Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tviler ikke på at iPad mini er bra produkt men det er ubegripelig at Apple produktene får en 6 uansett hvilken mangler de måtte ha eller om OS er "det samme som i 2007".

 

Hadde dette vært en test av et Android eller Windows produkt ville det vært trukket for den minste ting og hadde maks fått 4.

Endret av HiSpeed
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Google Galaxy 7? Er du seriøs? Tåpelig feil av artikkelforfatter.

lurte på den selv, kansje tekstforfatter ikke har fått med seg at det er asia som har produsert nexus 7 , noe som er nærliggende å tro sidin de produsert nexus 10. Skal selv ha en nexus 7. Hater itunes, ødela windows medieplayer på gamle pcen min, da jeg fikk en oppdatering for å kunne spille itunes musikk!(så kunne den ingen ting anna)

 

Lenke til kommentar

Det må i så fall være det eneste Apple-produktet som har fått noen annet enn en 6.

 

iPad 3 («den nye iPaden»), iPhone 3GS og iPhone 3G fikk alle terningkast fem, som sist jeg sjekket er noe annet enn seks. Vi er dermed oppe i fire Apple-produkter som har fått noe annet enn seks.

 

iPhone 4 og 4S samt iPad 2 og den første iPaden fikk alle riktignok seks, men de ble alle nedjustert til henholdsvis terningkast fire og tre.

 

:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

iPad 3 («den nye iPaden»), iPhone 3GS og iPhone 3G fikk alle terningkast fem, som sist jeg sjekket er noe annet enn seks. Vi er dermed oppe i fire Apple-produkter som har fått noe annet enn seks.

 

iPhone 4 og 4S samt iPad 2 og den første iPaden fikk alle riktignok seks, men de ble alle nedjustert til henholdsvis terningkast fire og tre.

 

:)

Men da bli jo snittkarakteren ca. 5,5 som nesten er 6 ;)
Lenke til kommentar

I teksten i anmeldelsen skriver dere at den nye pluggen heter "Speedlight". Det er ikke korrekt, den heter jo Lightning.

 

Dere skriver også at den ikke er noe dårligere enn MicroUSB. Den er propritær, ferdig diskutert, med de ulempene det medfører. Synes dog det er på sin plass å nevne mulighetene den gir utover USB. Den er f.eks kompatibel med analog lyd, digital lyd, HDMI og SD-kort for å nevne de viktigste. Dessuten er Lightning-kontakten langt mer robust, sitter mye bedre enn MicroUSB, og kan brukes "begge veier". Alt i alt er den faktisk en langt mer gjennomtenkt kontakt enn USB for slike media-dingser.

 

Før noen nevner MHL vil jeg bare påpeke at den er som ett lappverk å regne i forhold. For det første er det ikke en ren MicroUSB da den faktisk inneholder flere pinner enn USB-standarden sier. For det andre krever den i noen produkter ekstern strøm, og overgang til HDMI krever også en MHL-kompatibel HDMI-tilkobling - noe som ikke er vanlig på annet enn noe av det nyeste utstyret! Dessuten er det et evig rot i gamle/nye MHL-adaptere som ikke fungerer om hverandre.

 

Så egentlig er det ikke veldig rart at Apple på ny valgte sin egen propritære løsning, etter stor suksess med den forrige (se f.eks på antall ekstrautstyr til den). Det som er rart er at resten av bransjen enda ikke har droppet MicroUSB på telefoner/nettbrett og laget en standardisert media-vennlig plugg. Heldigvis virker det som ting kan falle mer på plass ettersom disse funksjonene stadig blir mer trådløse...

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Men da bli jo snittkarakteren ca. 5,5 som nesten er 6 ;)

 

Og problemet er?

 

«Det er Apple og alt Apple gjør og produserer suger så Amobil må være kjøpt og betalt av Apple for å gi noen av deres produkter god karakter!!!!11» er et, beklager språket, latterlig, barnslig og oppbrukt argument. Amobil mener at fraværet av minnekort og muligheten til å gjøre akkurat hva du vil med utseende på operativsystemet ikke er store nok mangler til å trekke ned karakteren. Mener du dette er funksjoner som er absolutt nødvendige på et nettbrett av denne typen?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...