Gå til innhold

Test: D-Link DIR-865L


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Superruter, superbredbånd, supertelefon, superskjerm, superoppløsning, superrask, super{sett inn tilfeldig ord her}

 

Bare meg som er lei slike overskrifter? Og når jeg først er inne på saken så har du jo "Slik blir nye iPad","Slik takler du strømbrudd", "Slik setter du opp pc'n", "Slik ruter vil du ha" etc etc. :(

 

(Måtte bare få det ut ... )

  • Liker 9
Lenke til kommentar

Ingen antenner eller antenne plugg? Dette er begreielige greier.

En Apple variant med andre ord, ofring av funksjon for utseende, synd men denne vil slite under forhold som ikke er tilnærmet perfekte.

 

Mobiltelefoner med innebygde antenner har vært standard på alle mobiler de siste ti årene, standard på bærbare PC-er siden tidenes morgen og standard på alle trådløse routere de siste par årene.

 

Jeg tror verden klarer seg.

Lenke til kommentar

Superruter, superbredbånd, supertelefon, superskjerm, superoppløsning, superrask, super{sett inn tilfeldig ord her}Bare meg som er lei slike overskrifter? Og når jeg først er inne på saken så har du jo "Slik blir nye iPad","Slik takler du strømbrudd", "Slik setter du opp pc'n", "Slik ruter vil du ha" etc etc. :((Måtte bare få det ut ... )

 

hardware's variant av vg og db's ''monster''

monstermaster, monstertap, monsterfisk monster storm, monster- ørret monster-edderkopp, monsterelever, the list goes on..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ingen antenner eller antenne plugg? Dette er begreielige greier.

En Apple variant med andre ord, ofring av funksjon for utseende, synd men denne vil slite under forhold som ikke er tilnærmet perfekte.

 

Jeg har en Apple Airport Extreme stående her. Den mangler riktignok en del funksjonalitet i forhold til en del andre modeller, men den gir meg maksimal signalstyrke og hastighet i hver enda krok i en over snittet stor toetasjes enebolig.

 

Hvordan kan det ha seg siden den ikke har noen synlige utvendige antenner?

Lenke til kommentar

Har D-Link begynt å levere strømadaptere som har en levetid utover noen få måneder nå, eller er det fortsatt slik at man bør ha opptil flere strømadaptere liggende for å bytte når de tar kvelden?

 

Man bør vel strengt tatt ha flere routere liggende også.

 

Har vært noen D-Link produkter innenfor veggene her opp gjennom årene hvor den siste, en DIR-655 endte sitt liv i snøen utenfor etter et "fall" ut vinduet fra andre etasje for et par vintre siden...

 

Må ærlig talt inrømme at smilet kom frem da den dukket opp igjen under snøsmeltingen etterfølgende vår.

Endret av Valotunk
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Alt for mange ganger har jeg hatt nytte av å flytte antenner, årsaken er at ruteren kan ofte havne nær en støykilde, tenk trådløs telefon eller lignende.

Så er ikke forholdene optimale, så er du ute og kjører.

Med Apple variant, så tenkte jeg på "Apple design", altså form over funksjon, men en god ruter har uansett mulighet for DD-WRT.

Lenke til kommentar

Superruter, superbredbånd, supertelefon, superskjerm, superoppløsning, superrask, super{sett inn tilfeldig ord her}Bare meg som er lei slike overskrifter? Og når jeg først er inne på saken så har du jo "Slik blir nye iPad","Slik takler du strømbrudd", "Slik setter du opp pc'n", "Slik ruter vil du ha" etc etc. :((Måtte bare få det ut ... )

 

Jeg er supermann, jeg super alt jeg kan :D

Lenke til kommentar

Routeren har 256MB RAM som er positivt for stabilitet. Men ellers er det ikke så mye å skryte av. Jeg synes D-link fortsetter sin evige strøm av halvgode jallaroutere, bare for maks profitt.

 

----------------------------------------

http://www.pcmag.com/article2/0,2817,2408742,00.asp

Performs worse than competing draft 11ac routers on the market. USB port does not support printers. SharePort utility interface issues. Problems signing up and registering for mydlink cloud service.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...