Gå til innhold

Kamera på Kickstarter


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tøft, jeg liker konseptet. Håper de kan legge til trådløs lading (el-tannbørste prinsippet), trådløs overføring av data (blåtann, wifi) og forsegle boksen så man kan ha den med seg i alt slags vær. Fra kajakk til snøscooter-turer. Litt flere farger og designmønstre hadde også gjort seg.

 

Geir-Arne: Her tror jeg ikke det har så mye med mattematikk å gjøre, men skrivefeil. Kameraet koster i følge kickstarter-siden $279, altså ~1600 kr.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Hmmm... 279 engelske pund blir rett over 1600 kr ??

Begynner vi å se effekten av at lærerne ikke gjør det så bra matematisk..

Tror vi bare ser effekten av en skrivefeil... Skal nok være 2600.

 

Også så jeg at det var $ - USD og ikke britiske pund på Kickstarter. Syntes det var litt vel skamdyrt.

 

Hvordan er lovligheten av å gå rundt med et kamera å ta bilde av alt og alle? Det ser jo ganske skjult også.

Endret av XmasB
Lenke til kommentar
Hvordan er lovligheten av å gå rundt med et kamera å ta bilde av alt og alle? Det ser jo ganske skjult også.

Godt spørsmål. Det er i utgangspunktet lov til å ta bilder av alt og alle, bare man ikke bryter noen lover (f.eks bryte privatlivets fred etc). Det er riktignok en del begrensninger for offentlig publisering av bildene. Men for privat bruk skal det meste gå bra. På den andre siden gjelder det nok bare "manuell" fotografering. Automatisk fotografering minner mer om et bærbart overvåkningskamera og da settes en hel rekke andre begrensninger. Man må blant annet skilte med "kameraovervåket område" der man fotograferer. Jeg aner ikke om lovene for overvåkningskamera plutselig blir mildere dersom overvåkningskameraet er mobilt. Så jeg vil bare avslutte med innledningen, godt spørsmål!

Lenke til kommentar

Jeg ser jo fort for meg noen pervoer bruke dette på en måte det kanskje ikke er tiltenkt. Eller kanskje at noen rett og slett glemmer at de har det på (det an jo ikke skrus av så langt jeg forstår) før de drar på trening eller andre steder der folk flest ikke liker å bli filmet. Jeg liker ihvertfall ikke å bli tatt bilde av når jeg dusjer eller skifter...

 

Jeg tror jeg også ville stusset litt om jeg fant ut at personen jeg har snakket med på fest/møte/whatever har tatt 120 bilder av meg den timen vi snakket sammen.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...