Gå til innhold

Her er Philips' mobilstyrte lyspærer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har blandete følelser for slike løsninger, spesielt når de fokuserer kun på én produsent/leverandør.

Jeg liker hjemmeautomasjon (som flere her vet) og synes det et spennende fagfelt med enorme muligheter. Geek-faktoren kan være høy, men høyden kan man selv sette. Derfor synes jeg det er gledelig at slikt blir mer tilgjengelig og flere kan ha det gøy med lys! :)

 

Men jeg er redd for at dette medfører at enda et interesseområde jeg har som blir "ødelagt" av en haug med hipstere og tilsvarende som plutselig "gjør alt det fancy som du gjør". Og hvis de ikke kan "så er det ikke nødvendig". Så hvorfor skal man tenke videre og investere i dyrere programmer og utstyr, når man "kan gjøre alt" fra en iPad? :hm:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg sitter her å kaster lommeboka mi på skjermen. men ingenting skjer...

 

Dette var kult. Dette vil jeg ha!

Personlig er jeg glad i dimmere og å "set the mood" er behagelig å gjøre alt etter hvilket humør eller form man er i. Og hvis jeg da kan gjøre dette fra sofaen/senga/stolen/wherever og attpåtil lage profiler, grupper som både er med og uten timer så er jeg solgt.

 

Prøver å kaste lommeboka mi på skjermen en gang til..

Lenke til kommentar

""Philips påstår at disse pærene skal vare i 15 år eller 15.000 timer"15000 timer er 2 år med aktivt bruk utenom nattestid.Det er 2:15 av den tiden som blir oppgitt......Svindel og bedrag!!

Edit:

90.000 timer. Da snakker vi holbarhet i 15 år.

365 dager per år. 16 timer per dag (ut fra 8 timer per dag uten lys som om natta)

Lenke til kommentar

Jeg sitter her å kaster lommeboka mi på skjermen. men ingenting skjer...

 

Dette var kult. Dette vil jeg ha!

Personlig er jeg glad i dimmere og å "set the mood" er behagelig å gjøre alt etter hvilket humør eller form man er i. Og hvis jeg da kan gjøre dette fra sofaen/senga/stolen/wherever og attpåtil lage profiler, grupper som både er med og uten timer så er jeg solgt.

 

Prøver å kaste lommeboka mi på skjermen en gang til..

Du trenger ikke kaste lommeboka til på Philips. Det finnes andre like produkter som kan og vil gjøre det samme. Kickstarter-prosjektet LiFX er nevnt, og det finnes flere varianter.

 

Les litt mer om hjemmeautomasjon (her er et ypperlig sted å begynne), så skal vi alltid klare å få bort innholdet i lommeboka di. ;)

Lenke til kommentar
Jeg sitter her å kaster lommeboka mi på skjermen. men ingenting skjer...Dette var kult. Dette vil jeg ha!Personlig er jeg glad i dimmere og å "set the mood" er behagelig å gjøre alt etter hvilket humør eller form man er i. Og hvis jeg da kan gjøre dette fra sofaen/senga/stolen/wherever og attpåtil lage profiler, grupper som både er med og uten timer så er jeg solgt.Prøver å kaste lommeboka mi på skjermen en gang til..
Du trenger ikke kaste lommeboka til på Philips. Det finnes andre like produkter som kan og vil gjøre det samme. Kickstarter-prosjektet LiFX er nevnt, og det finnes flere varianter.Les litt mer om hjemmeautomasjon (her er et ypperlig sted å begynne), så skal vi alltid klare å få bort innholdet i lommeboka di. ;)

 

hehe. Det er ikke det at jeg ikke liker å gjøre ting selv, til min frues store frustrasjon over "duppeditter og dingser", som hu kaller det, som ligger her og der i huset.

For min del så går det i stor grad ut på at jo eldre jeg har blitt jo mindre tid har jeg til å driver å fikle med slike ting selv. Og når man attpå har en toåring i hus som krever sitt så er det godt å bare kunne kaste seg ned på soffan på kvelden.

 

Jeg har forsåvidt helt klart planer om å smitte poden med "duppeditter og dingse"-galskapen min ;)

Lenke til kommentar

For min del så går det i stor grad ut på at jo eldre jeg har blitt jo mindre tid har jeg til å driver å fikle med slike ting selv. Og når man attpå har en toåring i hus som krever sitt så er det godt å bare kunne kaste seg ned på soffan på kvelden.

 

Jeg har forsåvidt helt klart planer om å smitte poden med "duppeditter og dingse"-galskapen min ;)

Jeg er i nøyaktig samme situasjon, om kanskje 4-5 måneder bak. Familie-livet er festlig, men som du sier får man mindre tid til gadgets.

 

På den annen side er jeg av oppfatningen at en gadget kan ikke bare være interessant i seg selv, den må også gjøre livet mitt enklere (eller mer underholdende) på en eller annen måte. Lysstyring og annen hjemmeautomasjon er noe du fort blir vandt til. Når du har satt det opp skikkelig og det bare fungerer, så kan det være utrolig praktisk. Men det fordrer at du styrer litt mer enn et par trådløse lyspærer.

 

 

Tror min datter allerede er litt for mye fascinert av gadgets. Som de fleste småbarn er jo mobiltelefoner utrolig festlig. Når hun blir gammel nok skal hun få sin egen RGB-led strip på rommet sitt samt en touch skjerm. Så kan hun selv bestemme fargen i taket (vegger og tak er hvitt). Har på følelsen av at det slår an, mine RGB LED tester har iallfall trollbundet henne så langt... ;)

Lenke til kommentar

""Philips påstår at disse pærene skal vare i 15 år eller 15.000 timer"

15000 timer er 2 år med aktivt bruk utenom nattestid.

Det er 2:15 av den tiden som blir oppgitt......

Svindel og bedrag!!

 

Øh, jeg vet ikke hva din matte sier deg, men det går 17520 timer på 2 år (730 dager a 24 timer). Da lurer jeg litt på hvor lenge du bruker lyspærene dine. På jobben min som er åpen i underkant av 10 timer så blir det 3650 timer på et år (og selv der skrur vi av lyset i rom vi ikke bruker). Jeg har ingen lyspærer som står på så lenge hjemme. I snitt bruker jeg en lampe i 2-5 timer av døgnet. Det blir i verste fall 1825 timer på ett år. Det blir en levetid på minimum 8 år for en pære som varer i 15000 timer.

 

*redigert*

Når vi tar med i beregningen at det egentlig dreier seg om 90000 timer så skulle jeg greie å ha flere slike pærer i over 20 år uten å måtte skifte.

 

Jeg tar med at det er få, om noen, her i verden som har et like idiotisk nonchalant forhold til strømsparing som nordmenn. 8 timer bruk av en lyspære privat er rett og slett unødvendig

Endret av ancient_scars
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...