Gå til innhold

Asus' første Windows RT-nettbrett


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvor leser du at dette "liksom skal være en laptop"?

 

Selv ser jeg klart og tydelig at det er snakk om et nettbrett med mulighet for en tastatur-dock. På samme måte som Asus' Transformer-serie.

 

 

Jeg har lenge ventet på noe som passer mitt behov innenfor den bærbare verdenen, og denne ser ut til å treffe ganske godt mine behov.

Kanskje denne havner i handlekurven i løpet av året.

 

 

-Deluze

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Latterig pris. Det skal liksom også være en laptop, men det er det jo ikke siden den har RT.

tøv. den har office, usb, filutforsker og potensialet for at halve softwareverden peker visual studio byggekjeden sin imot RT - usannsynlig at næringslivet ikke vil springe etter dette. kommer til å knuse android. spørsmålet er om forretningsbrukerne er mange nok til å rokke litt ved det innholdskonsumentene har valgt; ipad.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg forstår ikke dette. Hvordan klarer Apple å presse inn en langt bedre skjerm og dobbelt så mange watt-timer i sine iPads som det Asus lanserer her? Er dette et halvhjertet forsøk fra Asus sin side, eller har de ansatt en trollmann hos Apple som gir dem en urettmessig fordel?

 

Jeg har vanskelig for å akseptere at jeg skal betale en så stiv pris for et hardwaremessig underlegent nettbrett. Dette gjelder forøvrig alle nettbrett med Windows RT som har blitt lansert så langt.

 

EDIT: Det var ikke meningen at dette innlegget skulle bli så sytete; det er genuint spørsmål. Er det noen som kan forklare hvorfor det ikke har blitt lansert konkuransedyktige nettbrett med WRT enda?

Endret av LordErik
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fordi Windows RT og 8 ikke lanseres før på fredag?

 

Jeg mener ikke "hvorfor jeg ikke ser dem i butikken", men hvorfor ingen av de kommende nettbrettene med WRT er bedre enn hva de er. Hvorfor planlegger Asus å servere oss en tablet med dårligere specs enn Asus Transformer Infinity, når nevnte tablet har vært på markedet i snart et halvt år?

Lenke til kommentar

Jeg forstår ikke dette. Hvordan klarer Apple å presse inn en langt bedre skjerm og dobbelt så mange watt-timer i sine iPads som det Asus lanserer her? Er dette et halvhjertet forsøk fra Asus sin side, eller har de ansatt en trollmann hos Apple som gir dem en urettmessig fordel?Jeg har vanskelig for å akseptere at jeg skal betale en så stiv pris for et hardwaremessig underlegent nettbrett. Dette gjelder forøvrig alle nettbrett med Windows RT som har blitt lansert så langt.EDIT: Det var ikke meningen at dette innlegget skulle bli så sytete; det er genuint spørsmål. Er det noen som kan forklare hvorfor det ikke har blitt lansert konkuransedyktige nettbrett med WRT enda?

 

https://prisguiden.no/produkt/asus-transformer-pad-infinity-tf700-32gb-wi-fi-155989

 

en 32 GB infinity pad med wi-Fi koster 3770. Den er og bedre, f eks med full-HD. Så nedgradering av et eksisterende brett, i tilegg til å sette opp prisen. Første gang jeg har sett latterlig høy pris fra asus og at de lanserer et brett som ikke kan konkurrere med de beste.

 

Eneste grunnen til at jeg ville valgt iPad over infinity pad er vel at så mange klager på masse feil i programvaren på Infinty pad og selv om jeg liker transformer ideen og android mye bedre så vil jeg ikke ha masse feil.

 

Det som blir spennende er å se om ryktene om det topspekkede nexus 10" brettet lagd av samsung stemmer. For det så riktig bra ut, og google og samsung tester og perfeksjonerer programvaren veldig mye.

Lenke til kommentar

<snip>

Det som blir spennende er å se om ryktene om det topspekkede nexus 10" brettet lagd av samsung stemmer. For det så riktig bra ut, og google og samsung tester og perfeksjonerer programvaren veldig mye.

 

Nexus 10 er dessverre ingen god erstatning for de av oss som ønsker en tablet med Windows. Skulle gjerne ha sett at Samsung lagde en versjon med Windows på også, men jeg er usikker på om man kan kjøre 19:10 med WRT(?).

Lenke til kommentar

 

http://www.prisguide...gb-wi-fi-155989

 

en 32 GB infinity pad med wi-Fi koster 3770. Den er og bedre, f eks med full-HD. Så nedgradering av et eksisterende brett, i tilegg til å sette opp prisen. Første gang jeg har sett latterlig høy pris fra asus og at de lanserer et brett som ikke kan konkurrere med de beste.

 

Eneste grunnen til at jeg ville valgt iPad over infinity pad er vel at så mange klager på masse feil i programvaren på Infinty pad og selv om jeg liker transformer ideen og android mye bedre så vil jeg ikke ha masse feil.

 

Det som blir spennende er å se om ryktene om det topspekkede nexus 10" brettet lagd av samsung stemmer. For det så riktig bra ut, og google og samsung tester og perfeksjonerer programvaren veldig mye.

Det er riktig at den har bedre skjerm, men VivoTab har dobbelt av minne (2GB) og dobbelt lagringsminne (64GB). Den har også Bluetooth 4.0 og NFC. VivoTab er og 73g lettere enn Transformer Pad, noe som har betydning når det er snakk om tablets ;)
Lenke til kommentar

Det er riktig at den har bedre skjerm, men VivoTab har dobbelt av minne (2GB) og dobbelt lagringsminne (64GB). Den har også Bluetooth 4.0 og NFC. VivoTab er og 73g lettere enn Transformer Pad, noe som har betydning når det er snakk om tablets ;)

 

Noe som ville ha vært en helt fair oppgradering etter et halvt års tid, syntes du ikke? I stedet får vi tingene du nevner på bekostning av skjerm og batteritid, og til en relativt høy pris. :nei:

Lenke til kommentar

Det er riktig at den har bedre skjerm, men VivoTab har dobbelt av minne (2GB) og dobbelt lagringsminne (64GB). Den har også Bluetooth 4.0 og NFC. VivoTab er og 73g lettere enn Transformer Pad, noe som har betydning når det er snakk om tablets ;)

 

Noe som ville ha vært en helt fair oppgradering etter et halvt års tid, syntes du ikke? I stedet får vi tingene du nevner på bekostning av skjerm og batteritid, og til en relativt høy pris. :nei:

Altså lagringsminne oppgradering er alltid priset høyt. Det er med andre ord standard å legge på 100 dollar når man dobler mengden. Det andre vi har som dytter prisen også opp er Office RT 2013 som har en ca verdi på 1000 kr, Office RT tilsvarer en Office Home 2010 lisens som inneholder Word, Excel, PowerPoint og OneNote.

Lenke til kommentar

Altså lagringsminne oppgradering er alltid priset høyt. Det er med andre ord standard å legge på 100 dollar når man dobler mengden. Det andre vi har som dytter prisen også opp er Office RT 2013 som har en ca verdi på 1000 kr, Office RT tilsvarer en Office Home 2010 lisens som inneholder Word, Excel, PowerPoint og OneNote.

 

Hm, det kan godt være er forklaringen på det hele. Men en skulle tro at de heller lot brukerne kjøpe Office RT gjennom Windows store, og kuttet 1000 kr av prisen på nettbrettet, dersom det er snakk om en så betydelig sum. Alternativet er at man får a) hardwaremessig dårligere nettbrett til samme pris som high-end produktene med iOS/Android på, eller b) konkuransedyktige high-end nettbrett til en utradisjonelt høy pris.

 

Så langt kan det virke som om det er førstnevnte som skjer. Man kan kanskje argumentere at versjonene med Windows 8 Pro faller under sistnevnte alternativt, men jeg er usikker på om jeg skal sammenligne disse utgavene med andre nettbrett, eller om det blir som PCer å regne.

Lenke til kommentar

Ser flere her diskuterer forholdet HW og pris, og spesielt oppløsning på skjerm osv.

 

Det kan så klart være mange forklaringer, men en av de kan være at markedet er rykende ferskt. Dette kan slå ut på flere måter, og kanskje flere av disse samtidig.

 

Men det første vi kan konkludere med som apple har, men ikke asus har akkurat nå, er et garantert salg i veldig høye volum. De kan altså sette igang en større masseproduksjon av dyr HW uten nevneverdig risiko for sviktende salg. Dette gir dem billigere produksjon, samt at de kan opperere med mindre fortjenestesmarginer per enhet.

 

Men som jeg skrev, dette er et nytt marked, og produsentene vil først prøve seg fram i dette markedet. Hvem blir primærmålgruppen? Hva er deres krav? Hvor viktig er en skjerm med meget høy oppløsning, og skal det prioriteres forran noe annet, osv. Batteriet er "halvparten så krafig" som på iPad, men du får med to slik at totalen blir høyere. Videre gir halve batteriet av iPad bare en time kortere bruk, hvilket er et godt tegn for detbsom måtte komme. Totalt ser vi tross alt på 16 mot 10 timer om vi tar med docken. Det kan altså være et designvalg for å gjøre selve brettet slanjere og lettere.

 

Videre er dette lanseringspriser av nye enheter, ikke oppgradering av gamle. Vi ser ofte en høyere pris når nye produkter treffer markedet, for så og reguleres. Vi skal heller ikke se bort i fra at kvassere modeller lanseres når W RT er på markedet, hvilket vil presse prisene ytterligere.

 

Strengt tatt blir det litt fiktivt å diskutere i pris og spesifiksjoner i detalj før produktene har satt et par fotavtrykk og konkurransen slår inn.

Lenke til kommentar

Vist PC-produsentene forsetter å spy ut Windows 8 nettbrett til slike absurde! priser så ligger de tynt-an i forhold til Microsoft Surface som har et betraktelig lavere pris nivå!.

 

Vist ikke PC-produsentene senker prisene betraktelig! på Windows 8 nettbrett, Så ligger de jævlig tynt-an. :realmad: :realmad:

Denne kjører Windows RT ikke Windows 8. Men hvilket prissikte så du for deg?

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...