Gå til innhold

Har laget ekstra tynn hybrid med høy kapasitet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Snodig utvikling. Forstår jo behovet for tynnere enheter på bærbare enheter. Men dette kan vel neppe få like stabil mekanisk opplagring som en litt tykkere disk, jeg bare spør?

 

Ellers vil jeg tro disken blir enda skrøpeligere om man finner på å klemme flatene over og under, enn forhold til hva en noe tykkere disk tåler.

 

Før jeg åpnet artikkelen så hadde jeg helt andre forventninger, som til diskkontrollere og sameksistens med operativssystemer som f.eks. Windows.

 

Jeg har en noe aldrende Seagate hybrid, som plutselig finner det for godt med hyppige (nok) og jevne mellomrom å gjøre en større slags pause på Windows Vista (der jeg har testet). Det kan virke som om den gjør noen form for kalibrering og flytting av data mellom plate og "cache" (SSD-delen). Det får ihvertfall hele Vista til å på en slags måte å fryse til og bli midlertidig uresponsivt, så lenge denne "kalibreringen" foregår. På samme maskin hadde jeg tidligere en tregere 5400 rpm platelager, og den lagde aldri dette "kalibrerings"-problemet, selv om hele brukeropplevelsen på det jevne var tregere på rendyrket plateløsning.

Endret av G
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...