leve seg inn i verdenen. Har senere prøvd Ultima 7 også, og til tross for at jeg ikke helt klarer å leve meg inn i denne typen rollespill lenger, ser jeg hvor fascinasjonen kommer fra. Personlig har det nok gått litt lang tid, og det som ble sett på som ganske standard i sin tid, har blitt litt utdatert i dag. Personlig er det vanskelig for meg å spille rollespill som er stort eldre enn Morrowind eller Gothic 2, med noen få unntak.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Gled deg til Serpent Isle. Der finner de opp nøkkelringen! Serpent Isle er en litt mer lineær spillopplevelse enn Black Gate, men fortsatt kjempebra. Tror forøvrig aldri jeg kommer til å glemme monologen til The Guardian i begynnelsen av Black Gate, men av andre Guardian-sitater husker jeg best: "Yes, Avatar. That is the proper direction to travel." Passe hånende når man har gått seg vill.

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...