Gå til innhold

LG bekrefter Nexus-mobil


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

8 eller 16 GB internminne og ingen SDkort slot.Trist.

 

Minnet er vel den dyreste enkeltkomponenten når størrelsene er 32GB og oppover, pluss at streaming er på vei inn uansett. Liten vits i å inkludere mer enn 16GB. Minnekortmulighet derimot, burde være på plass for de som har mye lokal media.

Endret av Khaffner
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Minne koster ikke så mye, selv om Apple sin 16 GB koster 5200 og 64 GB koster vel nesten 7000? koster ikke minne så mye.

 

Jeg kan gå i butikken og kjøpe et 64GB kort til min S3 for 400 kr....

 

Det er og veldig praktisk, bortsett fra at du åpenbart kan ta det ut flytte det, bruke det i flere enheter så har du muligheten for å kjøpe den billigste modellen som har nok minne for 90% av forbrukerne (tror det var tallet fra en undersøkelse jeg så her) og får du for lite kan du bare gå i butikken og kjøpe et billig minnekort.

 

Der gikk plutselig din 16 GB S3 over til en 80 GB S3. Kjøper du 64 GB s3 og har minnekort får du 128 GB minne. Akkurat som ganske vanlige SSD disker i ultrabooks.

Lenke til kommentar

Du har forresten rett med at veldig mange har mange av filene i nettskyen, men det trenger ikke å utelukke hverandre. Noen foretrekker å ha det lokalt, eller har ikke tilgang til nett overalt der de trenger det, og noen foretrekker nettsky og har nett overalt.

 

Derfor git og Samsung 50GB på Dropbox. Dvs, internt minne, støtte for minnekort og stor plass gratis i nettskyen. Altså noe som passer for alle.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
8 eller 16 GB internminne og ingen SDkort slot.Trist.
Minnet er vel den dyreste enkeltkomponenten når størrelsene er 32GB og oppover, pluss at streaming er på vei inn uansett. Liten vits i å inkludere mer enn 16GB. Minnekortmulighet derimot, burde være på plass for de som har mye lokal media.

 

Jaha? Hva med de som liker å flashe roms? Ligger en god del backup på min som alene tar 5gb. Samt at jeg laster ned endel serier og emulatorer og roms liggende inne. Fyller seg lett opp

Lenke til kommentar

Jeg har en liten observasjon som egentlig har gått over flere år. Stadig færre teaster gjør at fronten får stadig færre "hull" der støv og vann kan snike seg inn. Jo mer berøringsfølsomhet man satser på jo tettere blir telefonene. Problemet med telefoner som knapt tåler utendørs bruk løser seg delvis av seg selv.

 

Om jeg skulle flisespikke på noe med tanke på støv og vann, så må det være at batteriet settes inn bak telefonen, i stedet for under.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så lenge jeg får 4.2 på min Galaxy Nexus ser jeg egentlig ingen store grunner til å bytte ut denne. I tillegg til at gmail appen får swipe og pinch-to-zoom, så er det rykter om "quick settings" innebygd som dropdown #2:

http://youtu.be/ybzSAyFvAXA

 

Litt off-topic: Om ryktene rundt lansering av Nexus 10 stemmer blir dette ihvertfall noe å vurdere, da jeg lurer på Nexus 7 blir litt for snau for meg.

 

Sammenligning av 10 tommers iPad (9.7" i 4:3 format) og en 10.1" i 16:10 (som jeg tipper Nexus 10 også vil være):

 

http://www.displaywars.com/9,7-inch-4x3-vs-10,1-inch-16x10

Endret av XmasB
Lenke til kommentar

8 eller 16 GB internminne og ingen SDkort slot.Trist.

 

Minnet er vel den dyreste enkeltkomponenten når størrelsene er 32GB og oppover, pluss at streaming er på vei inn uansett. Liten vits i å inkludere mer enn 16GB. Minnekortmulighet derimot, burde være på plass for de som har mye lokal media.

Jeg sitter med en Galaxy Nexus nå, hver nandroid backup tar rundt 1 GB plass, har rundt 4-5 av disse til en hver tid.

 

Jeg må streame alt som du sier, men har funnet ut at det er _alt_ for dårlig dekning, selv her i Oslo.

På en gang jeg kommer ned i t-banen så skifter det over til Edge og all musikken min er utilgjengelig.

Eneste som funker da er muligens tapatalk.

 

Jeg betaler med glede 1000 kr mer for 64 GB f ex (ref HTC One X+ som jeg har bestilt)

Nexusen min blir degradert til leketelefon så jeg får flashe fixen min, men noen ny blir det ikke.

Endret av Lunalotic
Lenke til kommentar
Jeg kan gå i butikken og kjøpe et 64GB kort til min S3 for 400 kr..
Hvilken butikk da? Skulle gjerne hatt et sånt kort.

 

Nå sjekket jeg kun Elkjøp i 10 sekunder, og der får du 64GB for 599,-. Tipper dog at du kan få det en del billigere om du bestiller fra en annen side (Ebay, Amazon etc.)

 

http://www.elkjop.no/product/mobil-og-gps/minnekort-til-mobil-og-gps/SDSDQU64GU46A/sandisk-ultra-64-gb-microsdxc-minnekort

Lenke til kommentar

Minne koster ikke så mye, selv om Apple sin 16 GB koster 5200 og 64 GB koster vel nesten 7000? koster ikke minne så mye.

 

Jeg kan gå i butikken og kjøpe et 64GB kort til min S3 for 400 kr....

 

Det er og veldig praktisk, bortsett fra at du åpenbart kan ta det ut flytte det, bruke det i flere enheter så har du muligheten for å kjøpe den billigste modellen som har nok minne for 90% av forbrukerne (tror det var tallet fra en undersøkelse jeg så her) og får du for lite kan du bare gå i butikken og kjøpe et billig minnekort.

 

Der gikk plutselig din 16 GB S3 over til en 80 GB S3. Kjøper du 64 GB s3 og har minnekort får du 128 GB minne. Akkurat som ganske vanlige SSD disker i ultrabooks.

 

32GB eMMC, som er navnet på Flash kompoemten som brukes i smarttelefoner og tableter, koster ca 30 USD i 100 tusen antall pr år. Antar telefonprodusentene betaler 12-18 USD for en slik komponent.

Lenke til kommentar
8 eller 16 GB internminne og ingen SDkort slot.Trist.
Minnet er vel den dyreste enkeltkomponenten når størrelsene er 32GB og oppover, pluss at streaming er på vei inn uansett. Liten vits i å inkludere mer enn 16GB. Minnekortmulighet derimot, burde være på plass for de som har mye lokal media.
Jaha? Hva med de som liker å flashe roms? Ligger en god del backup på min som alene tar 5gb. Samt at jeg laster ned endel serier og emulatorer og roms liggende inne. Fyller seg lett opp

 

Da kjøper du en annen telefon :) Det vil alltid være de som søker det med best teknisk spesifikasjon, men det ligger mer penger der man dekker behovet til "folk flest" (slik som iPhone). Den første iPhone var jo teknisk sett utdatert på flere områder, men veldig god på det som betyr no for de fleste.

 

Personlig er jeg på utkikk etter ny mobil, og er spent på hvordan den nye Nexus vil være ifht. S3 og HTC One X+.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Jeg kan gå i butikken og kjøpe et 64GB kort til min S3 for 400 kr..
Hvilken butikk da? Skulle gjerne hatt et sånt kort.

 

Nå sjekket jeg kun Elkjøp i 10 sekunder, og der får du 64GB for 599,-. Tipper dog at du kan få det en del billigere om du bestiller fra en annen side (Ebay, Amazon etc.)

 

http://www.elkjop.no...osdxc-minnekort

 

400 og 600 kr er ganske forskjellig. På Ebay, amazon etc. må man også iregne frakt.

Kjøper man fra Dealextreme får man kinakopi, men de kan jo sikkert være helt ok.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...