Gå til innhold

Øysteins gitarskule, del 5 (PC, PS3, X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er helt noob når det gjelder gitar og bass, men vurderer sterkt å kjøpe den pakken her: http://www.sound1.com/portal/asp/produktdetalj1.asp?Produkt_ID=6341

 

Er det et ok kjøp eller fullstendig skivebom ? Har ikke peiling på gitar, og merker så dersom noen mener dette er et dårlig kjøp setter jeg pris på tilbakemelding.

 

Forøvrig, tommel opp for en god blogg Øystein.

Lenke til kommentar

Prisen på den pakken var jo helt grei. Men min egen erfaring med Squier-gitarer er at de er ganske dårlige, til og med sammenlignet med andre billig-gitarer.

 

Hadde jeg vært deg hadde jeg prøvd å få tak i en Ibanez, eller en billig Epiphone. (Gibsons billigmerke). Vanvittig mye bedre lyd i disse synes jeg, og Ibanez-gitarer er også generelt svært lettspilte.

Lenke til kommentar

Til 2700,- kan du få ganske mye bedre hvis du kjøper brukt.

 

Epiphone er ikke bedre enn Squier eller omvendt. Det er omtrent likt og de finnes i flere prisgrupper, og man får som regel det man betaler for.

 

Gitaren trådstarter linker til er ikke en veldig bra gitar, og er kanskje tungspillt, noe som ikke er bra for en nybegynner. Kjøp heller en brukt gitar til den prisen, eventuelt også en brukt forsterker, men det kan du sikkert også vente litt med til du har lært litt.

Lenke til kommentar

Epiphone er ikke bedre enn Squier eller omvendt. Det er omtrent likt og de finnes i flere prisgrupper, og man får som regel det man betaler for.

 

Hmm, dette var jo en litt rar formulering. Du burde i alle fall begrunne det nøyere.

Jeg har eid en Squier Stratocaster, og testet flere. Jeg synes de var dritt på alle måter, og egentlig ikke verd prisen. Elendig lyd helt uten sustain, og tungspilt. Hvis du sammenligner den med en skikkelig Fender Stratocaster er det en helt annen verden.

 

På den annen side eier jeg nå en Gibson SG, og har spilt masse på diverse Epiphones. Utenom strengene så følger med så er ikke forskjellen så veldig stor mellom ekte Gibson og Epiphone. (Ikke for nybegynnere i det minste)

 

Men den beste anbefalingen er å teste ut gitarene selv.

Endret av Jakoozie
Lenke til kommentar

Jeg er ikke enig. Squier er vel et av de bedre billigmerkene. Epiphone har forferdelig mye søppelgitarer. Det har forsåvidt Squier og, men jeg ville mye heller eid en Squier. Når det er sagt er dette jo to av de bedre billigmerkene. Hold deg unna Morgan, Louder og andre småmerker som ingen har hørt om...

Lenke til kommentar

Epiphone er ikke bedre enn Squier eller omvendt. Det er omtrent likt og de finnes i flere prisgrupper, og man får som regel det man betaler for.

 

Hmm, dette var jo en litt rar formulering. Du burde i alle fall begrunne det nøyere.

Jeg har eid en Squier Stratocaster, og testet flere. Jeg synes de var dritt på alle måter, og egentlig ikke verd prisen. Elendig lyd helt uten sustain, og tungspilt. Hvis du sammenligner den med en skikkelig Fender Stratocaster er det en helt annen verden.

 

På den annen side eier jeg nå en Gibson SG, og har spilt masse på diverse Epiphones. Utenom strengene så følger med så er ikke forskjellen så veldig stor mellom ekte Gibson og Epiphone. (Ikke for nybegynnere i det minste)

 

Men den beste anbefalingen er å teste ut gitarene selv.

 

Det finnes forskjellige Squier Strats, i flere prisklasser, samme med Epiphone. Det at du foretrekker Gibson/Epi, kommer av at de er veldig forskjellige. kortere hals på Gibson/Epi, vinkel på hals i forhold til kropp, tykkelse på halsen. Dette er preferanser, og det betyr ikke at gitaren er dårlig av den grunn. Jeg foretrekker selv Gibson.

 

Et godt setup er veldig viktig. Spesielt for nybegynnere. En tungspilt gitar kan få mange til å gi opp før man kommer over den første kneika.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...