Gå til innhold

Megaupload-brukere får ikke filene sine tilbake


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-Pqy3rC

Jaha... så de tar den, ja. Neppe et veldig smart trekk i kampen for at folk flest skal respektere rettigheter. Når ikke dere bryr dere hvorfor skal vi da bry oss ?

Lenke til kommentar

Jaha... så de tar den, ja. Neppe et veldig smart trekk i kampen for at folk flest skal respektere rettigheter. Når ikke dere bryr dere hvorfor skal vi da bry oss ?

 

Kunne ikke sagt det bedre selv. De kan umulig forvente at folk skal godta metodene deres når nevnte metoder behandler alle som kriminelle og er designet for å gjøre det så vanskelig som mulig for dem som faktisk har rent mel i posen.

 

Arrogant framferd er ikke veien og gå

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Slikt er slett ikke bra. Det undergraver rettssikkerheten og viktige juridiske prinsipper blir satt helt tilsiden.

 

Det er også veldig spesielt er jo at amerikanske myndigheter i realiteten er løpegutter for underholdningsbransjen og det viser hvor mye makt og hvor hvor lang "reach" bransjen har.

 

Bransjen har jo fått land til å endre grunnloven for å tilfredstille krav fra bransjen som gikk imot grunnloven i Russland. Skremmende utvikling egentlig. Og såpass viktig at man egentlig brude grave opp øyelappen og tilbakekalle papegøyen om ikke annet så for å markere et standpunkt.

 

 

 

Gå og troll et annet sted.

 

Javel - troll hvorfor det?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Skulle til å si at i norge så hadde de vel heller måttet bevise at filer var ulovlige, men så kom jeg på DLD så jeg er faktisk ikke overbevist. Men at lobbyen har sine klør i det meste av styre og stell "over there" er jo utvilsomt. Det overraskende er vel at andre land danser etter samme pipa.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Sånn umiddelbart føler jeg at jeg er litt enig med dere, men hvis vi tenker oss litt om er det en del andre faktum å ta med seg.

 

For det første hadde Mega Upload over 180 millioner registrerte brukere. Skal man opprette et system som skal la alle disse få be om å hente ut personlige filer?

 

Videre var Mega Upload en side som i stor grad baserte sine tjenester på piratkopiert materiale, og det burde ikke for dem som rotet seg inn på denne siden være noen hemmelighet. At man da bruker en slik side som eneste lagringsmedium for viktige filer er i beste fall korttenkt.

 

Strengt tatt sliter jeg med å mobilisere noe særlig medfølelse i akkurat denne saken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...