Gå til innhold

Anmeldelse: Euro Truck Simulator 2 (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette spillet har sært god støtte for ratt og pedaler. Spiller selv med mitt Logitech G27, og har full manuellgir med 12 gir og clutch. I mine øyne er dette et helt greit spill som leverer det det lover - en lastebilsimulator, men dessverre er det også alt. De første timene er morsomme, men pengene og erfaringspoengene kom i mine øyne litt sakte, og det hele ble litt ensformig. Av en eller annen grunn har også truckene fartssperre på 90 km/t, noe som gjør at du blir ganske skuffa det øyeblikket du har samlet nok penger til å oppgradere motoren bare for å finne ut at det ikke utgjør noen forskjell. Ikke misforstå - jeg likte spillet, og hvis du er litt motorfrelst kan du ha god glede av dette i noen timer :)

 

Som det forrige spillet kommer det nok til å komme en del mods til dette også hvor man for eksempel kan laste ned nye veier, trucker og laster - samt fysikkopdateringer :wee:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Som det forrige spillet kommer det nok til å komme en del mods til dette også hvor man for eksempel kan laste ned nye veier, trucker og laster - samt fysikkopdateringer :wee:

Dumt de ikke gjør mer ut av det fra starten av mht. fysikk.

 

Tankbil på glatt motorvei med en del sløve bilister rundt deg er ganske nervepirrende i virkeligheten. Folk som hele tiden legger seg inn foran deg når du prøver å holde nødvendig avstand... hrrmf!

 

En simulator som klarer å gjengi utfordrende situasjoner noenlunde korrekt ville vært ganske artig (og muligens lærerikt).

Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar

Anbefaler alle å laste ned denne. Første jeg selv bet merke i var at lastebilene var stive som pinner, denne modden gjorde susen.

http://www.ets2-mods...hysics-mod-v1-5

 

Man kan skru av fartssperra i menyen.

 

Det jeg savner er litt mer valgfrihet i hva slags type oppdrag man har i spillet. Det blir fort ensformig med bare å kjøre en plass, huke på tralle, kjøre til en annen plasse og huke av.

Hadde vært gøy å hatt mulighet til å kjøre rundt med tipptralle og kjørt i mellom grustak og anleggsområde eller hatt en bil med en kran på og drevet med småtransport rundt i byen(e)

Endret av Hansien
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

Hvordan var geografi karakterene dine på skolen? Les dette avsnittet på nytt "Spillmiljøet strekker seg fra det sydlige Skottland til det nordlige Italia, og fra vest i Polen til øst i Frankrike." jeg sliter litt med den formuleringen.

Lenke til kommentar

Merker jeg blir litt lei etter hvert. Når man har kjørt 30 timer og fått noen lastebiler etc. blir det ikke noe mer enn bare å kjøre for å få penger til å utvide mer uten å egentlig føle at man får så mye igjen for det.

Bedre (eller i det hele tatt) FFB, bedre/flere lyder og litt finjustering av AI hadde jeg kommet langt med.

Satte meg i min egen bil i dag etter kun å ha kjørt lastebil i ørten timer om dagen en stund og var rimelig ute av det for å si det mildt. Manglet P4 på radioen og rattet var alt for lett (liker litt motstand foran PC'en). I tillegg var det ikke bare å gi bånn gass lenger..... skremmende.

Etter noen flere patcher og mods kommer det nok til å bli enda mer interessant.

Lenke til kommentar

Hvordan var geografi karakterene dine på skolen? Les dette avsnittet på nytt "Spillmiljøet strekker seg fra det sydlige Skottland til det nordlige Italia, og fra vest i Polen til øst i Frankrike." jeg sliter litt med den formuleringen.

Jeg forsøker ikke å påstå at Polen er vest i Europa og at Frankrike er øst i Europa, men at kartet kun tar med landområdet fra de østlige delen av Frankrike og de vestlige delene av Polen.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...