Gå til innhold

Anmeldelse: Assassin's Creed III (PS3)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har aldri skjønt hvorfor 8/10 regnes som middels. Skalaen går jo fra 1 til 10, ikke fra 7 til 10 (eller rettere sagt der alt under 7 er dårlig.)

 

Dette er nok det siste spillet hvor vi spiller Desmond (med mindre de tar en AC3 Brotherhood osv), men det er nok ikke det siste i serien. PSVita har jo for eksempel et AC3 med en helt annen hovedperson. En dame, faktisk. Neste spill i serien blir nok annonsert rimelig kjapt. Kanskje allerede på E3 neste år.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Har alltid likt AC-spillene mer enn anmelderkarakterer typisk skulle tilsi. Syns det er digg å løpe rundt med slik stor frihet og gjøre hva det nå måtte være en liker best. Desmond-delen har alltid vært svak, og det har aldri brydd meg stort; reglene for når disse sekvensene trigges er nokså klare, og man kan stort sett velge selv når man ønsker å få det unnagjort for å drive historien videre.

 

Rent karaktermessig må det et trekk på plass for diverse mangler og mindre godt fungerende elementer i spillet slik anmelder beskriver, men jeg ser for meg at spillopplevelsen blir storslagen like fullt for dem som liker serien. Håper iallfall det. :)

Lenke til kommentar

"og en skuffende sluttsekvens." Er ikke dette blitt ett AC kjennetegn ? :p

 

Må si AC gjør meg litt skuffa over meg selv. Har aldri vært kjempefan av serien (ikke det at det er noe feil med spilla), men har endt med å kjøpe alle sammen allikevel. Og ser ut som om jeg kommer til å gå rett i fella igjen. Ubisoft har bare finni dette perfektet hullet hvert eneste år hvor jeg er "ferdig" med alle de spilla jeg så fram til, og jeg har null interesse for andre spill som kommer ut. Sørens sleipe businessmenn =/

  • Liker 1
Lenke til kommentar

"og en skuffende sluttsekvens." Er ikke dette blitt ett AC kjennetegn ? :pMå si AC gjør meg litt skuffa over meg selv. Har aldri vært kjempefan av serien (ikke det at det er noe feil med spilla), men har endt med å kjøpe alle sammen allikevel. Og ser ut som om jeg kommer til å gå rett i fella igjen. Ubisoft har bare finni dette perfektet hullet hvert eneste år hvor jeg er "ferdig" med alle de spilla jeg så fram til, og jeg har null interesse for andre spill som kommer ut. Sørens sleipe businessmenn =/

 

Ikke mye selvkontroll her, ser jeg...

Lenke til kommentar

Ser ut for at dette spillet får mye 8/10 og der omkring. Neppe helt som Ubisoft håpte på, men kommer nok til å selge som hakka møkk uansett.

Det virker som du går ut i fra at 8/10 er dårlig. 8/10 er en fantastisk score.

Samme hva du synes er nok ikke Ubisoft fornøyde med 8/10. Spillet ligger nå an til 85/100 på Metacritic, og Metacritic har dessverre blitt en slags målestokk på hvor bra et spill er. Ofte finnes det avtaler mellom utgiver og utvikler som innebærer for eksempel at scorer spillet over 90/100 på Metacritic får spillstudioet en ekstra bonus i form av lønn eller goder.

Lenke til kommentar

Problemet, tror jeg, er at spillet kommer til denne generasjons konsoller. Dette er det femte (!) Assassin's Creed-spillet som har kommet til PS360! Uansett hvor flinke utviklerne er, og uansett hvor hardt de jobber, så er det begrenset hvor mye de klarer å få ut av denne samme motoren, på den samme hardwaren.

 

Det samme irriterer med GTA5. Gi F i de gamle, utdaterte konsollene vi har nå, og fokuser på fremtidig teknologi. Vi er alle lei av unreal engine 3 lookalikes, brune farger og pop-ins.

Lenke til kommentar

Ser ut for at dette spillet får mye 8/10 og der omkring. Neppe helt som Ubisoft håpte på, men kommer nok til å selge som hakka møkk uansett.

Det virker som du går ut i fra at 8/10 er dårlig. 8/10 er en fantastisk score.

 

8/10 er høyt opp på skalaen, men det er ikke skalaen i seg selv som bestemmer hva som i praksis oppfattes som en god karakter. Hva som er en bra poengscore defineres til syvende og sist ut fra hva alle andre får, og med så mange spill som scorer 9 og 10, og så få spill som scorer under 8, vil sistnevnte åpenbart ikke vært en veldig bra poengsum satt opp mot konkurransen.

 

Blir det samme som om du skulle ha fått 4 på en norskprøve. Helt klart en god karakter i seg selv, men ikke hvis resten av klassen fikk 5 og 6, da er du plutselig dårligst i klassen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...