Gå til innhold

Overrasket med å lansere to nye iPad-er


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Personlig er jeg ikke noe spesielt glad i Metalrammer , det blir fort kalt om vinteren og jeg føler at andre materialer kanskje er mer egnet om de kan ta imot litt av støyten om en enhet faller ned på gulvet.

 

Ellers så ser jeg ikke helt forskjellen fra forrige utgave med ipad bortifra noen endringer i maskinvaren, har den noe nye finesser i programvaren eller har den blitt mer brukervennlig på noen måte?

Lenke til kommentar

Ellers så ser jeg ikke helt forskjellen fra forrige utgave med ipad bortifra noen endringer i maskinvaren, har den noe nye finesser i programvaren eller har den blitt mer brukervennlig på noen måte?

 

A5X til A6X, Lightning-kontakt og muligens støtte for LTE i Norge. Ellers ingen endringer.

Lenke til kommentar
Ellers så ser jeg ikke helt forskjellen fra forrige utgave med ipad bortifra noen endringer i maskinvaren, har den noe nye finesser i programvaren eller har den blitt mer brukervennlig på noen måte?
A5X til A6X, Lightning-kontakt og muligens støtte for LTE i Norge. Ellers ingen endringer.

 

Ta frem spenolen, nå melkes det kraftig ;)

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981734

Når skal apple lansere noe nytt som er bedre en konkurentene?, det hjelper ikke å si at noe er bedre om det ikke er sant. Telefoner som helt klart er bedre enn iPhone 5; Samsung Galaxy S3, Samsung Galaxy Note 2, HTC One X(+), LG Optimus G, LG Optimus 4X HD, Nokia Lumia 920, HTC Windows Phone 8X, HTC One S, Samsung Galaxy S2. Tabletter bedre enn iPad (mini); ASUS Transformer Pad Ifinity, ASUS Google Nexus 7, Samsung Galaxy Note 10.1, Microsoft Surface RT/Pro, Samsung ATIV Tab o.s.v. Programvare bedre enn iOS; Android Jelly Bean, Windows Phone 8, Windows 8 (RT) og for sin tid forfedrene til disse telefonene/tablettene/programvarene mot Apple.

Lenke til kommentar
Ellers så ser jeg ikke helt forskjellen fra forrige utgave med ipad bortifra noen endringer i maskinvaren, har den noe nye finesser i programvaren eller har den blitt mer brukervennlig på noen måte?
A5X til A6X, Lightning-kontakt og muligens støtte for LTE i Norge. Ellers ingen endringer.

 

Ta frem spenolen, nå melkes det kraftig ;)

 

Stemmer det, det hadde vært bedre om de ventet med denne oppgraderingen til mars slik de pleier ...

Lenke til kommentar

Hurra... :hm:Synes det var en direkte kjedelig lansering, jeg. :huh:

 

Det som er så kjedelig, er at iPad Mini drar all oppmerksomheten. Og iPad mini er da bare tull. Den kommer til å ta all salg av tablets på den størrelsen, men vanlig iPad er da mye kulere. Ingen bryr seg om den nye iMac. Selv ser jeg ikke hvordan de har klart å presse alt det inni en så tynn maskin.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Når skal apple lansere noe nytt som er bedre en konkurentene?, det hjelper ikke å si at noe er bedre om det ikke er sant. Telefoner som helt klart er bedre enn iPhone 5; Samsung Galaxy S3, Samsung Galaxy Note 2, HTC One X(+), LG Optimus G, LG Optimus 4X HD, Nokia Lumia 920, HTC Windows Phone 8X, HTC One S, Samsung Galaxy S2. Tabletter bedre enn iPad (mini); ASUS Transformer Pad Ifinity, ASUS Google Nexus 7, Samsung Galaxy Note 10.1, Microsoft Surface RT/Pro, Samsung ATIV Tab o.s.v. Programvare bedre enn iOS; Android Jelly Bean, Windows Phone 8, Windows 8 (RT) og for sin tid forfedrene til disse telefonene/tablettene/programvarene mot Apple.

 

Uenig. Flere av disse er definitiv betre enn iPhone 5, MRN mobiler som s2, wp8 mobilene er utrolig mye dårligere enn iPhone 5, selv om de kanskje gir mer flr pengene. Slik er det også med padene. Flere av de du nevnte er svakere. Er personlig langt fra apple fanboy...

 

Sendt fra Note 2! ;-)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Vet ikke helt hva jeg skal si om iPad Mini. Apple som er så på med Retina her og Retina der så gir de en 7.9" tablet med så elendig oppløsning. Hyklere hele gjengen borte hos apple, der de skryter på seg at det de allerede har er perfekt, osv. Ingen kan påstå at det er noe bra med iPad Mini.

Enkelt: Om 6-12 måneder kan de lansere en ny med 50% høyre oppløsning og selge den samme dingsen på nytt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981734
Når skal apple lansere noe nytt som er bedre en konkurentene?, det hjelper ikke å si at noe er bedre om det ikke er sant. Telefoner som helt klart er bedre enn iPhone 5; Samsung Galaxy S3, Samsung Galaxy Note 2, HTC One X(+), LG Optimus G, LG Optimus 4X HD, Nokia Lumia 920, HTC Windows Phone 8X, HTC One S, Samsung Galaxy S2. Tabletter bedre enn iPad (mini); ASUS Transformer Pad Ifinity, ASUS Google Nexus 7, Samsung Galaxy Note 10.1, Microsoft Surface RT/Pro, Samsung ATIV Tab o.s.v. Programvare bedre enn iOS; Android Jelly Bean, Windows Phone 8, Windows 8 (RT) og for sin tid forfedrene til disse telefonene/tablettene/programvarene mot Apple.
Uenig. Flere av disse er definitiv betre enn iPhone 5, MRN mobiler som s2, wp8 mobilene er utrolig mye dårligere enn iPhone 5, selv om de kanskje gir mer flr pengene. Slik er det også med padene. Flere av de du nevnte er svakere. Er personlig langt fra apple fanboy...Sendt fra Note 2! ;-)

 

For å si det slik har Samsung Galaxy S2, og alle nettbrettene jeg nevnte bedre eller like spesifikassjoner sammenlikned med alle Apple produktene og OSene er bedre, friere og/eller rett og slett kulere

Lenke til kommentar

Vet ikke helt hva jeg skal si om iPad Mini. Apple som er så på med Retina her og Retina der så gir de en 7.9" tablet med så elendig oppløsning. Hyklere hele gjengen borte hos apple, der de skryter på seg at det de allerede har er perfekt, osv. Ingen kan påstå at det er noe bra med iPad Mini.

iPad mini har samme oppløsning som iPad 1 og iPad 2.

Det som er smart med det er at alle apper fungerer uten noen form for skalering. Dette gjør jobben mye greiere for utviklere, pluss bedre opplevelse for alle brukere siden man kan installere og bruke apper fra dag 1 uten å måtte vente på at utviklerne må oppdatere appene sine.

 

Slik jeg ser det, så hadde Apple kun to andre alternativer:

1) Kjøre samme oppløsning som retina-iPad. Dette hadde garantert satt retina-iPad i skyggen av iPad-mini, noe som ikke er særlig smart ut i fra et markedsføringsståsted.

 

2) Mellomting mellom iPad 1/2- og iPad 3/4-oppløsning.

Dette hadde bare vært dumt, siden det hadde skapt mye mer arbeid (spørs selvfølgelig på hvilken type app det er snakk om) for utviklere. Er det noe iOS ikke trenger nå, så er det ENDA mer fragmentering.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

For å si det slik har Samsung Galaxy S2, og alle nettbrettene jeg nevnte bedre eller like spesifikassjoner sammenlikned med alle Apple produktene og OSene er bedre, friere og/eller rett og slett kulere

Noen liker mora, og andre liker dattera. Noen liker iOS, noen liker Android. Noen liker svær skjerm, andre liker mindre skjerm. Noen vil ha frihet under ansvar, mens andre vil ha funksjonelle begrensninger. Så enkelt er det.

 

Og var det ikke en dommer som uttalte at iPad var mye kulere enn Galaxy Tab i en av de mange rettsakene mellom Samsung og Apple? ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Fin pris på ipad mini, 2500 kr, ikke gale, er jo nesten det nexus 7 koster, men med halvparten så lite lagringsplass!

 

samt den har de beste applikasjonene

 

Vet ikke helt hva jeg skal si om iPad Mini. Apple som er så på med Retina her og Retina der så gir de en 7.9" tablet med så elendig oppløsning. Hyklere hele gjengen borte hos apple, der de skryter på seg at det de allerede har er perfekt, osv. Ingen kan påstå at det er noe bra med iPad Mini.

Enkelt: Om 6-12 måneder kan de lansere en ny med 50% høyre oppløsning og selge den samme dingsen på nytt.

Veldig ulikt det konkurrentene gjør ikke sant? Oh wait. Forskjellen er vel at samsung kommer med en ny tab hver 3 måned

  • Liker 3
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...