Gå til innhold

Folkefinansierer nytt Elite-spill (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

... men ikke ambisiøst nok. Når kan vi lande på planeter, utforske, jakte på lokalt dyreliv, finne sjeldne mineraler, kommunisere med planetens beboere, slike ting? Vi kunne i Starflight-serien! Jeg hater av prinsipp alle romspill som ikke inkluderer muligheten for å lande på planeter og gå på eventyr.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Da Elite kom var det en revolusjon, siden vi kunne gjøre så mye rart der. Men tiden har endret seg, og nå har vi flere spill som gjør alt Elite gjorde og mer til. Har ikke spilt de selv, men er ikke Freespace og Darkstar One noe lignende? Og hva med EVE Online? Tar gjerne imot en ny Elite, men det må gjøre noe nytt og unikt for at jeg skal gidde kjøpe det. Gjerne noe mer ambisiøst enn ting vi har gjort før mange ganger.

Lenke til kommentar

Da Elite kom var det en revolusjon, siden vi kunne gjøre så mye rart der. Men tiden har endret seg, og nå har vi flere spill som gjør alt Elite gjorde og mer til. Har ikke spilt de selv, men er ikke Freespace og Darkstar One noe lignende? Og hva med EVE Online?

Freespace er i en helt annen sjanger, men du mener kanskje Freelancer? Både det og Darkstar One er langt simplere og mer begrenset enn Elite i sin tid var. Eve Online er også et veldig annerledes spill.

Lenke til kommentar

Freespace, Freelancer, samme det. :p Men ja, selv om de er simplere enn de gamle Elite'ene er det bare mer av det samme. I våre dager er det dem neste Elite må konkurrere med. Det trenger jo ikke konkurrere med spill som kom på 90-tallet lengre. Det blir som å si Doom 3: BFG Editon må konkurrere med Doom 1 og 2. Kanskje de spillene var bedre, men hvem spiller dem nå?

Lenke til kommentar

Freespace, Freelancer, samme det. :p Men ja, selv om de er simplere enn de gamle Elite'ene er det bare mer av det samme. I våre dager er det dem neste Elite må konkurrere med. Det trenger jo ikke konkurrere med spill som kom på 90-tallet lengre. Det blir som å si Doom 3: BFG Editon må konkurrere med Doom 1 og 2. Kanskje de spillene var bedre, men hvem spiller dem nå?

 

Merkelig kommentar, når det som Joachim sier er Elite den må konkurrere mot. "Bare mer av det samme" som vi ikke har sett siden 1984 (eller 1993 om du tar med toeren)..... De prøver seg på et mettet marked her, ja :p

Endret av radiohodet
  • Liker 1
Lenke til kommentar

I våre dager er det dem neste Elite må konkurrere med.

Ja, og derfor har det jo alle muligheter til å gjøre det godt i den konkurransen, siden de ikke har det samme ambisjonsnivået som Elite-serien i sin tid hadde. Begge disse spillene er dessuten en hel del år gamle, og det er ikke noen tegn til at de får oppfølgere med det første. Jeg tror mange av dem som elsket Freelancer for snart ti år siden vil være interessert i Elite IV i dag.

Endret av Joachim_F
Lenke til kommentar

greide aldri å lande i det der hølet så endte opp med å bare skyte disse idiot skipene som dukket opp.. etter det har kassetten ligget i boken siden 1985 og sammlet støv...

 

Måtte bare få skipet til å rotere som åpninga... bang rett inn. Men tror ikke på dette, før jeg ser det nye spillet i hylla..... Barben har prøv dette litt for mange ganger før.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

... men ikke ambisiøst nok. Når kan vi lande på planeter, utforske, jakte på lokalt dyreliv, finne sjeldne mineraler, kommunisere med planetens beboere, slike ting? Vi kunne i Starflight-serien! Jeg hater av prinsipp alle romspill som ikke inkluderer muligheten for å lande på planeter og gå på eventyr.

 

Du har tydeligvis ingen anelse om hva du prater om. På Frontier Elite kunne man lande på planeter,det hadde også millioner av stjerner og planeter,pluss realistisk fysikk. Det er faktisk ingen spill i dag som kan måle seg med Elite. Det nærmeste eksempel jeg kan komme med,er Infinity Quest for Earth,som har vært i utvikling i 6 år av 1 person.

 

Det er en stor tragedie for spillere om dette spillet ikke klarer målet sitt på Kickstarter.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Du har tydeligvis ingen anelse om hva du prater om. På Frontier Elite kunne man lande på planeter,det hadde også millioner av stjerner og planeter,pluss realistisk fysikk. Det er faktisk ingen spill i dag som kan måle seg med Elite. Det nærmeste eksempel jeg kan komme med,er Infinity Quest for Earth,som har vært i utvikling i 6 år av 1 person.

 

Det er en stor tragedie for spillere om dette spillet ikke klarer målet sitt på Kickstarter.

 

Beg your pardon, men kunne man lande på planeter, gå ut av romskipet og vandre fritt på planeten? Jeg må innrømme at min opplevelse av originalen er den samme som 64Zombie, i mitt tilfelle sikkert fordi jeg spilte det på Amiga uten manual tilgjengelig, så jeg ser ikke bort fra at jeg har gått glipp av noe. Men når folk prater om Elite er det alltid snakk om romkamper, ikke spennende eventyr på planetens overflate.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...