Gå til innhold

Microsoft: - Vi har ingen plan B


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg anser meg selv som lite konservativ, selv om jeg "drar på årene", og følger kanskje bedre med enn de fleste.

Jeg har gjort endel erfaringer fra opp igjennom tidene, fra "før windows", innom alle Windows versjonene, og nå opp til og med Windows 7.

Dette har lært meg, på den harde og brutale måten, at når MS leverer et "nytt" Windows, som i tillegg er en hybrid, så blir konsekvensen fort et år (eller flere) med mye trøbbel og frustrasjon.

Smaken er som baken, riktig nok, men Win7 fungerer veldig bra, og da ta sjansen på å gå videre til Win8 kommer jeg ikke til å gjøre "på det nuværende tidspunkt".

Jeg venter til Win 9 dersom det ikke blir noen revolusjonerende endringer i Win8.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Holder på å innstalere windows 8, men vil ikke anbefale installasjons assistant ettersom den inneholder mange bus og har mange mangler, abefaler BARE CLEAN INSTALL ;)

Upgrade Assistant er nok ganske dum ja. Lasta ned for å se hvordan den fungerte (har ikke planer om å kjøre Windows 8 per nå), og den skjønner jo ikke at jeg som kjører SSD ikke har users på C-disken. Merkelig at MS ikke har tenkt på dette.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har kjørt Windows 8 siden det ble sluppet ut på MSDNAA for en god stund siden og jeg kjenner at jeg unngår Metro så mye som mulig. Ikke fordi det er uvant eller nytt, men fordi det er utrolig tregt. Å starte opp "Weather" eller "Mail" tar alt for lang tid, og siden det starter opp i fullskjerm blir det ekstra merkbart. Problemet, slik jeg ser det, er at mus+tastatur fortsatt er den mest effektive og presise måten å styre en datamaskin på, og da er det uheldig med et grensesnitt som ikke er beregnet primært på dette.

 

Fikk leke litt med Microsoft Surface i går og der ser jeg at Metro-grensesnittet hører hjemme. Jeg fikk også tafse litt på datamaskiner med berøringskjerm, og igjen faller jeg tilbake på at mus+tastatur er det mest effektive og dermed ble det veldig unaturlig og klønete å strekke meg fremover for å ta på skjermen. Flekkete ble den også.

 

Nei, jeg forblir på Linux og OSX gitt.

Lenke til kommentar

Jeg kan ikke se noe som frister med 8 hvis man ikke har berøringsskjerm og ikke bruker maskina til jobb. Bruker startknappen svært ofte for å søke etter dokumenter i hurtigsøkfeltet, men antar metro har en tilsvarende funksjon.

 

Den nye start-skjermen fungerer faktisk veldig bra til søking og finner ting umiddelbart. Man kan også søke direkte inne i metroapps som har søkefunksjoner (eks. nummersøk).

Lenke til kommentar

Jeg synes at teknologidirektør Børge Hansen burde holde seg for god til å lyve om konkurrentene, som når han kommer med følgende påstand:

Han mener også at tallene til Apple er usaklig høye, og egentlig ikke representative for hva du vil finne i applikasjonsbutikken:

– I App Store ligger det omtrent 400 000 apper som aldri har blitt lastet ned. Det er viktig for oss å få de applikasjonene som folk vil bruke, forteller Hansen.

 

Det er en løgn. Faktum er at 90% av de 700.000 appene i App Store blir lastet ned hver måned.

http://thenextweb.com/apple/2012/09/12/apples-cook-90-700k-apps-app-store-downloaded-every-month/

Lenke til kommentar

Vurdert å bytte fra Win7, men er ikke veldig fristende med et tablet os på maskinene her. Ser ikke poenget med metro så lenge man ikke har touch skjerm. Slide-to-unlock start skjerm er jo helt tullete på en laptop.

 

Regner med at jeg hopper over win8 akkurat som jeg hoppet over vista.

 

Kan man skru av metro i sin helhet og få os'et til å se ut som win7?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...