Gå til innhold

Nikon med nytt speilløst kamera


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Spesifikasjonene under ved prisguide skremmer i alle fall meg til ikke å kjøpe det. Blir litt stort med kamera som er 109 cm bredt, 82 cm høyt og 46 cm dypt (godt det ikke står noe om vekt :) )

Pressekonferanse-gutta var glade når Nikon-trucken kom for å hente alt utstyret - for å si det sånn. ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det ser ut som et stort skritt i riktig retning for meg, bort med det nesten helt glatte kamerahuset og inn med grep og bedre modusratt. 14MP er nok også mer salgbart enn 10, men hvis jeg har forstått det riktig kan Nikons vanlige blitser forsatt ikke brukes. Klumpen på toppen er sikkert fin for å få plass til innebygd blits og søker, men akkurat der likte jeg V1-designet bedre.

 

Edit: Div feilrettinger

Endret av seriksen
Lenke til kommentar

Hvis Nikon virkelig hadde villet, så hadde de fint kunnet lage et ganske kompakt kamera i størrelse med Leica M/Fuji X, men etter min mening så tør de ikke.

 

De hadde antagelig tatt livet av egne serier med kamera hvis de hadde laget et skikkelig godt kompaktkamera med DX/FX sensor. Så det et kanskje forretningsmessig smart, men jeg skulle så gjerne sett at de virkelig hadde baller nok til å satse skikkelig.

 

Så etter mange år med Nikon har det nå blitt Fuji på meg. En X100, en ordentlig nyforelskelse...:-)

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg vet ikke hva jeg skal mene om dette nye kameraet - likte V1 designet bedre. Men dette er nok mer praktisk.

 

Jeg er ikke sikker på om 1 serien vil overleve; det vil tiden vise.

 

Så etter mange år med Nikon har det nå blitt Fuji på meg. En X100, en ordentlig nyforelskelse...:-)

Og om et halv år, X Pro 1 eller X E-1?

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke hva jeg skal mene om dette nye kameraet - likte V1 designet bedre. Men dette er nok mer praktisk.

 

Jeg er ikke sikker på om 1 serien vil overleve; det vil tiden vise.

 

Så etter mange år med Nikon har det nå blitt Fuji på meg. En X100, en ordentlig nyforelskelse...:-)

Og om et halv år, X Pro 1 eller X E-1?

 

Nei. Nå har jeg X100 til hverdagsfoto og Nikon D7000 til de gangene jeg trenger andre brennvidder. Så jeg skal ha kurert kjøpetrollet for en stund fremover...

 

 

(...trur eg...)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...